Wi-Fi streaming audio apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 13.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 16:27
Was afgelopen weekend op de VAD2007 en ben daar onder de indruk geraakt van streaming audio. En dan met name streaming audio producten als o.a. Sonos, Logitech Squeezebox en de Slim Device Transporter. Nu ben ik wat verder gaan zoeken naar dergelijke producten en kom je een bos aan apparatuur tegen.

Denk aan o.a. Philips SLA5520, Apple Airport etc. Alleen ik ben nog nergens een recensie tegen gekomen die dergelijke apparatuur aan de tand voelt. Vandaar nu hier toch deze post. Van al deze apparatuur kan ik niet nagaan welke goed te integreren is in zowel mijn set als met het netwerk waar ik mee op dit moment draai.

Heb her en der wel gekeken en de een is weer lyrisch over en Philips terwijl de ander hem finaal de grond in boort. Tevens zitten er ook gigantische prijsverschillen tussen die apparaten, en dat zal toch ergens op terug moeten komen in kwaliteit of functionaliteit?

Zijn er hier mensen die dergelijke apparatuur hebben draaien, wat is hierin aan te raden? En wat absoluut niet. En wat zijn de bevindingen wat betreft bereik?

Overigens heb ik wel een eis, en dat is dat het apparaat een digitale out moet hebben zodat deze met de DAC van de versterker gaat werken. Want ik kan mij niet voorstellen dat de DAC van die apparaten erg goed is (uitzondering van de transporter). Transporter valt overigens wel af vanwege prijs want een 1999,- euro gaat me veel te ver.

Ik hoop dat jullie mij hierin een paar goede tips kunnen geven en eventueel suggesties kunnen doen. En schroom ook niet om bevindingen van jezelf te posten want ben hier toch ook wel benieuwd naar.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:55
Gaat het puur om een 'hardware'-oplossing? Je zou namelijk ook voor 'n paar knaken een oude xbox aan kunnen schaffenmet XBMC erop. Kun je ook nog eens video streamen. Of digitale output mogelijk is weet ik niet.

• Wicked-Game
Hardware oplossing, aangezien ik niks met videostreaming ga doen. Gaat ook alleen maar om audio puur te streamen naar de huiskamer.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

De squeezebox (orgineel ook van Slim Devices) schijnt ook prima te klinken. Apple Airtunes heeft een optische SPDIF output, maar werkt alleen i.c.m iTunes, dat kan dus een nadeel zijn. Ik heb zelfs deze laatste en vind de belemmering van iTunes niet zo erg. Een ander ding is dat ie maar tot 16 bit/44.1 kHz audio kan uitsturen via SPDIF.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:18
Bestaat Slim Devices nog? Ik dacht namelijk dat de Transporter ook alleen nog maar als Logitech Transporter te koop was.

Waar ik op zou letten, is of er een beetje ondersteuning is voor updates. Ik heb zelf ooit een Pinnacle Showcenter gekocht, maar daar kwam dus nooit een update voor uit, ook niet na bekende problemen.

Kijk dus ook of er oude modellen zijn, en wat de fabrikant daarmee doet. Met Logitech heb ik goede ervaring i.c.m. een Harmony AB, als er problemen zijn bellen ze je op en blijven aan de lijn tot het werkt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Heb hier goede ervaringen met de SLA5520 icm Windows Media Network Sharing, ondanks dat hij geen digital out heeft. Of misschien JUIST OMDAT hij geen digital out heeft, je kunt er namelijk ook, indien gewenst, gewoon een headphone op aansluiten (doe ik regelmatig als thewife bijvoorbeeld Harry Potter wil kijken :S ). Kost geen drol en 2e hands op marktplaats ook nog redelijk te verkrijgen.
Je zou, ondanks je eisenpakket het allicht kunnen proberen, is het niks kun je hem altijd nog in de schuur neerzetten met een stelletje PC-speakers voor als je een bandje moet plakken (LOL) ..

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Wicked-Game schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:52:
Ik hoop dat jullie mij hierin een paar goede tips kunnen geven en eventueel suggesties kunnen doen. En schroom ook niet om bevindingen van jezelf te posten want ben hier toch ook wel benieuwd naar.
Ik heb zelf een Pinnacle Soundbridge (ook bekend als Roku Soundbridge). Maakt via DAAP contact met mijn "firefly" server op een NAS apparaat en speelt zonder noemenswaardige problemen MP3 muziek.
Het apparaat is optisch verbonden aan mijn Denon receiver. Geluidskwaliteit is prima, al ga je zeker met een boven-gemiddelde set wel horen wat je verliest in de MP3 compressie.
De navigatie is niet "ipod-gelikt", maar goed te doen (zeker als je niet continu tracks zit te wissleen). Er wordt nog steeds voor ontwikkeld: de laatste firmware update is nog maar een paar weken geleden.
Voor de 120-200 euro die de verschillende versies kosten zeker geen miskoop naar mijn mening.

• Wicked-Game
Digitale uitgang is echt een must, dat is ook mede dat de Philips het niet gaat worden. De Pinnacle heeft wel mijn interesse gewekt en ga even op onderzoek uit naar dit apparaat. Logitech (nu eigenaar van slim devices) zal ook wel qua software updates zijn werk goed doen.

iTunes heb ik geen probleem mee, werk er ook mee met mijn Ipod en bevalt prima. Dus de Apple is een kanshebber. Overigens die 16bit is dat te horen in vergelijking met hogere digitale uitgangen? De collectie muziek is overigens vaak loseless of 320kbps mp3, enkele keren is het VBR of 192Kbit lager in iedergeval nooit. Nu is de vraag of de digitale uitgang van de Apple daarin een belemmering kan zijn?

