Toon posts:

[WinXP] Netwerkadapters niet zichtbaar in Netwerk Connecties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

omdat mijn pc sinds een week ineens erg traag werd, en het al een tijdje geleden was dat ik windows opnieuw had geinstalleerd, besloot ik gisteravond om mijn pc te voorzien van een verse Windows XP installatie.

Dit verliep allemaal vlekkeloos, maar na de installatie heb ik mijn internetverbinding niet meer aan de praat kunnen krijgen. De drivers voor alle hardware onderdelen zijn geinstalleerd volgens de hardware manager in windows, en ik kan de netwerkadapters (lan en internet) ook zien staan. Het probleem is echter dat ze niet worden getoond bij mijn netwerklocaties. Als ik die vernieuw, dan krijg ik de melding dat er geen netwerpadapters zijn gevonden.

Ik heb geprobeerd om de wizard 'nieuwe verbinding' te draaien, maar dit hielp niet. (na het voltooien van de wizard geen verbetering...) De wizard 'Thuisnetwerk of klein netwerk instellen' wil gewoon helemaal niet starten. Ik heb de 'netwerk probleemoplosser' geopend, en vervolgens de 'netwerk diagnose' gedraaid, met als gevolg dat ik allemaal WMI errors kreeg? Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn, en nog belangrijker, hoe deze problemen kunnen worden opgelost? 8)7

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toevallig een std winxp installatie en de netwerkkabel erin laten zitten? Voor de zekerheid zonder internetverbinding een winxp sp2 installatie doen en dan de drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
De kabels zaten inderdaad beide nog ingeplugd! Dat wordt dus een nieuwe installatie :P

iig bedankt!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk dat je dan zo geinfecteerd bent over het internet, altijd oppassen met een ongepatchte windows.

Verwijderd

Topicstarter
Om er nog even op terug te komen... Hij werkt nu idd!! Bedankt

Iets wat ik overigens niet helemaal snap; bij de vorige installatie zag windows er standaard uit als win95/98, met een grijze vierkante taakbalk. Nu is hij ineens rond en blauw? 8)7 Ook leken er nu meer stappen te zijn in het setup proces, zoals computernaam, lan instellingen opgeven etc. Misschien is er vorige keer iets verkeerd gegaan tijdens het proces? :P

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Dat strakke vind ik mooier, dat blauwe vervang ik altijd direct voor het zilver... Dat blauw lijkt veel te veel op die mooie BSOD-schermen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet wat ik bedoel. :9 Bij de vorige installatie (gisteravond) had windows na het voltooien standaard een ander uiterlijk dan bij de laatste installatie (= vanmiddag)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 14:03 ]

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Niet toevallig een ander CD-tje, WinXP lite ofzo?
Pagina: 1