Toon posts:

Mxstream (ADSL) via linux-router

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik denk erover om adsl te nemen, en mijn thuis-netwerk dan via een linux-router aan te sluiten op het internet, nou is er alleen een klein probleempje:

ik heb van een kennis het volgende gehoord:

Om in te loggen bij KPN moet je verbinding maken, daarna op een speciale mxstream site je username en password van mxstream invullen, en dan wordt je doorgelinkt naar een site van je provider, en daar moet je dan je username en password van je provider in moet vullen, en dan, dan:

verbinding! :z

kan iemand me meer vertellen over die inlog-procedure, en hoe ik dat dan op een linux-bak doe, ik wil namelijk geen windows-pc dag en nacht aan internet hangen...

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10
Ik ben de afgelopen dagen aan het zoeken en bezig geweest, hier moet het mee kunnen:

freesco:
http://www.freesco.org/
ondersteund standaard geen pptp/VPN/dubbel inloggen

maar hierna wel: (is mij nog niet gelukt :'( )
Freesco & mxstream:
http://www.xs4all.nl/~bleekerm/index.html

Als er iemand die deze uitleg voor mij nog iets wil verduidelijken/helpen zou ik heel blij zijn. :)
(Heb nog maar heeel weinig ervaring met Linux, maar ik wil ook zo'n ding als gateway)

Verwijderd

Ik draai al enige tijd een linux-router werkt :P

Voor MxStream moet je even bij xs4all kijken, deze hebben een hele goeie linux howto, inclusief script om in 1x in te loggen :-)

Verwijderd

Hier nog een handige link: www.geocities.com/linuxadsl Mocht je zelf nog iets belangrijks vinden, laat het me dan ff weten.... Ik ben zelf ook zoekende namelijk :?

Verwijderd

Heb zelf ADSL onder linux, gebruik een aangepaste versie van het XS4ALL script zonder problemen, nooit meer bij een provider inloggen

Een snelle site met links en veel info, erg dos gebaseerd, maar ook Linux-links:
http://www.speedguide.net/Cable_modems/cable_links.shtml

Verwijderd

yep, draai ik hier ook.. (rete-stabiele connectie tot nu toe btw.. zit nu al ruim 6 dagen zonder onderbreking online)

en zodra je adsl onder linux aan de praat hebt gekregen, moet je natuurlijk je verbinding delen dmv iptables...

Verwijderd

Topicstarter
en hou doen wij dat?

:?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 19:57 schreef peymora het volgende:
en hou doen wij dat?

:?
IP masquerading!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:32
iptables is nieuwe manier van ipchains right? in kernel 2.4.x?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

yep

kijk naar de iptables-HOWTO, en doe het allemaal zelf, of download een voorgeconfigureerde firewall die iptables gebruikt [van bv freshmeat.net].

• Simba
  • Laatst online: 12:10
Is het al gelukt? Bij mij wel :)

Draait op 1 floppy (geen HD nodig :) )

Met behulp van deze site en wat geklooi. Ik heb inmiddels een stappenlijstje gemaakt om het wat duidelijker te maken voor mensen als ik (Heeel weinig Linux ervaring)

Freesco & mxstream:
http://www.xs4all.nl/~bleekerm/index.html

Waarschijnlijk wordt dat lijstje ook op die site geplaatst, anders wil ik hem wel emailen of zo. (Of misschien zet ik hem ergens op het net als er meer belangstelling is)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Zeer duidelijk wat er moet worden gedaan, nu nog ff uitproberen. Zijn er misschien nog mensen die dit voor elkaar hebben gekregen met Planet Internet ?