Iemand nog ervaring hier met de Squeezebox? Om een beetje objectief te kijken naar de mogelijkheden. In iedergeval voldoen de Apple en Logitech Squeezebox aan de eisen en gaan zeker mee in mijn keuze..

Pinnacle ga ik uitzoeken, maar als ik de relaas hoor van klaasjanb dan lijkt mij dit ook een kanshebber.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
ik heb een squueezebox. Ik vind het echt perfect, prima geluidskwaliteit (zoek ook reviews, daar komt dat elke keer in naar voren), native ondersteuning voor lossless formaten (voor mij belangerijk) etc. Nadeel is dat je ergens slimserver moet draaien, dat is de 'backend' voor al je spelers. Dit kan op een pc, maar die moet dan altijd aanstaan, maar ook op diverse NAS oplossingen. Ik heb een synology DS 107+, daarop draait onder andere slimserver (http://oinkzwurgl.org/ssods) Leuk hieraan is weer dat er ontzettend veel plugins beschikbaar zijn.

Kijk eens op wifisound.nl. Hier heb ik de Diskstation in combinatie met een squeezebox gekocht.

Als je meer info wilt moet je het maar laten weten

• Wicked-Game
DaRace schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:41:
ik heb een squueezebox. Ik vind het echt perfect, prima geluidskwaliteit (zoek ook reviews, daar komt dat elke keer in naar voren), native ondersteuning voor lossless formaten (voor mij belangerijk) etc. Nadeel is dat je ergens slimserver moet draaien, dat is de 'backend' voor al je spelers. Dit kan op een pc, maar die moet dan altijd aanstaan, maar ook op diverse NAS oplossingen. Ik heb een synology DS 107+, daarop draait onder andere slimserver (http://oinkzwurgl.org/ssods) Leuk hieraan is weer dat er ontzettend veel plugins beschikbaar zijn.

Kijk eens op wifisound.nl. Hier heb ik de Diskstation in combinatie met een squeezebox gekocht.

Als je meer info wilt moet je het maar laten weten
Nu je het hierover hebt heb ik gelijk een vraag. Ik heb een Lacie 320GB Ethernet Drive in mijn netwerk hangen. Zou deze kunnen fungeren als drive voor mediaplayback? Voordeel van de Lacie is dat ik via USB er een 2e externe aan kan hangen om het geheel te vergroten.

• DaRace
Alleen als je ergens anders slimserver zou draaien die dan deze hd als bron gebruikt, of als je Slimserver zou weten te installeren op die lacie (geen idee wat voor schijf dat is). Zonder slimserver gebeurt er niets....

• Wicked-Game
Hmm okay slimserver is nodig om het draaiend te krijgen. Dat maakt al veel duidelijk. Heb geen idee of ik de Lacie zo kan inrichten dat hij dit draait. Maar goed kan allicht eens kijken of dit mogelijk is. Zou wel leuk zijn uiteraard.

Lees net dat de LaCie Ethernet Disk mini ingezet kan worden als Multimedia server.

LaCie Ethernet Disk mini kan ook fungeren als uw home multimediaserver: ideaal voor het 'streamen' van digitale mediabestanden op uw tv via uw UPnPTM AV-compatibele digitale media player (DMA).

Nu eens zien of dat ding geconfigureert kan worden als slimserver.

[ Voor 43% gewijzigd door Wicked-Game op 26-10-2007 14:16 ]

• DaRace
Ik vermoed dat dat niet gaat lukken om eerlijk te zijn. Er zijn verschillende slimserver mods welke draaien op Linux based NAS-sen, maar je moet daar dan meteen ook een redelijke processor in hebben zitten om het nog een beetje leuk te houden. (daarom heb ik die 107+ gekocht, dat is de snelste op het moment)

Kijk op de fora van wifisound.nl of slimdevices.com voor meer info.

edit: als je wilt proberen, er is ook een software versie van een squeezebox beschikbaar: softsqueeze

[ Voor 12% gewijzigd door DaRace op 26-10-2007 14:22 ]

• Wicked-Game
DaRace schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:18:
Ik vermoed dat dat niet gaat lukken om eerlijk te zijn. Er zijn verschillende slimserver mods welke draaien op Linux based NAS-sen, maar je moet daar dan meteen ook een redelijke processor in hebben zitten om het nog een beetje leuk te houden. (daarom heb ik die 107+ gekocht, dat is de snelste op het moment)

Kijk op de fora van wifisound.nl of slimdevices.com voor meer info.

edit: als je wilt proberen, er is ook een software versie van een squeezebox beschikbaar: softsqueeze
Lacie heeft een 400Mhz en 64mb ram erin. De Synology 500Mhz en 64 of 128mb. Dus Synology is inderdaad een snellere. Maar denk gezien de overige specs dat de Lacie nog wel eens in staat kan zijn dit te laten werken. Ik ga het gewoon eens proberen, niet geschoten is altijd mis. Merk wel dat ik mezelf maar eens wat meer moet inlezen over dergelijke dingen.

Heb er nog te weinig kaas van gegeten.

