Welke muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:20
Mijn vader mag voor zijn werk een nieuwe muis uitkiezen en nou moet hij morgen opgeven welke muis dat word.
De muis moet geschikt zijn voor iemand met smalle handen en lange vingers, draadloos zijn en is het erg belangrijk dat hij goed in de hand ligt.
Als laatste wil ik ff vermelden dat er voornamelijk met AutoCAD gewerkt word.

Graag hoor ik suggesties.

P.s.: Hij had zelf al de Logitech MX Revolution en de Microsoft 6000 gezien, maar ik heb geen ervaring met deze muizen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:29
Logitech G7 Special Edition :)

Handige DPI knopjes en duimknopjes, heel precies, ligt lekker in de hand, etc. Als hij er toch 1 uit mag zoeken, doe maar gelijk lekker duur :P

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 16:47
leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:59:

Handige DPI knopjes en duimknopjes, heel precies, ligt lekker in de hand, etc. Als hij er toch 1 uit mag zoeken, doe maar gelijk lekker duur :P
Helemaal mee eens.
Heb hem hier ook in huis, perfect om mee te gamen, maar ook heerlijk om foto's mee te bewerken in Pantshop Pro. Dit vooral omdat je de snelheid van de muis "on the fly" kan wijzigen. Zelf heb ik dus ook lange dunne vingers. Deze muis voelt heerlijk aan, uitstekende "pasvorm".

apollo13

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47
Wat doet 'ie dan precies dat 'ie aan een standaard optische muis (Microsoft Basic Optical Mouse à 15 euro bijvoorbeeld) niet genoeg heeft?

Als het gewoon een beetje standaard kantoorklikwerk is zou ik 't echt niet moeilijker maken dan dat.

Verwijderd

Ik denk dat het slimmer is om even een "proefrit" te gaan meken, voordat je het weet zit je een paar jaar aan een muis vast waar je RSI door wordt versterkt omdat deze niet de juiste maat heeft.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Soultaker schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:05:
Wat doet 'ie dan precies dat 'ie aan een standaard optische muis (Microsoft Basic Optical Mouse à 15 euro bijvoorbeeld) niet genoeg heeft?

Als het gewoon een beetje standaard kantoorklikwerk is zou ik 't echt niet moeilijker maken dan dat.
Lees startpost?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Mnix91
leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:59:

Thx voor je snelle reactie ;) Maar het lijkt mij dat die muis een beetje aan de lage kant is, of komt dit door de plaatjes die ik op internet vind?
Tevens kan ik in geen een winkel de Special Edition vinden :p

[ Voor 10% gewijzigd door Mnix91 op 25-10-2007 22:10 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat een G7 wel aardig lekker is voor dit gebruik ja, of een MX Revolution, die ook énorm goed/fijn is als je niet gamed.

Vraag me trouwens af waarom je draadloos zou willen, zeker als CAD'er... Het is alleen maar onnodig zwaar, gaat leeg, en die kabel heb ik echt nooít last van..

/me MX518 gebruiker highsens op QcK meldt zich :Y)
Mnix91 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

Thx voor je snelle reactie ;) Maar het lijkt mij dat die muis een beetje aan de lage kant is, of komt dit door de plaatjes die ik op internet vind?
Dat wilde je toch juist? Maargoed, echt heel lan is 'ie niet hoor...
Voegt toch weinig/niets toe.

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 25-10-2007 22:12 ]

• Avalaxy
Mnix91 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

Hmm, die nieuwe G5 (was in de war, dacht dat er ook een Special Edition van de G7 was ;)) ligt toch wel erg lekker in de hand. Zelf heb ik een G7, die glad is, en een vriend van mij heeft die G5 special edition, en dat ligt toch net iets lekkerder in de hand:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=NMZLF1

Check ook dat 2e plaatje, dan kun je zien hoe hoog hij is. Ik vind het zelf wel fijn zo, kweet niet hoe hoog je hem precies zou willen :P

• Mnix91
TheZeroorez schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:11:Vraag me trouwens af waarom je draadloos zou willen, zeker als CAD'er... Het is alleen maar onnodig zwaar, gaat leeg, en die kabel heb ik echt nooít last van...
Me vader heeft altijd het gezeik dat z'n draadje tussen tekeningen inligt :9
leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:13:
[...]

Hmm, die nieuwe G5 (was in de war, dacht dat er ook een Special Edition van de G7 was ;)) ligt toch wel erg lekker in de hand. Zelf heb ik een G7, die glad is, en een vriend van mij heeft die G5 special edition, en dat ligt toch net iets lekkerder in de hand:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=NMZLF1

Check ook dat 2e plaatje, dan kun je zien hoe hoog hij is. Ik vind het zelf wel fijn zo, kweet niet hoe hoog je hem precies zou willen :P
Die heeft een draadje en dat wil me vader niet...

