Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747freightdog
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
Beste experts, _/-\o_

M'n oude Linksys WRT54G is aan vervanging toe.
Heb interesse in een FritzBox Fon WLAN.
Wat gegevens:

ISP is XS4ALL
Zyxel kabelmodem
ISDN2
ADSL
Gigaset 4170 ISDN centrale

Vraag, kan een Duitse FritzBox in NL zonder beperkingen worden gebruikt?
Zo ja, dan overweeg ik zelfs een 7270 met geintegreerde ISDN centrale in Duitsland te kopen.
Zie de 7170 in NL voor zo'n 155 en de 7270 in DU voor 195.

Kan een Duitse FritzBox voorzien worden van Engelstalige firmware?
Wat is uberhaupt het verschil tussen de NL en DU versie.
Ik hoor graag van u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISDN binnen Europa werkt in theorie "einwandfrei"
In de praktijk kon ik m'n Net.Card wegpleuren na emigratie naar Duitsland.
Ik zou het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747freightdog
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
Ok bedankt voor de info KG.
Heb nu een 7170 bij planeta.nl besteld.
Een Nederlandse uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen met de Fritzbox 7170 (annex b) met Duitse firmware in combinatie met XS4ALL.
Zowel de analoge toestellen als de ISDN centrale werken probleemloos.

Ik ben van Demon gemigreerd naar XS4ALL. Helaas zat daar ook het Zyxel 600 modem bij, die geen ondersteuning bied voor VOIP. Tevens was er ook nog een losse WLAN router tussen gezet en was ik in het bezit van een Quatrofox IV centrale. De Fritzbox vervangt nu de Zyxel en WLAN router. 2 lijnen van de Qfox zijn reeds overgezet op de Fritzbox. Mijn laatste lijntje loopt nog via de ISDN centrale, echter wel over VOIP.

Zoals je leest zijn er zeer veel mogelijkheden met dit produkt, echter het instellen in het Duits is misschien wel lastig.

Indien er problemen zijn met het instellen, laat maar een berichtje achter.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb bijna een zelfde configuratie (Xs4all en ISDN centrale 7140 die ik niet weg wil doen) en heb vlak voor de kerst de Fritzbox 7270 aangesloten.
Alles werkte meteen (al heb je zo nu en dan wel een Duits-Nederlands woordenboek nodig). Ik ben nu bezig mijn ISDN aansluiting te "verplaatsen" naar Voip via Xs4all (KPN ISDN abonnement vervalt dan). Voor de noodgevallen heb ik een nieuwe analoge lijn aangevraagd. Ik heb de verwachting dat ik de 7270 aan deze analoge aansluiting kan aansluiten (als landlijn, voor noodgevallen indien Voip niet werkt).
Voip van xs4all werkt prima. Ik kan gewoon met twee toestellen tegelijk bellen zoals ik gewend was. alleen gaat alles via "internet". De fritzbox ondersteund nog eens 5 DECT toestellen. Dus maximaal zou je met 7 mensen tegelijkertijd via Voip kunnen bellen. Ik heb dit echter niet getest en denk ook dat er ergens een maximum zit in de fritzbox.
Wel is er pas sinds de kerst een firmware die redelijk stabiel is, maar nog niet "af". De belangrijkste zaken doen het, maar links en rechts zijn er schoonheid foutjes. Zo kan je nog geen printer werkend aansluiten. Maar dat zal zeker binnen enkele maanden door een nieuwe firmware opgelost worden (info van Duitse forums).

Dus gewoon kopen via internet bij een "Europees" bedrijf. Die leveren ook gewoon de Duitse versie.

succes!

mvg
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Carlos01 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:53:
Voor de noodgevallen heb ik een nieuwe analoge lijn aangevraagd. Ik heb de verwachting dat ik de 7270 aan deze analoge aansluiting kan aansluiten (als landlijn, voor noodgevallen indien Voip niet werkt).

mvg
Ronald
Gaat dus niet werken want de duitse 7270 is een Annex B apparaat of bedoel je uitsluitend voor telefonie? Dan zou moet het inderdaad wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdenys
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je een duitse 7270 koopt, werkt het ingebouwde antwoordapparaat dan met "gesproken" duitse teksten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
fdenys schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:47:
Als je een duitse 7270 koopt, werkt het ingebouwde antwoordapparaat dan met "gesproken" duitse teksten?
IK heb nu een Duitse 7270. Teksten kan je zelf inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Laatst online: 12-09 19:10
Klopt het dat de Fritzbox 7270 geen onderscheid meer maakt tussen analoog en ISDN, dus dat je beide lijntypes kunt gebruiken. Ik bedoel dus de kant van ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
lucas321 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:28:
Klopt het dat de Fritzbox 7270 geen onderscheid meer maakt tussen analoog en ISDN, dus dat je beide lijntypes kunt gebruiken. Ik bedoel dus de kant van ISRA.
Is onjuist. Wel in Duitsland waar men zowel voor analoog als ISDN Annex B gebruikt. In Nederland heb je echter voor analoog een Annex A uitvoering nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas Quinn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-12-2023
Is onjuist. Wel in Duitsland waar men zowel voor analoog als ISDN Annex B gebruikt. In Nederland heb je echter voor analoog een Annex A uitvoering nodig.
Ik kwam echter op een Duits forum tegen hoe je de Annex B om kan zetten naar een Annex A. Qua hardware zijn ze dus wel gelijk. Enige verschil is dat de Annex A een ander frequentie bereik gebruikt voor ADSL dan de Annex B.