• DaRace
ow oke, dat klinkt nog niet zo verkeerd, Slimserver wordt op NAS'en met minder resources gedraait, dus wie weet lukt het je. Je kan iig proberen icm softsqueeze, als je dat aan de praat krijgt kun je verder gaan kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door DaRace op 26-10-2007 14:36 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Jiriki schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:18:
Bestaat Slim Devices nog? Ik dacht namelijk dat de Transporter ook alleen nog maar als Logitech Transporter te koop was.
Slim devices bestaat nog, sterker nog, de zilveren editie is alleen met dat logo te koop. Alle Logitechs zijn zwart.

• Wicked-Game
Hele avond aan het kutten geweest om mijn NAS (Lacie ethernet disk) met slimserver ready te maken. Maar tot nu toe geen succes. Ik krijg niet echt door om een applicatie te runnen via de Lacie ipv dat die het gaat runnen vanaf bijv. laptop.

Kan helaas heel weinig info vinden over het installeren van een NAS met slimserver. En dan met name een Lacie. Ben ook bang dat Lacie dit tegenwerkt. Misschien dat iemand hier nog een oplossing voor heeft anders wordt het een NAS aanschaffen die het wel kan (enigzins zonde).

• Wicked-Game
Heb in iedergeval een paar dagen eens wat testen doorgelopen en denk dat het of de Pinnacle of de Squeezebox moet worden. Nu weet ik dat de Squeezebox met een NAS kan werken, en in mijn geval helaas weer niet met de Lacie maar goed.

Hoe zit dat met de Pinnacle? Is die ook mogelijk met een NAS en ondersteunt de Pinnacle wel Upnp? Want dan zou mijn Lacie wel als NAS kunnen fungeren bij de Pinnacle en dat zou een groot voordeel kunnen zijn van de Pinnacle. Iemand die mij hierop eventueel een antwoord kan geven?

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45
Wicked-Game schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:20:
Hoe zit dat met de Pinnacle? Is die ook mogelijk met een NAS en ondersteunt de Pinnacle wel Upnp? Want dan zou mijn Lacie wel als NAS kunnen fungeren bij de Pinnacle en dat zou een groot voordeel kunnen zijn van de Pinnacle. Iemand die mij hierop eventueel een antwoord kan geven?
De soundbridge ondersteund UpnP

• Wicked-Game
Ik hak morgen de knoop door en ik denk dat het toch een Logitech gaat worden. Mede door een aanbieding bij Office Centre. Nu zal ik wel een andere NAS moeten hebben, aangezien mijn Lacie niet gaat werken als NAS voor de Squeezebox.

Om dan ook meteen niet geheel een nieuw topic aan te maken, wat is een beetje een betaalbare NAS waarop Slimserver gedraaid kan worden en ongeveer 320gb of 500gb aan ruimte in zit. Zat te denken aan een Max. van 250,- euro. Iemand suggesties of ervaringen?

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-02 20:09
Wicked-Game schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:38:
Ik hak morgen de knoop door en ik denk dat het toch een Logitech gaat worden. Mede door een aanbieding bij Office Centre. Nu zal ik wel een andere NAS moeten hebben, aangezien mijn Lacie niet gaat werken als NAS voor de Squeezebox.

Om dan ook meteen niet geheel een nieuw topic aan te maken, wat is een beetje een betaalbare NAS waarop Slimserver gedraaid kan worden en ongeveer 320gb of 500gb aan ruimte in zit. Zat te denken aan een Max. van 250,- euro. Iemand suggesties of ervaringen?
Check anders ook even het forum van rokulabs, hier is een topic te vinden over firefly (de serverapplicatie) en een aantal NAS oplossingen die er mee kunnen werken.

• Wicked-Game
Firefly is de serverapplicatie? Hmm is dit niet voor de Squeezebox de slimserver? Of heb ik het mis. Of zijn er meerdere server applicaties die met de squeezebox werken?

Zal even kijken bij de desbetreffende leverancier.

• polson
  • Registratie: Januari 2001
Firefly werkt alleen met de soundbridge. Niet met de Squeezebox.
FireFly gebruikt ook nog geen UPnP (wordt aan gewerkt).

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-02 16:56

Ethirty

Who...me?

De grafische interface van de Squeezebox wordt volledig gestuurd door de Slimserver software en er zijn naar mijn weten geen andere mogelijkheden. De software is opensource, dus met de ondersteuning zit het voorlopig wel goed. In de firmware zit niet veel meer dan de mogelijkheid om verbinding te maken (en audio decoding). Voordeel is dat je sinds een tijd ook kan omschakelen naar een door Slimdevices gehoste oplossing: Squeezenetwork. Hiermee kan je zonder computer vele duizenden internetstreams benaderen.

Ik heb de Squeezebox 2 (andere vorm) nu al een jaar of anderhalf en ik luister eigenlijk niks anders meer. Haal zelfs de lokale zenders binnen via een stream, mijn receiver had ook zonder tuner mogen zijn ;) Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen.

Ik zou een Synology zonder schijf kopen en je huidige 320GB schijf overzetten, scheelt weer iets.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Wicked-Game
Heb de knoop nu volledig doorgehakt. Squeezebox is gisterenavond al in huis gehaald en geprobeert, wat is dat apparaat makkelijk qua installatie. Het ging in 1 keer goed en vond direct alles. Gebruik nu tijdelijk mijn pc even als slimserver host maar dit gaat binnen 2 weken veranderen.

