Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WCF] SVCUtil

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is het mogelijk om met behulp van de Visual Studio SVCUtil alleen de client zelf te genereren en de bijbehorende data contracten niet te genereren? Dit wi lik graag omdat meerdere services dezelfde data contracten gebruiken. De svcutil moet dus alleen de service contracts pakken en dus alle data contracts excluden.

Suggesties?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:54
Heb je eigenlijk zelf al eens iets opgezocht om een probleem op te lossen alvorens de vraag hier te dumpen ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:58:
Heb je eigenlijk zelf al eens iets opgezocht om een probleem op te lossen alvorens de vraag hier te dumpen ?
Ja, anders ga ik natuurlijk ook dit soort dingen niet posten. op internet staan standaard uitleggen, maar ik mijn geval wil ik bepaalde dingen anders opstellen omdat ik dat moet doen.

In dit geval moet ik een client genereren zonder de data contract erbij...

MSDN
Zie je hierbinnen een antwoord op mijn vraag? Graag meer respect tonen aan anderen die hier posten en niet zomaar rare dingen roepen. Vooral als moederator moet je dat wel weten ;)

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
met /r (of /reference) kun je een assembly opgeven die zowel aan de clientside als serverside bekend is.

Zorg dat al je datacontracten in die assembly staan dan moet het goed komen.

Verwijderd

Topicstarter
Serpie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:24:
met /r (of /reference) kun je een assembly opgeven die zowel aan de clientside als serverside bekend is.

Zorg dat al je datacontracten in die assembly staan dan moet het goed komen.
Ja, maar dat is om de data contracten mee te pakken :) Ik wil alleen de service contract hebben en dus geen data contracten meenemen. De data contracten heb ik bij de client bekend via een andere assembly.

• Serpie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

Ja, maar dat is om de data contracten mee te pakken :) Ik wil alleen de service contract hebben en dus geen data contracten meenemen. De data contracten heb ik bij de client bekend via een andere assembly.
Ja dat bedoel ik ook, geef die assembly met /r op aan svcutil, deze zal de contracten dan niet nogmaals gaan genereren in de proxy.

[ Voor 3% gewijzigd door Serpie op 26-10-2007 14:32 ]

• whoami
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

MSDN
Zie je hierbinnen een antwoord op mijn vraag? Graag meer respect tonen aan anderen die hier posten en niet zomaar rare dingen roepen. Vooral als moederator moet je dat wel weten ;)
Hoho, wie is hier rare dingen aan het roepen. Jij stelt hier een vraag, maar je heeft zelf al helemaal nergens aan wat je al zelf geprobeerd hebt, wat er precies niet lukt van de dingen die je geprobeerd hebt.
Daarbij vraag ik mij af waarom een vraag die aan jou gericht is een gebrek aan respect zou zijn tov andere mensen die je willen helpen ?

Dit is een gebrek aan respect tonen aan anderen die je hier de laatste week al geruime keer geholpen hebben; je stelt gewoon de vraag zonder dat je aan die andere mensen blijk geeft dat je zelf ook al geprobeerd hebt om een oplossing te zoeken. Nu komt het over als de gemakkelijkheidsoplossing: jouw probleem door anderen laten oplossen, want men helpt je hier toch.
En met het posten van één url-tje, geef je nog altijd niet aan dat je zelf ook al eens wat verder gezocht hebt dan de MSDN.

En weet je wat er ook een gebrek aan respect is ? Enkel hier komen om vragen te stellen, maar nooit eens zelf andere mensen helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door whoami op 26-10-2007 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Serpie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:28:
[...]

Ja dat is toch precies wat ik zeg :? geef die assembly met /r op aan svcutil, deze zal de contracten dan niet nogmaals gaan genereren in de proxy.
Je zegt nogmaals :) Ik wil ze helemaal niet in de proxy hebben :) Alleen de functies van de service en de mikmak omheen, maar geen data contracten gedefineerd in mijn client proxy.

• Serpie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:33:
[...]
Je zegt nogmaals :) Ik wil ze helemaal niet in de proxy hebben :) Alleen de functies van de service en de mikmak omheen, maar geen data contracten gedefineerd in mijn client proxy.
Type foutje dan, als ik /r opgeef wordt er bij mij in de proxy niets anders gegenereerd dan de WCF clients.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:32:
[...]

Hoho, wie is hier rare dingen aan het roepen. Jij stelt hier een vraag, maar je heeft zelf al helemaal nergens aan wat je al zelf geprobeerd hebt, wat er precies niet lukt van de dingen die je geprobeerd hebt.