Het omzetten van Annex B naar Annex A is echter een vrij ingewikkeld proces. Je dient wel enige kennis van Linux te hebben wil je dit kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Jonas Quinn schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:39:
[...]

Ik kwam echter op een Duits forum tegen hoe je de Annex B om kan zetten naar een Annex A. Qua hardware zijn ze dus wel gelijk. Enige verschil is dat de Annex A een ander frequentie bereik gebruikt voor ADSL dan de Annex B.

Het omzetten van Annex B naar Annex A is echter een vrij ingewikkeld proces. Je dient wel enige kennis van Linux te hebben wil je dit kunnen doen.
Je uitspraak is aantoonbaar onjuist! De hardware is wel degelijk verschillend want er zitten andere filters in. Kijk maar na op www.ip-phone-forum.de.
Ondanks die andere filters wil het wel eens lukken bij voldoende signaal en gepatchte firmware maar niemand kan je de garantie geven dat het gaat werken en blijft werken na nieuwere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet verstandig om een DE versie te flashen en proberen om te zetten naar de INT versie. De hardware is significant verschillend en kan leiden tot smeltende onderdelen (uit ervaring). Je houdt daarna een mooie rode presse-papier over met aroma Brulee.

Verstandiger is denk ik ff kijken op Sjopze.nl. daar wordt de INT nu aangeboden voor een nette prijs van 189,00. Dit maakt de noodzaak van het aaanschaffen van een DE versie weer wat kleiner.

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
Fritz Box 7270 1&1 duitse versie omzetten naar internationale versie.
Omdat de internationale firmware nog wel zowel het annex A- als het annex B- stuurprogramma bevat, stel ik voor om je FB om te zetten naar een internationale versie.
Ik hoop dat dat als volgt gaat lukken:
- dowload: ftp://83.161.254.147/FB7270AVME.zip pak deze uit en de verdere bestanden ook uitpakken.
- het lijkt me verstandig je PC eerst een vast IP adres enz. te geven, zoals beschreven bij het recover-programma.
- zet firwewalls en antivirusprogramma’s etc uit. Je PC hangt toch niet aan het “net”.
- zet het bestand <> (de e in avme geeft de internationale versie aan!) via de webinterface van de FB alsof het firmware is op je FB. Het kan zijn dat dat alleen lukt op een FB, die met wachtwoord is beveiligd.
- doe daarna de recover-procedure met een internationale (English) versie van de FB7270, die je kunt ophalen bij AVM (<>). Ik zou <> kiezen en niet het bestand met annex B in de naam.
- na de reboot zou je FB dan een internationale versie moeten zijn met o.a. taal- en annex-keuze.

Nogmaals al dit gedoe heeft het risico dat je FB “overlijdt”, maar wie niet waagt, die niet wint!
Ik ben benieuwd hoe dit verloopt. Als je na deze procedure wel het net opkomt met je FB, kun je een automatische firmware update uitvoeren. De laatste internationale versie is 54.04.76.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
OrakelJos schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:54:
[...]

De internationale 7270 draait zowel Annex A als Annex B. Dus zowel analoog als ISDN.
Kijk gewoon eens ff op de AVM-site (doorklikken op EU/engels). O-)

en ook elders op GoT is hier genoeg over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
747freightdog schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:08:

ISP is XS4ALL
Zie de 7170 in NL voor zo'n 155 en de 7270 in DU voor 195.
FYI, in ruil voor een contractverlenging met een jaar geeft xs4all je gratis een 7170 in bruikleen. Zo kom ik aan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Jasper Janssen schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:59:
[...]

FYI, in ruil voor een contractverlenging met een jaar geeft xs4all je gratis een 7170 in bruikleen. Zo kom ik aan de mijne.
Heeft iemand al geprobeerd een 7270 van XS4ALL te 'krijgen' tegen meer prijs?

Want dan kan de ISDN-DECT centrale (GigaSet) ook gelijk weg. Dan hou je nog maar 1 kastje over voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Wat xs4all levert zijn 7170s, voor de 7270 is niet eens een fatsoenlijke nederlandse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Jasper Janssen schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:17:
Wat xs4all levert zijn 7170s, voor de 7270 is niet eens een fatsoenlijke nederlandse firmware.
Is onjuist! Er is een Internationale versie van de 7270 beschikbaar die hier in Nederland prima werkt. Kan zelfs heen en weer worden geschakeld tussen Annex A en Annex B.
Enige handicap dat de taal Engels is maar dat is voor een echte Tweaker toch geen probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7270 heeft ook 802.11n dus jammer dat xs4all die niet levert. Maarja, je kan niet alles hebben.
Pagina: 1