Heb een Synology 207+ 128mb 500Mhz gekocht met 2 x 500GB erin. Hier kan ik voorlopig goed mee vooruit. De Lacie blijft in het netwerk voor dataopslag zoals hij eigenlijk ooit voor gekocht is. De synology wordt mijn media NAS.

In iedergeval ben ik zeer tevreden en wil hier de mensen bedanken voor de feedback. Helemaal top!

@Ethirty dat het verslavend is heb ik nu al gemerkt een hele avond met de Squeezebox zitten spelen. Ouders waren dusdanig onder de indruk dat ik hem tijdelijk bij hun heb staan op hun set.

• Wicked-Game
Ik heb even hulp nodig. Heb mijn NAS binnen en deze zou door de leverancier geinstalleerd zijn met slimserver. Prima maar hoe kan ik die slimserver starten of zichtbaar krijgen? Ik heb totaal geen idee waar dit te vinden is.

Het betreft een Synology 207+ welke in RAID0 1TB heeft. De schijf is zichtbaar in mijn netwerk en ik kan ook netjes de drive mappen. Maar slimserver kan ik niet vinden, en heb geen idee hoe die te starten. Dus graag hier wat hulp bij.

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Voor die vraag kan je misschien even beter in opslagmedia en I/O controllers kijken, daar staat zelf een apart topic over deze nas. Verder zou ik je nas wel als raid1 configureren...
De snelheid die je met JBOD haalt zal je nooit optimaal kunnen benutten met je tragere netwerkaansluiten (zelfs al heb je gigabit netwerk liggen). Laat staan dus dat je met raid0 snelheidswinst maakt. Als je dan kijkt hoeveel risico je hebt op uitvallen van je schijven, is de kans bij raid0 véél groter dan bij JBOD op failures. En je opslagcapaciteit verschilt niet.

Ik heb thuis een server met 2 x 500gb samsungs in raid1, en zelf al schrijf ik met 50mb/sec worden mijn schijven nog maar voor 50% belast! En dit is dus via een gigabitnetwerk, met een 100mb/s netwerk haal je maximum 10mb/s dus raid0 is echt overkill...

Techno>Music

Verwijderd

Wicked-Game schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:08:
Het betreft een Synology 207+ welke in RAID0 1TB heeft. De schijf is zichtbaar in mijn netwerk en ik kan ook netjes de drive mappen. Maar slimserver kan ik niet vinden, en heb geen idee hoe die te starten. Dus graag hier wat hulp bij.
Kijk eens op de twee Synology fora:

http://www.synology.com/enu/forum/
en
http://synology.nl/forum/

Daar kunnen ze je zeker helpen..

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:19
Ik zit ook al een tijdje naar zo'n oplossing te kijken en ik ben ook tot de conclusie gekomen dat de Squeezebox de aankoop waard is, maar wat me momenteel tegenstaat is dat deze in Nederland zo duur is.

Volgens de pricewatch is het ding nergens goedkoper dan 299 euro, maar op www.slimdevices.com staat hij voor 299 dollar. Volgens mij is dat met de huidige dollarkoers zelfs met wat belastingen erbij toch flink minder.

Het lullige: als je op de site van slimdevices wilt bestellen, kun je voor alle landen kiezen, maar niet voor Nederland. Wat is dat voor een raar gedoe?

Edit: overigens vind ik het jammer dat de TEAC WAP-5000 een slechte recensie kreeg. Qua concept spreekt dat me ook wel aan..

[ Voor 18% gewijzigd door DJ Henk op 03-11-2007 11:48 ]

• Wicked-Game
Nou oorzaak bekend, NAS had wel slimserver maar niet geinstalleerd. Waren ze vergeten. Het is nu up and running. En draait perfect met de Squeezebox.

Squeezebox was/is (tot 9 nov) in de aanbieding bij de Office Center. Als je dit overigens meld bij http://www.wifisound.nl heb je kans dat je het ook voor de prijs van de Office Center mee krijgt (236,-)

• DJ Henk
  • Laatst online: 08:19
Ah, dat klinkt goed, qua prijs. En ik ken iemand met zo'n Office Center-pasje..

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Iemand ervaring met dit dingetje?
http://www.freecom.com/ec...ail.asp?ID=3593&CatID=400

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Wicked-Game schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:24:
Heb de knoop nu volledig doorgehakt. Squeezebox is gisterenavond al in huis gehaald en geprobeert, wat is dat apparaat makkelijk qua installatie. Het ging in 1 keer goed en vond direct alles. Gebruik nu tijdelijk mijn pc even als slimserver host maar dit gaat binnen 2 weken veranderen.
Ik heb mijn oog ook opde squeezebox laten vallen. Ik ben vooral geïnteresseerd in het luisteren van internet radio. Zou jij voor mij eens willen proberen of je deze mp3 stream zonder problemen kunt afspelen? http://raarfm.dahstream.nl:8030/listen.pls
Kun je dit zo invoeren of heb je echt een ipadres nodig?

Andere bezitters van wi-fi streaming apparaten die het ook even willen proberen, graag!

Alvast bedankt.

• Wicked-Game
rhodes54 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:29:
[...]

Ik heb mijn oog ook opde squeezebox laten vallen. Ik ben vooral geïnteresseerd in het luisteren van internet radio. Zou jij voor mij eens willen proberen of je deze mp3 stream zonder problemen kunt afspelen? http://raarfm.dahstream.nl:8030/listen.pls

Andere bezitters van wi-fi streaming apparaten die het ook even willen proberen, graag!

