GPU of CPU upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluwc
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Beste tweakers,

Ik heb geen idee of ik nou mijn CPU of GPU moet upgraden.
Heb nu twee Nvidia 7800gt's in SLI en een AMD x64 +3800 Dual Core. Nu is mijn vraag dus wat het beste is om te upgraden.
Gebruik mijn pc het meest om te gamen, maar wil niet meteen al teveel geld uitgeven aan een upgrade.
Nog een andere vraag, als ik mijn CPU upgrade en dus een nieuw mobo met bijv DDR2 support koop of ik daar ook mijn oude DDR400 geheugen in kan gebruiken?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een dikkere X2 cpu is te duur (s939 :S), maar tenzij je DX10 games wilt spelen is je VGA ook wel prima (meer dan, je cpu is echt te licht voor dit geweld). Ik zou op zich toch overwegen om naar een nieuw SLI bord met een snellere AM2 cpu en DDR2 te zoeken. Er is nog best wat vraag naar 'lichte' X2's, dus gewoon je oude bord,cpu en ram verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Kijken waar het probleem ligt (wat je bottleneck is) en dat onderdeel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluwc
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Had laatst een 3D mark gedaan. M'n cpu kwam ongeveer op de helft van mijn gpu uit. Denk dat ik dan toch maar mn cpu upgrade. Intel Core 2 Duo E6750 goed genoeg denk je?
Ben trouwens toch niet zo onder de indruk van DX10 op dit moment, dus ben ook niet echt van plan om dat te gaan gebruiken. Mischien dat er over een paar maandjes echt goeie nieuwe shaders worden gemaakt met DX10 maar op dit moment vind ik t allemaal best minimale dingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je een kleine upgrade wil doen, ga dan voor een goedkope X2, wellicht een 2e handsje.
Ik heb hier op een X2 4400+ met 2x X1900 in crossfire echt nog geen problemen met gamen en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opteron 175: 111,-
Sapphire X1950XT: 150,-

Verkoop je je 3800+ voor 40,- en je kaartjes voor 70 per stuk, 180,-

Heb je een mooie upgrade voor 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Firegold schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:47:

Nog een andere vraag, als ik mijn CPU upgrade en dus een nieuw mobo met bijv DDR2 support koop of ik daar ook mijn oude DDR400 geheugen in kan gebruiken?

Cheers
Deze vraag stelde ik ook laatst, zonder op te letten wat voor sloten er op mijn nieuwe mobo zaten. (ik krijg volgende week ong. een GA-P35C-DS3R.)
De meeste nieuwe moederborden ondersteunen geen DDR1 meer, maar vooral DDR2 en soms ook nog DDR3(ietwat overbodig momenteel, maar altijd handig voor in de toekomst). Je moet dus goed kijken wat voor mobo je aanschaft. Maar als je voor een upgrade van je gamesysteem gaat, en dus een nieuw mobo koopt, zou ik toch maar gelijk voor het DDR2 geheugen gaan, aangezien de prijzen voor geheugen momenteel erg laag liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door Boagriuz op 26-10-2007 10:34 . Reden: spellingsfout.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

DDR2 en DDR1 geheugenbanken zijn niet compatible weet ik uit ervaring ;) mocht je dus een nieuw mobo gaan nemen dan is het ook verstandig om nieuw geheugen te nemen ;)

Verder is dit toch echt iets wat je zelf uit zal moeten zoeken door een aantal benchmarks enzo te draaien.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.