Toon posts:

XP: Grotere bestanden versturen naar een ander

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win XP PRO SP2 en tot voor kort gebruikte ik een FTP servertje om bestanden te delen met mijn projectgroep, omdat deze te groot werden om rond te mailen. Alleen dat heeft nooit echt goed gewerkt. Bij de ene werkte het prima maar de andere kon weer goed verbinden vanwege router, firewall of problemen met hun client etc. Voor sommigen is namelijk Office opstarten ongeveer alles wat ze bezitten aan computerkennis. Het rar-en in delen die wel verstuurd kunnen worden via de email kon door sommigen dan ook niet weer in elkaar worden geplakt en uitgepakt etc.

Ik zoek dus een gemakkelijke methode om bestanden te versturen naar een ander. (Via msn is ook geen succes gebleken, omdat er dan een uitermate trage verbinding tot stand kwam).

Nou ben ik zelf dus ook verre van een expert, maar ook weer geen totale leek dus als er iets is zou ik graag willen weten wat en hoe ik het voor elkaar kan krijgen.
(de bestanden die verstuurd worden zijn doorgaans ergens tussen de 50-100mb)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien via VPN (OpenVPN of Himachi, oid) een private netwerk maken en via dat netwerk verzenden.

☻/
/▌
/ \

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zelf deed ik dat wel vaak via MSN. Je kon dan alleen een snelle verbinding opzetten door als zender te beginnen met chatten.
Dus schermpjes dicht (of msn uit, weet ik niet meer zeker) en dan als zender de chatsessie starten. Dan heb je een directe verbinding, anders gaat het via 'iets' waardoor het traag is.
Geen nette methode maar wel een simpel truukje waar de leken ook mee om moeten kunenn gaan. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gonadan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:27:
Zelf deed ik dat wel vaak via MSN. Je kon dan alleen een snelle verbinding opzetten door als zender te beginnen met chatten.
Dus schermpjes dicht (of msn uit, weet ik niet meer zeker) en dan als zender de chatsessie starten. Dan heb je een directe verbinding, anders gaat het via 'iets' waardoor het traag is.
Geen nette methode maar wel een simpel truukje waar de leken ook mee om moeten kunenn gaan. ;)
Normaal verzend ge altijd rechtstreeks, ook als ge ook al een venster HEBT openstaan.

Moet ge wel uPnP op u router hebben, anders moet ge die poorten zelf mappen.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Zonder dat er inkomend verkeer mogelijk is voor alle gebruikers (degelijke uPNP/NAT ondersteuning) gaat het nooit echt snel worden. Hamachi is een geschikte manier om dit toch voor elkaar te krijgen mocht het helemaal niet werken.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd niet zo van 'free trial' diensten en ook niet zo van hun privacy beleid.
Snake schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:29:
[...]

Normaal verzend ge altijd rechtstreeks, ook als ge ook al een venster HEBT openstaan.

Moet ge wel uPnP op u router hebben, anders moet ge die poorten zelf mappen.
Ja die heb ik en die porten worden netjes geforward etc, maar ja als de andere zijde hun verbinding potdicht heeft zitten dan gaat het versturen van bestanden uitermate traag,

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 06:39
Skype! De NAT-omzeil truukjes van Skype zijn erg goed, waardoor je met eigenlijk iedereen bestanden kan uitwisselen. Grote bestanden zijn geen probleem, ik heb wel 's een RAR van 10GB verzonden...

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:35:
[...]

Ik houd niet zo van 'free trial' diensten en ook niet zo van hun privacy beleid.
Winrar + pw?
[...]

Ja die heb ik en die porten worden netjes geforward etc, maar ja als de andere zijde hun verbinding potdicht heeft zitten dan gaat het versturen van bestanden uitermate traag,
Dan is het hun zaak, niet de uwe, zeg dat ze hun boeltje op orde zetten!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Of maak van jouw bak een webserver en geef ze een link. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het een must dat iedereen met Microsoft Office werkt? Zo nee.. dan zijn de google diensten nog het meeste geschikt.

Spreadsheet, Docs, Agenda, Mail, Etcetra.

Je zorgt er meteen voor dat niet over al verschillende bestanden rondslingeren en je hebt 4 gig tot je beschikking.

En dat alles met 1 gmail account of meerdere .

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon op 26-10-2007 14:42 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:38:
[...]
Winrar + pw?

[...]

Dan is het hun zaak, niet de uwe, zeg dat ze hun boeltje op orde zetten!
Ja, niet mijn zaak, maar wel in mijn belang! Het spaart vele ritjes en even ruilen van usb stick uit!
Falcon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:40:
Is het een must dat iedereen met Microsoft Office werkt? Zo nee.. dan zijn de google diensten nog het meeste geschikt.

Je zorgt er meteen voor dat niet over al verschillende bestanden rondslingeren en je hebt 4 gig tot je beschikking.
Ja, helaas is Office een must. :( Dus Google diensten houdt op

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dus op dit moment blijft skype en vpn over. Probeer het eens zou ik zeggen.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
-Weg-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 03:35 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Wat dacht je van bestanden delen via HTTP ipv. FTP? Er zijn genoeg lichte webservers zoals HFS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon Filezilla maar weer aangeslingerd (zie hierboven) daarmee kan je gewoon via IE gelijk inloggen en dat is voor iedereen wel zo gemakkelijk.
Pagina: 1