Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iemand ervaring met Quantm College?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Al een tijdje wordt er in Amsterdam bij Quantm college, een opleiding tot gamesdeveloper/artist aangeboden. Ik vroeg mij af of er mensen hier zijn die deel hebben genomen aan deze opleiding en wat de ervaringen hierover zijn. Het programma is vrij vol (zo'n 40 uur in de week) en is ook vrij prijzig. De opleiding duurt dacht ik anderhalf jaar en kost zo'n 15K euro. Daarnaast is het een "private" school waardoor het dus niet geregistreerd staat als een "echte" opleiding.

Ben benieuwd, ik heb namelijk nog geen enkel persoon gehoort die deze opleiding gevolgt heeft. Wel schijnt dit een product te zijn van 1 van hun studenten: http://www.ritsjein.nl/

Een flashgame ja. Op een studie waarvan je verwacht dat die zich bezich houdt met 3d engines e.d. En ze zijn er nog trots ook aangezien er in de Power Unlimited een 2 pagina grote advertentie stond waarin de maker hiervan geinterviewd werd.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat die opleiding eigelijk niet zo heel erg veel voorstelt. Misschien is het zelfs een dikke hoax. Ik ben benieuwd naar de reacties in iedergeval! :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
titel onttagt en van SG naar WI omdat dit een beroepsopleiding betreft

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
Ik heb zelf bij de SAE een opleiding (Bachelor of Arts) gevolgd en Quantm college zit daarbij.
Het is zeker geen HOAX en je krijgt goede lessen en idd genoeg 3D e.d. Maar gamedeveloper gaat natuurlijk verder dan alleen 3D ;)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een tijd terug heb ik een lang gesprek gehad met een docent daar, het het lijkt mij ontzettend interesant, jammer alleen dat het zo prijzig is en dat je er dus ook geen studifinanciering bij krijgt. Voor mij is het absoluut onmogelijk die opleiding te volgen, anders had ik het denk ik wel gedaan. Het kwam allemaal erg professioneel over.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• .oisyn
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

killingdjef schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 03:40:
Ben benieuwd, ik heb namelijk nog geen enkel persoon gehoort die deze opleiding gevolgt heeft. Wel schijnt dit een product te zijn van 1 van hun studenten: http://www.ritsjein.nl/

Een flashgame ja. Op een studie waarvan je verwacht dat die zich bezich houdt met 3d engines e.d. En ze zijn er nog trots ook aangezien er in de Power Unlimited een 2 pagina grote advertentie stond waarin de maker hiervan geinterviewd werd.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat die opleiding eigelijk niet zo heel erg veel voorstelt. Misschien is het zelfs een dikke hoax. Ik ben benieuwd naar de reacties in iedergeval! :)
Dat project heeft natuurlijk weinig te maken met opgedane skills, maar alles met de arbeidsmarkt in de Nederlandse gameindustrie. Uit je post maak ik op dat je 3d game engines interessant vindt (good for you!), maar er zijn maar een handjevol bedrijven die jou daarin van werk kunnen verschaffen. Ik zal ze even noemen: Triumph (Delft), W! Games (Amsterdam), Engine Software BV (Doetinchem), Guerilla (Amsterdam), Playlogic (Breda), Khaeon (Den Haag) en Nixxes (:w Utrecht). Dat zijn er welgeteld 7 (als ik er een ben vergeten dan hoor ik dat graag :)). Hoeveel nieuwe technische mensen denk jij dat deze bedrijven op jaarbasis aannemen? Als het er 15 zijn is dat veel. Hoeveel mensen studeren elk jaar af aan verschillende game-develop opleidingen in Nederland? 200 oid? You do the math.

En daarbij heb ik nog niet eens rekening gehouden van het feit dat je niet alleen concurrentie hebt van je medegamestudenten, maar ook met immigranten (zo hadden wij onlangs een Spanjaard die kwam solliciteren), gamedevelopers die hogerop gaan (van game logic scripter naar tech programmer oid), carreer changers met ervaring en mensen met een reguliere IT opleiding die kwa kennis niet onder zullen doen aan die van jou. De kans dat je een goede baan in de gamesindustrie vind is dus gering, dus je moet een alternatief hebben. Dus aan jou de vraag: wil je flash games of photoplay shit gaan maken, of wil je dan liever de reguliere IT in? Ik kan je wel vertellen, in de reguliere IT zitten ze niet te wachten op mensen die een games-opleiding afgerond hebben. Andersom gaat dat niet op: in de gamesindustrie hebben ze over het algemeen lak aan de gedane opleiding, zolang je de skills maar hebt en die kunt uitten tijdens het sollicitatiegesprek.

Dus, alsjeblieft, vergooi je leven niet en ga een gewone informatica-opleiding doen. Dan heb je iig een papiertje waar je wat aan hebt, en dan kun je je in je vrije tijd bezig houden met gamedevelopment. Als je dan klaar bent ga je solliciteren bij een gamesbedrijf, laat je je gemaakte werk zien, ace je de vragenlijst en heb jij die baan die je altijd wilde. Lukt dat niet, kop op, je hebt iig nog goede alternatieven.

