[Suggestie] Pricewatch Zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is het ook mogelijk om iets te implementeren om bepaalde zoekwoorden er niet in te zetten? Zoals: 8800GT --GTS --GTX of iets dergelijks, zodat je niet al die andere meuk er bij in krijgt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 08:36
Kun je niet naar videokaarten gaan en dan bij selectie zeggen 8800GT?

Of alles, behalve 8800GTS en 8800GTX?

Edit: Ja, aan de rechterkant: video chip. Dus Geforce 8800 GT wel, of Geforce 8800GTS niet e.d.

[ Voor 31% gewijzigd door Jiriki op 26-10-2007 14:13 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Jiriki schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:12:
Kun je niet naar videokaarten gaan en dan bij selectie zeggen 8800GT?

Of alles, behalve 8800GTS en 8800GTX?

Edit: Ja, aan de rechterkant: video chip. Dus Geforce 8800 GT wel, of Geforce 8800GTS niet e.d.
Ik heb het over zoeken m.b.v. "Trefwoord of fabrikantcode:". Zoeken gaat veel sneller dan door alle menu's heen bladeren wat veel te tijdrovend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volgens mij is het ook handiger om op 'videochip' te zoeken, dan wordt er op discrete db-entries gesorteerd. Tijdrovend, ach, als je eenmaal weet waar het zit...

Hoe dan ook, dit is voer voor de Pricewatch-crew :)

* Rataplan schopt het topic over de heg

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Daarvoor kun je in de rechterkolom hetgeen je zoekt selecteren, een AND of OR functie zit niet in de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Rataplan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:30:
Volgens mij is het ook handiger om op 'videochip' te zoeken, dan wordt er op discrete db-entries gesorteerd. Tijdrovend, ach, als je eenmaal weet waar het zit...

Hoe dan ook, dit is voer voor de Pricewatch-crew :)

* Rataplan schopt het topic over de heg
Ik vind dat er een beetje een overkill is aan menu's aan de rechterkant.
Zoiets zoekt niet plezierig.
En als je iets wilt zoeken kan je het dan meteen bij de main doen zonder eerst alweer Videokaarten te selecteren :)
Longbeard schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:45:
Daarvoor kun je in de rechterkolom hetgeen je zoekt selecteren, een AND of OR functie zit niet in de search.
De 8800GT zit er nog niet in bijvoorbeeld. Daarnaast lijkt mij een NOT functie oid nog steeds veel handiger, als je even snel een bepaald merk wilt zoeken van een bepaald type kan je zoiets veel sneller tikken dan door een hele rij met menuutjes te lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Phyxion op 26-10-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

FnF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:14:
De 8800GT zit er nog niet in bijvoorbeeld. Daarnaast lijkt mij een NOT functie oid nog steeds veel handiger, als je even snel een bepaald merk wilt zoeken van een bepaald type kan je zoiets veel sneller tikken dan door een hele rij met menuutjes te lopen.
De meeste bezoekers kennen dat soort geavanceerde functies van een zoekveld niet, is mijn ervaring. Dus voor die is zo'n menu handiger, uiteraard hoef je niet alle menutjes te doorlopen, enkel degene die je aan wilt passen (in dit geval de videochip). Het is misschien niet ideaal voor de poweruser, maar voor de meeste gebruikers is het zo wel duidelijker dat je die dingen kan kiezen.

Ik neem aan dat als de 8800GT niet als chip in het rijtje staat dat ofwel er domweg geen kaarten daarmee in de lijst zijn opgenomen of de kaarten er wel zijn maar met de verkeerde chip in de lijst staan.

Als je tijd hebt zouden we het natuurlijk enorm waarderen als je de missende 8800GT's toevoegt, de ervaring leert dat als wij de EAN of fabrikantcode van een product weten er dan binnen een dag prijzen van diverse leveranciers bij staan. Mochten de kaarten er wel in staan, maar met de verkeerde specificaties, dan zouden we het uiteraard bijzonder waarderen als je de 'productinfo verbeteren'-optie kiest op een productpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
ACM schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

De meeste bezoekers kennen dat soort geavanceerde functies van een zoekveld niet, is mijn ervaring. Dus voor die is zo'n menu handiger, uiteraard hoef je niet alle menutjes te doorlopen, enkel degene die je aan wilt passen (in dit geval de videochip). Het is misschien niet ideaal voor de poweruser, maar voor de meeste gebruikers is het zo wel duidelijker dat je die dingen kan kiezen.

Ik neem aan dat als de 8800GT niet als chip in het rijtje staat dat ofwel er domweg geen kaarten daarmee in de lijst zijn opgenomen of de kaarten er wel zijn maar met de verkeerde chip in de lijst staan.

Als je tijd hebt zouden we het natuurlijk enorm waarderen als je de missende 8800GT's toevoegt, de ervaring leert dat als wij de EAN of fabrikantcode van een product weten er dan binnen een dag prijzen van diverse leveranciers bij staan. Mochten de kaarten er wel in staan, maar met de verkeerde specificaties, dan zouden we het uiteraard bijzonder waarderen als je de 'productinfo verbeteren'-optie kiest op een productpagina.
Zoiets zou toch bijvoorbeeld in een FAQ of zo geplaatst kunnen worden lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

FnF schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:26:
Zoiets zou toch bijvoorbeeld in een FAQ of zo geplaatst kunnen worden lijkt mij :)
Op zich wel, maar de ervaring leert dat maar weinig mensen de FAQ's lezen. We zijn wel aan het kijken hoe we op andere manieren de aandacht voor bestaande en nieuwe features kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Nakebod

Nope.

Persoonlijk vind ik die menu opties erg fijn.
Het werkt mijn inziens sneller en vooral foutlozer. (Je kan geen typo's maken)
En mijn ervaring met zoeken op bijv 8800 GT geeft ook als resultaat: 8800 GTS, 8800 GTX.
Dus wat dat betreft is dit alleen maar beter.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
ACM schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:57:
[...]

Op zich wel, maar de ervaring leert dat maar weinig mensen de FAQ's lezen. We zijn wel aan het kijken hoe we op andere manieren de aandacht voor bestaande en nieuwe features kunnen verbeteren.
Oke, bedankt voor de updates e.d. :)

Pagina: 1