Alvast bedankt.
Zal vanavond eens kijken of deze stream werkt. Ik denk het wel, enige wat me opviel zijn streams met mms vooraan. Die werken tot nu toe niet.

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Wicked-Game schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:37:

Zal vanavond eens kijken of deze stream werkt. Ik denk het wel, enige wat me opviel zijn streams met mms vooraan. Die werken tot nu toe niet.
Dat zijn specifieke windows media streams, dus het zou kunnen dat die niet werken. Alvast bedankt voor de moeite!

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2025

quez

Ook een leuk Wi-Fi audio product is de Freecom Musicpal. Het is eigenlijk een Wi-Fi wekkerradio maar hij speelt ook mp3s af via het netwerk, ik heb hem nu een paar dagen. Hij speelt via de router webradio stations af (shoutcasts & andere mp3 streams, helaas (nog) geen wma support), en heeft een mooie webinterface waarin het een en ander aan te passen is zoals het zelf toevoegen van extra radiozenders. Volgens mij kan je via WMP11 mp3s afspelen over het netwerk maar dit heb ik nog niet geprobeerd.
Verder bezit ie een mono speaker waar redelijk geluid uit komt, het doosje kraakt wel een beetje bij harde bassen. Het is ook mogelijk om hem op je versterker aan te sluiten via tulpstekkers.

Voor ongeveer 110 euro is het toch een mooi product wat als radio kan dienen in slaapkamer of keuken.

http://www.freecom.com/ec...ail.asp?ID=3593&CatID=400

• DaRace
rhodes54 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:29:
[...]

Alvast bedankt.
Ik heb hem net even in mijn radiostations in slimserver gezet, en hij speelt zonder problemen. Ik heb trouwens ook zat mms streams in de lijst staan, die het prima doen hoor!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Nu je enige tijd met de squeezebox hebt gewerkt, kan je mij iets vertellen over de navigatie met deze sqbox van al je audiobestanden? Kan je zoeken op lettercombinaties of songtitel, of alleen maar op artist en of album / genre? Zie je op de display als je een album of artist intoetst, alle nummers van dat album of artiest? Is deze sqbox trouwens ergens te bezien en te beluisteren?

• servies
  • Registratie: December 1999

servies

Veni Vidi Servici

Kan je zoeken op lettercombinaties
Check
of songtitel
Check
Zie je op de display als je een album of artist intoetst, alle nummers van dat album of artiest?
Zo heel erg groot is het display niet. Je krijgt 1 regel per keer te zien, en met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening blader je door de items heen...
Is deze sqbox trouwens ergens te bezien en te beluisteren?
Wat je zou kunnen doen is slimserver downloaden en installeren op je PC
en dan met softsqueeze bekijken hoe het werkt. Softsqueeze is een Java emulatie van de squeezebox/transporter, de geluidskwaliteit kun je dan natuurlijk niet beoordelen...
En anders zit in Arnhem Wifisound.nl, daar kun je volgens mij de squeezebox/transporter en meer van dat soort apparatuur in actie zien.

[ Voor 7% gewijzigd door servies op 22-11-2007 11:51 ]

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de SLA5520 (Philips streamium) voor 100 Euro gekocht. Ik ben altijd gewend om iTunes op de PC te gebruiken voor het afspelen van muziek, maar ik ben nu toch maar overgestapt op Windows Media Player i.cm. on2share als control point.
Ik had gedacht dat ik mijn muziek die ik afspeel in iTunes kon laten renderen op de SLA5520, maar dit werkt niet omdat Apple een eigen gesloten standaard heeft (DAAP). Erg jammer.

On2share is een plugin die ik nu gebruik in Windows Media player, het kost alleen wel geld (15 Euro) maar ik vind het fijner dan de andere applicaties zoals twonkymedia.

De standaard Philips applicatie hiervoor had moeite met de hoeveelheid nummers (17000 in del library) en gebruikte continue 150+ MB geheugen en 99% CPU tijd.

Ik heb geen speakers aangesloten op mijn PC maar ik stream nu de muziek naar de SLA5520 waarop de stereo is aangesloten, de afstandsbediening gebruik ik alleen om radio te luisteren.

Het display is wat aan de kleine kant en in de winkel hadden ze dit apparaatje niet aangesloten, als ik op de bank zit kan ik het display niet lezen. Dit is wel jammer.
Het ziet er niet zo flitsend uit als de squeezebox maar het doet wat ik wil en voor een goede prijs.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Waarom kost een squeezebox hier overal 299 euro, terwijl hij op de site van Logitech 299 dollar kost? :?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:22
Bij Hobo hifi is 'ie 250 euro.

Er zijn overigens gisteren nieuwe squeezebox spullen aangekondigt.
Squeezebox Controller
Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/controller_hero_500.jpg
Squeezebox Receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/receiver_hero_500.jpg
Squeezebox Duet (combinatie van de vorige 2)

De Controller is een Wifi afstandsbediening voor _alle_ Squeezebox en Transporters in huis.
De Receiver is een soort van normale Squeezebox, maar dan zonder schermpje en afstandsbediening. Hier heb je dus per se een Controller bij nodig.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:56

Falcon10

Hit it i would !

hebben die squeezeboxen nu eignelijk een ingebouwde versterker, of moet je nog steeds eerst naar een versterker, en vandaar naar de boxen ?
Bij sonos kan je bv nog kiezen van een station met ingebouwde versterker, en een zonder.

