Toon posts:

Ervaring met Asrock

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Binnekort wil ik onderdelen gaan bestellen voor een nieuwe pc, nu is mijn vraag wat zijn de ervaringen over het algemeen met Asrock moederborden ? Want ik heb voor mijn gevoel wel een leuk moederbord gevonden:
MB ASROCK I S775 4CORE1333-VIIV C2D & QuadCore ATX

Alleen ik kan hem hier nergens vinden in de reviews, dus mijn vraag is of er iemand positieve of negatieve ervaringen heeft met dit product of met Asrock zelf aangezien ik nog nooit een product van Asrock heb gehad.

Groeten,
Mark

Verwijderd

Asrock staat inderdaad bekend als een B-merk. Ik heb er hier eentje in mijn PC zitten, en doet het al ruim 2 jaar zonder problemen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb onlangs voor mijn Media Center een ASrock bord gekocht (S478 nog, ter vervanging van de defect geraakte). Ondanks dat alles ingesteld staat om de S3 standby stand te gebruiken, blijven de fans gewoon doordraaien.

Mail gestuurd naar de support afdeling, krijg als reactie terug dat dit bord inderdaad de fans laat draaien tijdens S3 (terwijl dit met S3 toch niet het geval zou moeten zijn). Slecht geimplementeerd dus.

Ben dus niet zo heel content met Asrock...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn zeker mensen met positieve en negatieve ervaringen met Asrock. Maar denk je dat de mensen die hier gaan reageren een reeële afspiegeling van de werkelijkheid gaan geven? Je kunt beter even de search gebruiken en kijken wat er zoal voorbijkomt over Asrock: Klik

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar een B-Merk wil niet per definitie zeggen dat het minder is.

Is er toevallig iemand die dit moederbord heeft en zijn ervaringen wil delen ?

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb een Asrock ConroeXfire-eSATA2 Moederbordje met een Q6600CPU.

Deze werkt opmerkelijk goed zonder problemen.

Ik heb ook aldiverse andere moederborden van asrock gehad, ook dez ewerken allemaal goed.

Ik heb 1 keer een probleem gehad met een P4 bordje dit werd zonder problemen gerepareerd. Ik kreeg gewoon een nieuwe.

Asrock gebruikt niet altijd de nieuwe condensatoren ed., maar het is redelijk tot goede kwaliteit voor je geld.

Als je van overclocken houd, moet je geen Asrock kopen

[ Voor 6% gewijzigd door Dirtyharry op 26-10-2007 13:44 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb al meer dan 2 jaar een Asrock 939Dual-sata2, werkt prima. En het klopt dat bij S3 vaak de fans blijven draaien dit gebeurd ook in standby mode.

Maar verder een prima merk wat niet veel DOA heeft, zouden grote A-merken (DFI bijvoorbeeld :+ ) nog iets van kunnen leren. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 26-10-2007 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik was eigenlijk niet van plan te gaan overklokken met dit bordje. Ik heb gelezen dat het Asrock ook van ASUS.. maar er zit waarschijnlijk wel kwaliteits verschil in >

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Asrock is het Asus-B merk zoals hier al vaker genoemd. Eigenlijk zijn die plankjes niet slecht op gebied van prestaties opzich. Vaak missen er de wat features die je bij wat duurdere merken wel hebt. Heb in het verleden vaak elceapo PCtjes geboud met Asrock spul en nooit echt iets vreemds mee gehad.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Elmo_thefirst
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:09
zelde als deem hier,
prima dingetjes voor het geld, ietsjes minder prestaties op de klok, maar of je dat altijd merkt.
Dan gewoon even checken of er de goede features op zitten.
Het is dan wel een B-Merkje, maar heus geen slechte.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03 01:09

Dani86

AeroGeek

Ik heb een ASrock mobo en ik ben er tot nu toe tevreden mee. Toen ik hem kocht was het degene met de beste prijs/features verhouding voor mij. Hij doet het nog steeds prima, en hij is totaal niet langzamer dan een MSI of Asus bord met dezelfde hardware.

Als je wilt gaan OC'en raad ik je ze af, je kan geen Vcore en Vdimm instellen. Ook kan je weinig doen qua RAMtimings.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor stock spul loopt het prima, wel meer systeempjes mee gebouwd, stabiel spul hoor. Verwacht alleen inderdaad niet teveel fancy spul als meerdere temperatuurgestuurde fan aansluitingen en ruime OC instellingen.

Hier stond een dode link.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-03 18:36
Dirtyharry schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:43:

Asrock gebruikt niet altijd de nieuwe condensatoren ed., maar het is redelijk tot goede kwaliteit voor je geld.

Als je van overclocken houd, moet je geen Asrock kopen
Ditto, dat zijn nu net de reden waarom ik geen ASRock zou kopen. De simpele "niet overclockende ik moet een PC hebben en de rest boeit me niet" gebruiker is prima af met ASRock.

Duurdere (en vaak meer!) condensatoren betekend vaak een hogere stabiliteit en hogere overclock. ASRock en Jetway, ECS e.d gebruiken vaak cheapo condensatoren, of minder dan een A-merk. Je loopt dus meer risico op een failure na verloop van tijd (3+ jaar oid)

.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-03 15:12
Hier thuis wordt ook een 3 jaar oude ASRock gebruikt en een 1 jaar oude. Beide doen het prima :) Alleen overklokken is niet zo'n succes nee :X Voor de rest leuke moederborden voor een leuke prijs.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03 01:09

Dani86

AeroGeek

Als je een Asrock naast een gigabyte houdt dan zie je idd veel verschil. Maar als jij een leuke PC wilt bouwen voor een leuke prijs, die stock 3-4jaar mee moet gaan. Koop dan gewoon Asrock :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Ervaringen zoek je op GoT met de search, topics om naar ervaringen te vissen zijn niet wenselijk. Dit is een nieuw bord van ze, dus ook niet zo raar dat er niet veel specifiek hierover te vinden is. Maar jouw vraag is over Asrock in het algemeen, en daar is meer dan genoeg over te vinden - zie ook een eerdere topic waarin ik een uitspraak van de TD van Asrock citeer mbt kwaliteit van onderdelen van ze. Iig gewoon de search gebruiken dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.