Verwijderd

ik heb t met RedHat7 en Adsl4Linux voor elkaar bij
xs4all. Kijk maar eens op deze link;

http://www.adsl4linux.nl

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Dit draadje is al oud. Je hoeft niet meer via de webpagina in te loggen. Je kan ook gewoon je modem tweaken/aanpassen zodat hij direct op het internet hangt. Dan aan een hubje hangen en je hebt geen linux bak meer nodig om hem te delen.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ja dat weet ik, maar als je je modem heb getweakt kan de kpn er achter komen, en dan heb je problemen. Ik wil gewoon een klein linux bakje die mn verbinding in stand houdt. Die direct weer connectie maakt als de verbinding weg valt.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op zaterdag 04 mei 2002 11:11 schreef fleppuhstein het volgende:
Ja dat weet ik, maar als je je modem heb getweakt kan de kpn er achter komen, en dan heb je problemen. Ik wil gewoon een klein linux bakje die mn verbinding in stand houdt. Die direct weer connectie maakt als de verbinding weg valt.
1, hoe willen ze er achter komen
2, dan untweak je hem weer

.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
ze verkopen nu zelf ook soort van getweakte modems.

Alleen als je em molt heb je een probleem, maar dat gebeurt niet zo gauw.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Dat ding kan al mol raken van een KPN-only update.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

KPN vindt het geen probleem als je je modem tweakt hoor! Da's hun officiele statement. Alcatel pruttelt wat over geen garantie en dat het ding er niet voor gemaakt is, maar voor KPN hoef je niet bang te zijn.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Maar toch: als je niet wil tweaken (Lees: * AkaXakA heeft geen UTP netwerk)

Hoe moet je dan een router/firewall + MxStream maken?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

als je geen UTP netwerk hebt (ik heb ook nog steeds coax) kun je ook een adapter UTP-->coax kopen, dat bestaat.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op zondag 05 mei 2002 19:48 schreef boer Krelis het volgende:
als je geen UTP netwerk hebt (ik heb ook nog steeds coax) kun je ook een adapter UTP-->coax kopen, dat bestaat.
Ja...zo blijf je bezig....phhh..ben nu bezig met BBIagent

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Ja dat weet ik, maar als je je modem heb getweakt kan de kpn er achter komen, en dan heb je problemen.
Er zijn veel mensen die hem getweaked hebben. Het principe is te vergelijken met overklokken. Het is mogelijk, maar als je het doet heb je geen garantie meer. Er staat nergens dat het niet mag toch? Want je veranderd alleen maar een setting met telnet en dat is alles.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25

Zjemm

...

dat modem is jou eigendom, dus je kan er dus alles mee doen wat je wilt...tegen de muur gooien, paars spuiten, noem maar op... daar maakt kpn zich echt niet druk om

opensecure.nl

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 23:05

jappo

eens een prutser altijd ....

Op vrijdag 03 mei 2002 20:27 schreef fleppuhstein het volgende:
Zeer duidelijk wat er moet worden gedaan, nu nog ff uitproberen. Zijn er misschien nog mensen die dit voor elkaar hebben gekregen met Planet Internet ?
ben nu 1,5 maand online (continu) met planet adsl..

heb een router met debian stabel en een 2.2 kernel

de adsl verbinding is tot stand gekomen dmv www.adsl4linux.nl :-)

[edit]
mijn html is een beetje roestig kennelijk

werkt heel goed.... :-)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
Ik heb een scriptje dat kan inloggen, en zolang je ingelogd bent blijft draaien.
Het scriptje wordt gestart vanuit inittab, en telkens als de verbinding wegvalt, en het scriptje stopt, gaat ie vanzelf weer verbinding proberen te maken, omdat inittab het script automatisch weer start als het gestopt is :)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Om in te loggen bij KPN moet je verbinding maken, daarna op een speciale mxstream site je username en password van mxstream invullen, en dan wordt je doorgelinkt naar een site van je provider, en daar moet je dan je username en password van je provider in moet vullen, en dan, dan:
Fout!!!

Dat dubbel inloggen is al een (hele tijd) afgeschaft. :P

My weblog

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op woensdag 15 mei 2002 22:40 schreef capedro het volgende:

[..]

Fout!!!

Dat dubbel inloggen is al een (hele tijd) afgeschaft. :P