Oh, and one more thing, de Power Unlimited zuigt aars en die mensen hebben minder verstand van games dan het achtereind van een varken. Het enige waar die lui goed in zijn is het verzinnen van grappige quotes onder screenshots, dus verbrand dat blad ritueel, of gebruik het als WC papier :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heeft bovenstaande je nog geholpen of heb ik nu je dromen vernietigd? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tip van een SAE-veteraan: de daar gemaakte kosten zijn af te trekken van de inkomstenbelasting onder het mom studiekosten :P

• Arnold
  • Laatst online: 11:49
Vinnienerd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:20:
Tip van een SAE-veteraan: de daar gemaakte kosten zijn af te trekken van de inkomstenbelasting onder het mom studiekosten :P
precies! scheelt nogal flink wat je dan betaald uiteindelijk ;)

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
.oisyn schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:08:

Triumph (Delft), W! Games (Amsterdam), Engine Software BV (Doetinchem), Guerilla (Amsterdam), Playlogic (Breda), Khaeon (Den Haag) en Nixxes (:w Utrecht). Dat zijn er welgeteld 7 (als ik er een ben vergeten dan hoor ik dat graag :)).
Streamline Studios
http://www.streamline-studios.com/
.oisyn schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:08:
Dus, alsjeblieft, vergooi je leven niet en ga een gewone informatica-opleiding doen. Dan heb je iig een papiertje waar je wat aan hebt, en dan kun je je in je vrije tijd bezig houden met gamedevelopment.
Ik heb mn informatica opleiding(hbo) afgerond en ben bezig met gamedevelopment in mijn vrije tijd. Ik vroeg me af of het een interessante vervolgopleiding was.

Voor de rest vind ik je post maar een beetje, hoe zal ik het subtiel zeggen, arrogant overkomen en lijk je een preek/waarschuwing te geven die absoluut niet relevant is voor mijn situatie. De reden waarom ik geintereseerd ben in deze opleiding is omdat ik zelf meer kennis wil op doen op dit gebied(3d gaming) en niet zozeer wil solliciteren bij een bedrijf.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja :)
Voor de rest vind ik je post maar een beetje, hoe zal ik het subtiel zeggen, arrogant overkomen en lijk je een preek/waarschuwing te geven die absoluut niet relevant is voor mijn situatie. De reden waarom ik geintereseerd ben in deze opleiding is omdat ik zelf meer kennis wil op doen op dit gebied(3d gaming) en niet zozeer wil solliciteren bij een bedrijf.
Over die preek/waarschuwing heb je gewoon gelijk. Je bent lang niet de eerste met een dergelijke vraag en ik heb de discussie al honderden keren gevoerd, en daardoor wordt je natuurlijk gehard en zeg je waar het op staat. Als jij dat arrogant over vind komen, soit, maar beter heb je een goede reality check dan dat je de zaken heel anders voorstelt dan dat ze zijn.

Dat het niet opgaat in jouw situatie kan ik natuurlijk niet van tevoren oordelen, je zegt er niets over in je topicstart. In mijn ogen was je gewoon just another argeloze student met een bepaald niet kloppend beeld van de realiteit, zoals al die anderen die lekker worden gemaakt als ze door gamesopleidingen met open armen worden ontvangen. Allemaal wel leuk en aardig, zo'n opleiding waarbij mensen doen wat ze leuk vinden, maar gezien het arbeidsklimaat vind ik het gewoon een waste van taxpayer's money (hoewel dat met die privéschool natuurlijk iets minder opgaat), en een hoop bedroefde gezichten na het afstuderen.

Goed, je hebt dus al een papiertje en je doet het niet om een baan te vinden maar er gewoon wat van te leren. Tja, wat zal ik daarvan zeggen. Als je je geld eraan wilt spenderen moet je het natuurlijk zelf weten, maar de rest van de nieuwe gamedevelopers zijn ook gewoon autodidact dus ik zie niet in waarom je dat zelf niet zou kunnen. Wellicht prefereer je dat alles met de paplepel wordt ingegoten (niets mis mee hoor, een goede manier om te leren omdat je niet zelf op zoek hoeft naar goede stof en dus ook geen verkeerde dingen aanleert door slechte stof), maar je komt ook enorm ver door gewoon wat boeken aan te schaffen over verschillende onderwerpen (er zijn erg goede boeken over geschreven) en daar gewoon zelf mee aan de slag te gaan. Daar heb je écht geen 15k kostende opleiding voor nodig.

De vraag of de opleiding daadwerkelijk wat inhoudt weet ik verder niet, dus daar kan ik je niet bij helpen. Ze pretenderen iig wel heel wat te zijn, maar los van of ze nou daadwerkelijk verstand van zaken hebben, ik vind het iig sowieso zonde van je geld. Lees boeken, ga hobbyen, stel vragen op internetfora. Daar leer je minstens net zoveel van.

.edit: overigens, wellicht is een master-studie als GIVE of GMT interessant? Heeft natuurlijk een wat wetenschappelijkere insteek, maar dan heb je ook nog wat aan dat extra papiertje :)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2007 22:10 ]

Pagina: 1