-| Hit it i would ! |-

• TF
  • Laatst online: 08:40

TF

bla bla

ik heb de squeezebox duet bij hd.nl besteld voor 330 euro. Redelijke prijs daar hij voor 399 is aangekondigd. de Squeezebox3 is daar 230 euro btw.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Falcon10 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:48:
hebben die squeezeboxen nu eignelijk een ingebouwde versterker, of moet je nog steeds eerst naar een versterker, en vandaar naar de boxen ?
Bij sonos kan je bv nog kiezen van een station met ingebouwde versterker, en een zonder.
Geen ingebouwde versterker. Je kunt er wel actieve luidsprekers op aansluiten, uiteraard!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• PHiXioN
Wicked-Game schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:08:
Ik heb even hulp nodig. Heb mijn NAS binnen en deze zou door de leverancier geinstalleerd zijn met slimserver. Prima maar hoe kan ik die slimserver starten of zichtbaar krijgen? Ik heb totaal geen idee waar dit te vinden is.

Gebruik het IP-adres van je NAS in de browser en typ er :9000 achter. Als dat niet de webinterface van slimserver laat zien installeer dan vanuit de webinterface van je NAS dit: http://oinkzwurgl.org/ssods

Vanuit het IP-adres van je NAS met :5000 erachter kan je dan SSODS configureren. Probeer dan opnieuw met :9000.

[ Voor 3% gewijzigd door PHiXioN op 12-02-2008 23:14 ]

• PHiXioN
Alphons schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:44:
Nu je enige tijd met de squeezebox hebt gewerkt, kan je mij iets vertellen over de navigatie met deze sqbox van al je audiobestanden? Kan je zoeken op lettercombinaties of songtitel, of alleen maar op artist en of album / genre? Zie je op de display als je een album of artist intoetst, alle nummers van dat album of artiest? Is deze sqbox trouwens ergens te bezien en te beluisteren?
Standaard kan je door je lijst heenscrollen of bladeren met de eerste letter. Er zijn echter plugins die bladeren a la mobieltje mogelijk maken.

www.wifisound.nl heeft in t oosten van het land een winkel.......

[ Voor 5% gewijzigd door PHiXioN op 12-02-2008 23:16 ]

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 23:56
Iemand enig idee wanneer die SqueezeBox Controller los te koop aangeboden wordt in de winkels?
En wat is de verwachte prijs?

Ik zie (zowel op de Logitech site als op de wifimedia site) alleen nog de Duet staan, en niet de losse verkoop... :(

Die controller lijkt me echt handig om te hebben

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wicked-Game schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:52:
Denk aan o.a. Philips SLA5520, Apple Airport etc. Alleen ik ben nog nergens een recensie tegen gekomen die dergelijke apparatuur aan de tand voelt. Vandaar nu hier toch deze post. Van al deze apparatuur kan ik niet nagaan welke goed te integreren is in zowel mijn set als met het netwerk waar ik mee op dit moment draai.
Kort gezegd: SLA5520, niet doen. Hij is leuk voor af en toe een muziekje opzetten maar met een serieuze muziekcollectie is ie baggertraag om door je collectie heen te browsen.

De Airport Express van Apple (met de 2.0 software nu de Apple TV ook) is een geweldige oplossing als je vanaf een PC/Mac wil streamen. Ik heb zelf software gebrouwen om via een PC/Mac/iPaq (iPod Touch of iPhone komt misschien nog) door m'n muziek heen te browsen (ook met search op keywords) en dat vanaf m'n NAS naar m'n Airport Express te laten streamen.

Wat mij betreft overtreft dat het gemak van een Squeezebox Remote en komt dichter in de buurt van de Sonos oplossing die aardig wat duiten kost. Niks is handiger dan een goed touchscreen waar je op kunt typen en waarmee snel door je collectie heen kan scrollen/clicken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:35:
[...]
Niks is handiger dan een goed touchscreen waar je op kunt typen en waarmee snel door je collectie heen kan scrollen/clicken.
Niks sneller dan een squuezebox remote zonder screen

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:41:
Niks sneller dan een squuezebox remote zonder screen
Door lijstjes van Artists/Albums/Songs heen scrollen met een remote vind ik anders de traagste en frustrerendste manier van muziek browsen :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TF

TF

bla bla

bij www.hd.nl kun je de losse controller vast bestellen. Het is echter nog niet leverbaar.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:23
TF schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:02:
bij www.hd.nl kun je de losse controller vast bestellen. Het is echter nog niet leverbaar.
Voor die prijs kan je meteen de duet bijbestellen, wat een belachelijke vraagprijs man :P 2 tientjes korting ofzo

Verwijderd

bij versnel hifi in apeldoorn een demo gezien van de squeezebox met remote en van de sonos
erg leuk spul maar wel heel duur 1000 euro +

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na een kleine twee maanden de Philips SLA5520 gebruikt te hebben, heb ik gisteren toch maar een Apple Airport Express gekocht.
De reden: Windows Media Player met on2share plugin vertoonde te veel kuren (crashes/stoppen met afspelen zonder reden) en ook het Philips client haperde te veel. Met iTunes kan nu de remote speakers selecteren en dat werkt gewoon prima.
Het principe is ook anders met de Airtunes, waar de SLA5520 zelf de muziek ging afspelen van de server (pull) stuur je nu muziek naar het apparaat toe (push).
Als WMP nu direct als UPnP controlpoint kon dienen en ik de SLA5520 daar als remote speakers kon selecteren was ik denk niet overgestapt. Weer zo'n 100 Euro down-the-drain maar het werkt nu als een trein.

