Is mijn moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

onlangs(3 weken geleden) had ik met mn waterkoeling op mn videokaart geknoeid. Resultaat: kapotte 8800gts 640mb

maar ik heb morgen een LAN Party, en een vriend van mij heeft nog een 7900gt voor mij over, maar ik keek net even in mn PCI-E 16x slot en ik zag dat een van die pinnetjes een beetje bronze was, ik denk verroest o.i.d?

ik heb het geprobeerd schoon te maken met ethanol, door het op een doekje te doen, het doekje over de slot te leggen en de defecte videokaart in de slot te proppen. In het begin kwam er wat van dat bronze spul mee op het doekje maar na 2x al niet meer, toch bleef die aanslag er nog op zitten.

mijn vraag nu

zal het schadelijk zijn als ik er een kaart in stop? zal het wel werken?

zo nee

weet iemand waar je die zwarte covers voor op je socket kan vinden( i.v.m RMA)

alvast bedankt

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Wat is er precies gebeurd dan, is je WC gaan lekken over je videokaart ofzo dan :? Kun je misschien een foto schieten zodat we snappen wat je precies bedoelt?

En met zwarte cover bedoel je een retention bracket neem ik aan? Even de leverancier van je mobo mailen, sturen ze er gratis 1 op ;)

• YoghurtO_o
ja het is bij een van de aansluitingen van mijn Swiftech Storm gaan lekken, toen is er water op de kaart gevallen, daarna heeft de computer nog +- 5 minuten aangestaan(was zelf beneden iets aan het doen)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik denk wel dat het gaat werken, zolang je zeker bent dat het schoon is.

Het doel van dat slot is geleiding neem ik aan, ze gebruiken immers geleidende connectors met een laagje goud erover. Denk dat het ergste dat kan gebeuren is dat je videokaart niet goed herkend wordt door slecht contact ofzo.

• YoghurtO_o
met zwarte cover bedoel ik dus eigenlijk bij een socket 775, die cover die je op de socket moet zetten voor je het voor rma verzend

trouwens, er zit nog steeds een beetje aanslag op, maar met ethanol krijg ik dat niet verwijdert..en er komen ook geen resten meer op het doekje.

zou het wel met WD40 werken? of verkloot dat mn hele moederbord?

[ Voor 45% gewijzigd door YoghurtO_o op 25-10-2007 23:13 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

YoghurtO_o schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:11:
zou het wel met WD40 werken? of verkloot dat mn hele moederbord?
Er is in de handel zgn. contactspray te koop, lijkt me wat veiliger.

ARME AOW’er

• YoghurtO_o
WD40 is toch ook een contactspray achtig iets? dat staat er achterop in iedergeval.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb het niet hier. Maar om een contact tussen metalen waar een kleine hoeveelheid stroom op komt te staan met WD40 schoon te maken lijkt mij niet handig.

http://www.wd40.nl/marken_wd40_anwendungen_nl.php heeft het er echter wel over.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 25-10-2007 23:26 ]

ARME AOW’er

• YoghurtO_o
Daarom vroeg ik het ook,

maar ik kijk wel wat er morgen gebeurt als ik die kaart erin steek, ik denk dat ie het wel zal doen(hoop het)

anders probeer ik gewoon WD-40(heb toch niks te verliezen )

• YoghurtO_o
ik heb nu een probleem,
ik heb er een 8600gt in gedaan, in vista start ie gewoon op, installeert drivers etc.
maar als ik xp opstart dan is het logotje van het opstartscherm heel raar(artifact achtig) , de loading bar is gewoon normaal. Hij start ook gewoon op, herkent de kaart maar wil de drivers niet installeren. Het zit dan halverwege de installatie en dan restart ie de pc gewoon :s

hoe los ik dit op? is mijn windows installatie gewoon corrupt gegaan?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan herstel je toch het e.e.a.? Geadviseerd wordt om Vista na XP te installeren.

ARME AOW’er

• YoghurtO_o
dat heb ik ook gedaan,

alles is gewoon hetzelfde als toen mijn videokaart kapot ging (29 september)
maar ik heb hier ook geen windows xp disc om een repair uit te voeren :'(

zou het kunnen dat alleen mn windows installatie kapot is? want op vista kan ik gewoon alles doen, medal of honor airborne heb ik net ook eventjes gespeeld en dit ging goed..
Pagina: 1