Toon posts:

Zyxel 2602H-61C: Welke draadloze varianten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Compuserve adsl (analoog) + telefonie via een Zyxel 2602H-61C. Volgens de website van Compuserve is de draadloze versie de Zyxel 2602HW. Zoek ik op Marktplaats dan vind ik diverse varianten. Waar moet ik op letten bij het zoeken?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
niks byzonders, gewoon dat hij werkt en dat de adapter en dergelijke erbij zitten.

Btw, de 2602H en HW zijn softwarematig identiek en qua hardware verschilt het alleen in de aanwezigheid van de wlan kaart, dus je instellingen zou je 1 op 1 over moeten kunnen zetten zonder problemen.

Ow, en natuurlijk op letten dat je eenzelfde haalt, dat je geen isdn versie koopt als je analoog hebt en andersom.

Maar dat lijkt mij verder vrij logisch.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
SA007 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:54:
Btw, de 2602H en HW zijn softwarematig identiek en qua hardware verschilt het alleen in de aanwezigheid van de wlan kaart, dus je instellingen zou je 1 op 1 over moeten kunnen zetten zonder problemen.
Dat is niet waar.
Een 2602H-61C is hardwarematig gelijk aan een 2602HW-61C (minus WLAN)
Een 2602H-63C is hardwarematig gelijk aan een 2602HW-63C (minus WLAN)
etc.

Kortom, je moet er op letten dat je op zijn minst een versie aanschaft die klopt met je aansluiting (ISDN // PSTN) en bij voorkeur ook nog een die van hetzelfde type is als je provider levert of geleverd heeft zodat je de mogelijke firmware updates van je provider nog kunt gebruiken.

[edit]

Tot slot is er nog VoIP. Hiermee moet je helemaal oppassen welke versie je hebt omdat ook hier weer geld dat niet iedere firmware geschikt is voor iedere versie van de 2602 en dat je bij sommige ISP's perse bepaalde firmware versies nodig hebt om de boel werkend te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door kalizec op 26-10-2007 15:40 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Ik heb vorige week een ZyXEL Prestige 2602HW-D1A (draadloos en VoIP) op de kop weten te tikken voor 30 euro hier bij het vraag & aanbod gedeelte op tweakers.net, werkt prima...
Dit is dus de "nieuwe" zilvere versie te herkennen aan de D1A aan het einde.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het beste een nieuwe wireless modem kan kopen bij Compuserve voor 99 euro. Ik dacht een paar tientjes te besparen maar ik durf het risico niet te nemen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Waar je heel erg op moet letten is dat de 2602HW versie op marktplaats firmware (software) bevat die Compuserve ondersteunt. Hij moet dus van een oud Compuserve of Tiscali abonnee zijn geweest.

Analoog zoek je dus een 2602H(W)-61C met MS.x verie of 2602H(W)-D1A met AJZ.x versie.

Anders kan hij compleet anders reageren en werken en wellicht niet goed werken waar Compuserve je niet bij kan helpen. Versies zijn onderling niet uitwisselbaar, dus als je een verkeerde koopt is de hardware wel gelijk, maar de software altijd anders.

Je kan ook een los AccessPoint(AP) kopen, of een draadloze router (zonder ADSL modem) en die als AP instellen. Die kan je dan los aan je huidige 2602H koppelen.

ISDN zoek je dus een 2602H(W)-63C met MU.x versie of 2602H(W)-D3A met AOA.x versie.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 27-10-2007 09:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk! Ik bestel dan maar rechtstreeks bij Compuserve (99 euro). Voor een paar tientjes ga ik niet moeilijk doen. Bedankt!

Edit: Eerst even kijken wat een AP kost. Iemand suggesties voor merk of type?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 12:51 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
De meeste routers kun je gewoon omzetten naar AP door de WAN poort niet te gebruiken en de DHCP server in de router uit te zetten :) Linksys maakt wel goede wireless spullen.
Pagina: 1