• PHiXioN
Zelf zou ik nooit een Duet kopen. Je zal de afstandsbediening maar eens laten stuiteren, dan vervang je die niet zo makkelijk met een universele.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PHiXioN schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:00:
Je zal de afstandsbediening maar eens laten stuiteren, dan vervang je die niet zo makkelijk met een universele.
Kwestie van niet laten stuiteren. Je laat je GSM/iPod/PDA toch ook niet constant uit je handen vallen?

• sphere
  • Laatst online: 15:15

sphere

Debian abuser

Kan je de receiver van die duet niet via een websinterface besturen dan? Dan heb je geen remote nodig.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• PHiXioN
sphere schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:52:
Kan je de receiver van die duet niet via een websinterface besturen dan? Dan heb je geen remote nodig.
Vast wel, je bestuurt namelijk de slimserver en niet de squeezebox. Maar dan nog vind ik dat niet de meest ideale oplossing. Verder zou ik ook geen duet kopen omdat ik al de Squeezebox 3 heb, maar als ik de keuze opnieuw had zou ik het niet anders doen. :)

• TF

TF

bla bla

nog 2 weken.... dan moet mijn duet binnen komen.

Laten vallen ben ik niet zo bang voor.... interpolis (ja ik ben hiervoor verzekerd)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:22
PHiXioN schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:42:
[...]
Verder zou ik ook geen duet kopen omdat ik al de Squeezebox 3 heb, maar als ik de keuze opnieuw had zou ik het niet anders doen. :)
Je kan ook prima de Squeezebox 3 besturen met de Controller. Je zou dan ook gewoon enkel de Controller kunnen kopen in plaats van de duet.
Ik wil zelf voor mijn Squeezebox v3 ook een Controller hebben, dan heb ik de makkelijke bediening van de Controller EN het mooie display van de Squeezebox v3.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Len
  • Laatst online: 11-02 16:36

Len

Leeg

De nieuwe server software van de squeezebox is uit: 7.0. Maar helaas loopt de browser van de PS3 vast hierop :( Zo maar even de oude skin proberen. Kijken of die wel nog steeds werkt.

:/

Free Tibet

Verwijderd

ik zweer bij de Sonos.
Wat een gaaf apparaat zeg, en een super interface en bediening.
wel wat duurder maar de gaafheidsfaktor is 30x zo hoog als zo'n squeez box

• Len
  • Laatst online: 11-02 16:36

Len

Leeg

ik zweer bij de Squeezebox.
Wat een gaaf apparaat zeg, en een super interface en bediening.
wel wat goedkoper maar de gaafheidsfaktor is 30x zo hoog als zo'n So nos.

[ Voor 3% gewijzigd door Len op 07-03-2008 23:11 ]

Free Tibet

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 07:48
Hier nog een squeezebox3 bezitter. Heb deze nu zo'n 4 jaar. Zoals Len al aangeeft, ik zweer er ook bij :)

Bediening, eenvoud, kwaliteit. Alles heeft het apparaat. Veelzijdig en hij ziet er ook goed uit :)
Wat ik erg goed vind is dat de interface via de afstandbediening erg simpel is. A-technische personen begrijpen snel hoe het browsen werkt en voor de technische personen is er genoeg te tweaken aan de software.

• ReneK
  • Nu online
Hmm...ik wil ook een Squeezebox aanschaffen, maar twijfel tussen een
Squeezebox Classic en de nieuwe Squeezebox Duet.
Heeft iemand al ervaring met de Duet?

De afstandsbediening van de Duet spreekt me erg aan, maar ik lees ook in
een recensie van PC Magazine dat het ding een behoorlijke vertraging heeft
met de bediening. Daarnaast zal zo'n ding met een kleurenscherm en een
WiFi interface wel aardig wat stroom trekken, weet iemand hoe lang dat ding
met één batterijlading doet? De afstandsbediening heeft ook bewegingssensoren
aan boord, weet iemand waar die voor gebruikt worden? Ik meen ook begrepen
te hebben dat-ie IR leds heeft, kan je 'm ook als learning remote gebruiken ter
vervanging van je andere afstandsbedieningen?

De Squeezebox Classic overweeg ik ook serieus. Ik zit echter op zo'n 5 meter
afstand van mijn installatie. Kan een Squeezebox bezitter mij vertellen of het display
op die afstand nog steeds leesbaar is, en kan je ook goed navigeren op die afstand?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Weet iemand of er een 43cm (audio-apparatuur-formaat) streaming audio apparaat bestaat met display? De Freecom media player is wel zo breed, maar moet via de TV bestuurd worden. De squeezebox is een stuk kleiner maar past dus niet goed bij de rest van de audioapparatuur hier.

De audiofiele Squeezebox is met zo'n 1200 euro zwaar buiten budget, het gaat me puur om de vorm, de audiokwaliteit is voor mij niet zó belangrijk (het blijven MP3s he). Iemand een idee?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• TF

TF

bla bla

Ik heb mijn duet nog altijd niet binnen. Heb bij hd.nl maar even gehoord wanneer hij komt.