Dit is een gebrek aan respect tonen aan anderen die je hier de laatste week al geruime keer geholpen hebben; je stelt gewoon de vraag zonder dat je aan die andere mensen blijk geeft dat je zelf ook al geprobeerd hebt om een oplossing te zoeken. Nu komt het over als de gemakkelijkheidsoplossing: jouw probleem door anderen laten oplossen, want men helpt je hier toch.
En met het posten van één url-tje, geef je nog altijd niet aan dat je zelf ook al eens wat verder gezocht hebt dan de MSDN.

En weet je wat er ook een gebrek aan respect is ? Enkel hier komen om vragen te stellen, maar nooit eens zelf andere mensen helpen.
Kijk, ik ben niet hier gekomen om ruzies te maken. Ik heb de afgelopen week wel hulp nodig gehad en ik heb wel degelijk dingen zelf opgezocht en toegepast. Alleen is het in mijn situatie lastig omdat de opzet van mijn project anders is dan normaal. MSDN heeft genoeg documentatie, maar niet alles is even makkelijk te vinden. Op tweakers zijn genoeg mensen die ervaring hebben met dit soort problemen en leek mij dus handig om mijn vragen ook hier te posten. Daarvoor is dit stuk forum toch ook? Mensen kunnen verder met zelfde problemen hier van leren.

Kom mij dus niet aan dat ik zelf dingen niet heb zitten opzoeken, want dat doe ik al de hele tijd. Meestal gaat het in mijn vraag om kleine, maar toch cruciale dingen. Ik vraag niet hoe ik een heel WCF service of zo moet opzetten, maar gewoon extra hulp in diepere opties/instellingen etc.

Ik geef je wel gelijk dat ik anderen niet actief aan het helpen ben hoewel ik dit eerder wel vaker heb gedaan met een ander account. Dat komt misschien omdat ik een sterke deadline heb en mijn projecten hier op tijd af moet ronden. Ik zal je feedback wat dat betreft meenemen, maar kom mij niet met verhalen over respect etc; want jij als moderator moet mensen hierzo anders kunnen benaderen en niet met zo'n instelling/houding. Als je geen antwoord hebt op mijn vraag, geef ook geen reactie. Tenzij ik hier echt rare dingen aan het doen ben die tegen de voorschriften van GoT zijn.

Ik heb verder hier geen tijd voor dit soort reacties. Jij doet jouw werk, ik doe mijn...

Verwijderd

Topicstarter
Serpie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:34:
[...]
Type foutje dan, als ik /r opgeef wordt er bij mij in de proxy niets anders gegenereerd dan de WCF clients.
Hmm... Ok. je hebt gelijk. Ik gebruik het volgende:

code:
1
svcutil /language:vb /r:[myDLLassembly] http://localhost/myservice.svc?wsdl

ook pakt ie meerdere assembly's tegelijk:

code:
1
svcutil /language:vb /r:[myDLLassembly1] /r:[myDLLassembly2] http://localhost/myservice.svc?wsdl

Bedankt.

• whoami
Kijk, ik denk niet dat jij mij hier een beetje de les moet komen spellen en zeggen waar ik wel en niet mag reageren.

Als jij niet aangeeft in je topicstart wat je zelf al geprobeerd hebt , dan kan ik dat ook niet ruiken.

En nee, ik heb ook geen tijd voor dergelijke reacties, dus ik doe het ook niet voor m'n plezier.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:18:
Kijk, ik denk niet dat jij mij hier een beetje de les moet komen spellen en zeggen waar ik wel en niet mag reageren.

Als jij niet aangeeft in je topicstart wat je zelf al geprobeerd hebt , dan kan ik dat ook niet ruiken.

En nee, ik heb ook geen tijd voor dergelijke reacties, dus ik doe het ook niet voor m'n plezier.
Waarom reageer je dan weer verder op dit soort dingen? Laten we dit vergeten en gewoon ons werk doen, want dit begint kinderachtig te worden zo... Reageer aub op het onderwerp of gewoon niet.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
Jij toch ook weer... Ik snap best dat iemand zich wilt verweren als er wordt gezegt dat hij geen respect toont en een 'slechte' moderator is. Verder was het een normale vraag, omdat een topicstart hieraan moet voldoen: Het algemeen beleid #topicplaatsen

☻/
/▌
/ \

• whoami
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Waarom reageer je dan weer verder op dit soort dingen? Laten we dit vergeten en gewoon ons werk doen, want dit begint kinderachtig te worden zo... Reageer aub op het onderwerp of gewoon niet.
Nou, aangezien dit topic toch maar in een welles-nietes discussie verzand ....

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.