Grijzige kleuren LCD tv aan pc via DVI-HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort mijn lcdtv van 32 inch aan mijn pc aangesloten via DVI-HDMI.. Het valt mij alleen op dat de kleuren een beetje grijzig zijn.. dat het scherm minder kleur lijtk te bevatten dan mijn normale samsung 941BF scherm. Het is een LG LC51 32inch scherm.. Zijn er misschien goede tools om de kleuren te veranderen via de pc agz met nvidia tools dit niet echt lekker werkt. Via HDMI mis ik de mooie optie "kleur" in mijn tv, al kan ik wel RGB veranderen, dit heeft echter niet veel effect. Contrast en helderheid zijn uiteraard ook instelbaar.

Het is trouwens ook raar dat als de tv niet op een native ressolutie (x768) draait, de kleuren een stuk feller zijn en dan wel in te stellen zijn in de tv.

[ Voor 29% gewijzigd door Cobiwan op 26-10-2007 00:57 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
iemand?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik geef er toch even een schop tegen want ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde tv. Als ik de tv de vga aansluiting van mijn pc aansluit heb ik wel goeie kleuren maar op de hdmi aansluiting dan zijn de kleuren heel flets / grijzig. Ik maak gebruik van een goede korte kabel (merk: HQ)

• Avvd
  • Niet online
schopje

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, had eerst een cheap MediaMarkt Dvi->Hdmi geprobeert, alles was fletsig en gewoon niet scherp, daarna een monsterkabel aangeschaft, ook dit gaf slecht beeld, heb nu via component aangesloten en Wat een verschil! misschien is dat ook een optie voor jullie? Mits jullie videokaart ook een component uit heeft?

• Avvd
  • Niet online
met vga en component werkt het gewoon ja, maar ik wel graag dat het ook met hdmi werkt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sqorpius schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:32:
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, had eerst een cheap MediaMarkt Dvi->Hdmi geprobeert, alles was fletsig en gewoon niet scherp, daarna een monsterkabel aangeschaft, ook dit gaf slecht beeld,
Dit maakt ook niet zo heel veel uit. Digitaal is digitaal.

Het verschil met analoog is dat de monitor het dan zelf digitaal maakt en daar blijkbaar wat kleurenfiltering overheen haalt.

Hebben jullie het beiden met dezelfde televisie?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik denk dat je dan toch wat verder moet kijken en ik zag zeker wel verschil tussen mijn mediamarkt en Monsterkabel, dus verschil is er kwa kopjes en omhulsel en bescherming van kabel, alleen vergeleken met vga en component was het gewoon nog niets bij mij
Pagina: 1