De traagheid van de remote ging voornamelijk om de volumeknoppen, die ik denk ik niet veel zal gebruiken en als je bijv van een online account wil scrollen. Ik verwacht dat scrollen door je eigen pc met Slimserver een stuk sneller zal gaan.

We gaan het meemaken binnenkort.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 16:05
[b][message=29735223,noline]aan boord, weet iemand waar die voor gebruikt worden? Ik meen ook begrepen
te hebben dat-ie IR leds heeft, kan je 'm ook als learning remote gebruiken ter
vervanging van je andere afstandsbedieningen?
zou een killer-app zijn: combineren van de functionaliteit van de duet met de harmony-reeks. En waarom niet zou je zeggen?

• TF

TF

bla bla

maxtrash schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:59:
[...]

zou een killer-app zijn: combineren van de functionaliteit van de duet met de harmony-reeks. En waarom niet zou je zeggen?
Omdat de remote van de duet maar een aantal toetsen kent en geen touchscreen. Lijkt wat lastig dan.
De basis is nog wel te doen maar om dan ook nog een txt button, play button etc op te nemen word wat lastig.

Verwijderd

Wil ook een streaming audio apparaat aanschaffen. En dan is de geluidskwaliteit voor mij het belangrijkst. Dan knap ik wel af op het feit dat die afstandbediening van die Duet adviesprijs € 299 heeft, en die receiver € 149. Kan je ook die receiver los gebruiken en tussen je geluidskaart en versterker zetten? Of heb je een skuwiesjboks nodig? RCA enkel op mijn geluidskaart geeft namelijk een zachte (doch irritante) hoge brom door me tweeters.

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:04:
Wil ook een streaming audio apparaat aanschaffen. En dan is de geluidskwaliteit voor mij het belangrijkst. Dan knap ik wel af op het feit dat die afstandbediening van die Duet adviesprijs € 299 heeft, en die receiver € 149. Kan je ook die receiver los gebruiken en tussen je geluidskaart en versterker zetten? Of heb je een skuwiesjboks nodig? RCA enkel op mijn geluidskaart geeft namelijk een zachte (doch irritante) hoge brom door me tweeters.
mmm ik denk dat ik je niet volg.

De Duet oftwel ontvanger + receiver kost 330euro bij hd.nl

Die 2e optie kan denk ik niet....

Verwijderd

TF schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:10:
[...]

mmm ik denk dat ik je niet volg.

De Duet oftwel ontvanger + receiver kost 330euro bij hd.nl

Die 2e optie kan denk ik niet....
Het zit zo, op de logitech site staan ze idd samen. Maar ook apart geprijsd. Dus ik neem aan dat je ze los kan kopen.

• PHiXioN
De duet zonder controller kan je best zonder remote gebruiken, maar zal je dan de slimserver via je pc moeten bedienen. Als je die toch al op je pc draait en de controller te duur vindt is dat best een optie.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

PHiXioN schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:55:
De duet zonder controller kan je best zonder remote gebruiken, maar zal je dan de slimserver via je pc moeten bedienen. Als je die toch al op je pc draait en de controller te duur vindt is dat best een optie.
Voor het instellen van de squeezebox receiver heb je de controller nodig, dus wat je zegt klopt niet helemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 21-03-2008 11:52 ]

• PHiXioN
servies schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:52:
[...]

Voor het instellen van de squeezebox receiver heb je de controller nodig, dus wat je zegt klopt niet helemaal.
Daar heb je een punt....

Zelf zou ik de Squeezebox 3 kopen... oh wacht, dat heb ik al gedaan. :) Zelf ben ik niet kapot van de Duet. Het is niet echt een vernieuwing.

[ Voor 9% gewijzigd door PHiXioN op 21-03-2008 16:28 ]

Verwijderd

servies schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:52:
[...]
Dat zuigt dan als de M......ucker. Die Transporter is dan wel weer erg duur natuurlijk. Ga em wel beluisteren binnenkort. Ben benieuwd hoe fantastisch is..

Trouwens 'Squeezebox 3'. Ik zie overal 'classic' of gewoon 'Squeezebox'. Maar SB 3 kan ik niet vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 21:49 ]

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:37:
[...]

Dat zuigt dan als de M......ucker. Die Transporter is dan wel weer erg duur natuurlijk. Ga em wel beluisteren binnenkort. Ben benieuwd hoe fantastisch is..

Trouwens 'Squeezebox 3'. Ik zie overal 'classic' of gewoon 'Squeezebox'. Maar SB 3 kan ik niet vinden.
De squeezebox receiver in combinatie met de controller is door Logitech een beetje geplaatst als een alternatief voor het Sonos systeem.
De Squeezebox 3 is wat tegenwoordig de classic wordt genoemd of gewoon de squeezebox. Deze heeft 2 voorlopers gehad, vandaar de squeezebox 3.
Prachtig apparaat, heeft bij mij de CD speler volledig vervangen.

Verwijderd

servies schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:09:
[...]
De Squeezebox 3 is wat tegenwoordig de classic wordt genoemd of gewoon de squeezebox. Deze heeft 2 voorlopers gehad, vandaar de squeezebox 3.
Prachtig apparaat, heeft bij mij de CD speler volledig vervangen.
Mag ik je vragen wat voor spul (versterker/luidsprekers) je er aan hebt hangen?
Pagina: 1