[ Voor 48% gewijzigd door Mnix91 op 25-10-2007 22:16 ]

• Avalaxy
Mnix91 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:15:
[...]
Me vader heeft altijd het gezeik dat z'n draadje tussen tekeningen inligt :9

[...]

Die heeft een draadje en dat wil me vader niet...
Okay, en de MX Revolution? Ik weet alleen niet of die DPI knopjes heeft, wat toch wel een erg groot pluspunt is van die Logitech G* muizen ;) Ook handig voor CAD werk denk ik, zelf gebruik ik het vrij vaak.

Anders kun je denk ik het beste naar een grote computerwinkel gaan, of de showroom van Alternete (Ridderkerk/Rotterdam) of Azerty (Raalte) oid gaan en vragen of je ze eens mag proberen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:19:
Anders kun je denk ik het beste naar een grote computerwinkel gaan, of de showroom van Alternete (Ridderkerk/Rotterdam) of Azerty (Raalte) oid gaan en vragen of je ze eens mag proberen.
Er zijn wel meer computerwinkels dan Azerty of Alternate hoor ;)

En bijna alle grote hebben wel demomodellen staan. Als dat niet het geval is kunnen ze er vaak ook wel eentje uitpakken of van achter halen :)

• Avalaxy
TheZeroorez schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:02:
[...]

Er zijn wel meer computerwinkels dan Azerty of Alternate hoor ;)

En bijna alle grote hebben wel demomodellen staan. Als dat niet het geval is kunnen ze er vaak ook wel eentje uitpakken of van achter halen :)
Ik zei er niet voor niets 'oid' achter ;) Maar langsgaan lijkt me idd het beste.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29

CaDje

Framedrops for life

Bij de Media Markt kun je ze allemaal wel even voelen....

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zou zeker voor de G7 gaan als het draadloos moet zijn en hij dingen ontwerpt. On the fly DPI instellen is echt geweldig voor als je net ff wat preciezer moet werken. En als je er aan kan komen dan de special edition, de standaard is lelijk imo.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik gebruik nu de Razer Pro Click V1.6 Dat is zeg maar de pro versie van de diamondback. Heerlijke muis, echt waar. Beste koop (cadeau ;)) die ik ooit heb gedaan. (ik CAD ook veel)
Echter: vorm van de muis is erg wisselend. Ik heb expres nietvoor de logitech vorm gekozen (om het zo maar even over een kam te scheren) maar juist voor de Razer. Als je pa echt een persoonlijke muis wilt uitzoeken dan is idd de tip: ga uitproberen.

En inderdaad zoals hierboven al gezegd: ga alsjeblieft _niet_ voor een draadloze, levert alleen maar gezeik op. Als je pa dus geen goede reden heeft om draadloos te gaan; doe het dan niet! de bewegingsvrijheid is echt geen issue, daar heb je in principe geen last van als je je muis een beetje goed neerlegt. (de razer heeft een extra lange draad, misschien handig/onhandig?)

[ Voor 30% gewijzigd door bartvl op 25-10-2007 23:30 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Beetje onzinnige vraag gelijk aan welke stoel zit lekker. Wat ik fijn vind, daarvan vindt een ander juist van niet.

Omdat dit echt 100% persoonlijk is, is het het handigst om ze in een winkel te bekijken... maar dat is al eerder gezegd.

ARME AOW’er

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 15:38
Heb zelf een MX 1000, en deze wordt binnen kort vervangen door een MX Revolution, allemaal draadloos en met accu. Ik moet persoonlijk een beetje een zware muis hebben omdat ik anders kramp in mijn hand krijg, dit is dus ook weer persoonlijk!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 16:16

Deathchant

Don't intend. Do!

ja dit is inderdaad persoonlijk.
ik heb in een ander topicje een vergelijking gemaakt tussen deze G5 versie (de blauwe met 2 duimknoppen) en de Habu die velen ook echt supergoed vinden. Voor mij was de G5 de absolute winnaar. Ligt hoog in je palm en als je dat gewend bent is het heel moeilijk om over te stappen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Ik gebruik zakelijk een MX610 en prive een MX518. De MX610 vreet wel batterijen (cordless) maar ligt m.i. wel lekker in de hand. Qua vorm doet hij wel denken aan die goeie ouwe Mouseman.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 13:58
Evoluent - RSI bestendig concept incl. 4 knoppen en een scroll wheel. Niet draadloos.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Welke muis je fijn vind is zeer persoonlijk. Ik zou niet graag de muis voor een ander uit willen zoeken.
Wij kunnen je niet helpen met deze keuze te maken.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.