[xp] Windows herkent drive niet als brander

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Zojuist heb ik een cd kunnen branden met een cd/dvd-brander. Niets aan de hand. Cd'tje wordt prima met CreateBurnIso gebrand. Echter met de Windows Wizard CD Branden geeft hij aan 'Er bevindt zich geen schijf in het station'. Ook in de verkenner staat 'Cd-rom-station' en geen DVD of RW-station.

Het gaat om een Windows XP SP2 systeem met een Samsung Writemaster CD/ DVD+/- brander. Bij de eigenschappen van het apparaat (TSSTcorp CD/DVDW TS-H552U) staat wel netjes 'Type: DVD', maar herkent niet het 'medium' (er zit een lege CD in).

In de search heb ik alles kunnen vinden over problemen met niet-herkenning van DVD-branders in het algemeen, maar niet over alleen niet in Windows. Wie helpt me?

• StephanVierkant
Niemand?

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem bij een kennis. Na wat rondzoeken vond ik de volgende kb pagina:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;316529

Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om de registeraanpassing te maken, dus ik weet niet of dit helpt, maar de problemen beschreven in het artikel lijken overeen te komen met de problemen die jij ervaart.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• StephanVierkant
Het probleem is dat branden wel gewoon kan met andere programma's (CloneCD, Nero, etc.), Windows toch het tabblad 'Opnemen' weergeeft bij de eigenschappen, en aangeeft dat er geen schijf (CD-R) gevonden is die wel degelijk in het station zit. Overigens valt me op dat de CD niet (lang) spint voor die conclusie te trekken.

Ik heb wat instellingen gewijzigd in het register (zoals vermeld in de KB), heb de brander even eruit gehaald, pc opnieuw gestart, en de brander herplaatst. Dit alles mocht niets baten.

[ Voor 8% gewijzigd door StephanVierkant op 07-11-2007 17:14 . Reden: aanvulling niet-opspinnen ]

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
daemon tools op je computer?

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

• StephanVierkant
Nee, er verder (op Nero na) geen brandprogramma's, diagnostische dingen ofzo.. Alleen een Maxtor externe harde schijf en een USB-cardreader, maar dat lijkt me niet eens relevant.

Ik sluit zelf BIOS- en hardware-installatie-problemen uit, maar is dit een juiste conclusie?
Pagina: 1