Hoe audio te beluisteren met Plexwriter

Pagina: 1
Acties:

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Configuratie bevat Philips CD-R en een (zojuist gekochte) Plexwriter 12/10/32S CD-RW. Meegeleverd audio kabeltje van CD-RW suggereert - mits aangesloten op een geluidskaart - het tevens kunnen beluisteren van audio. Inlezen, branden etc. werkt allemaal prima, doch geen geluid via CD-RW te horen. Via CD-R levert het geen probleem op.

Handleiding CD-RW stelt als voorwaarde aansluiting op geluidskaart die Digitaal In of SPDIF ondersteunt. Voor zover mij bekend doet mijn SB Live 1024 dat. Hoe en waar ik ook echter inplug niks, nada, niente audio te horen.
Iemand suggesties?

P.S. Verrassend vind ik wel, dat het stekkertje aan meegeleverd audio kabeltje op allerlei manieren in de geluidskaart past.

The desire to know is natural to all good people!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

SPDIF is de digitale aansluiting dus niet de gebruikelijke 4-polige audio aansluiting! Het is een twee-polig stekkertje met een signaal en een ground.

Murphy was an optimist

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Right. PC weer eens opengeschroefd en SB Live 1024 kaartje (model CT4830) nader bestudeerd. CD-SPDIF staat weliswaar geprint op de kaart, maar de aansluiting zelf ontbreekt. Deze is mogelijk alleen aanwezig op de duurdere versies. Bij mij in ieder geval dus niet.

De volgende aansluitingen kom ik wel tegen: TAD, CD-IN en AUX-IN. Op de tweede zit dus al mijn CD-R. Zowel TAD (what ever that is) als AUX-IN geprobeerd. Deze laatste zou logisch kunnen zijn, doch hoe ik het bijgeleverde Plextor kabeltje er ook inprak: No sound what so ever heard!

Het moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn om zowel een CD-R, alsmede een CD-RW op de SB Live aan te sluiten en zo naar keuze de één of de ander te gebruiken om bijv. een audio CD te beluisteren.

Verwijderd

moet je ook je aux omhoog schuiven in volumeregeling anders hoor je nix :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
TAD werkt anyways niet, hij zou in de AUX moeten. Prop hem anders eens in de cd-in

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 12:51
Ga eens in de SB mixer spelen met die knopjes waar mute bijstaat. Serieus, bij mij gaat dat ding soms spontaan op mute en begint mijn vriendin ook te klagen dat ze geen cd's meer kan spelen op de writer (mijn enige cd station). Gewoon even alles aanzetten en kijken of ie dan nog geen geluid geeft.

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Yep, de mixer. Die was de 'boosdoener'. De Plex aangesloten op AUX van geluidskaartje maar in de mixer stond hij inderdaad op mute. Van mijzelf wellicht een beetje dom, maar door deze tip ben ik tenslotte wel helemaal weer gelukkig. Bedankt.

Pagina: 1