Allereest: ik weet niet precies of dit de juiste plek is ervoor, maar aangezien geen van de andere me meer geschikt leken post ik het maar hier 
Wat ik wil proberen is een batch scriptje te maken (m.b.v. google aangezien ik 0.0 ervanaf weet) om m'n universiteits map met bestanden één keer per dag ofzo nadat ik alles verwerkt hebt te kunnen wegschrijven naar externe hardeschijf en via het netwerk aangesloten laptop.
Hier zien jullie mijn begin (shamefully copied from the intarweb):
Zoals voor de meesten duidelijk zal zijn is het dus een directe kopie van de map D:\Documenten naar de externe hardeschijf, en dan in F:\Oscar.
Wat ik nu echter wil bereiken is dat hij eerst de map verwijderd die op de externe staat (dit in verband met verwijderde bestanden, overgeschreven bestanden etc) en dat hij ook automatisch wegschrijft naar de laptop zodat die de volgende dag de nieuwste bestanden bevat!
Als ik nu naar 'netwerk' ga kan ik dus via \netwerknaam\laptop naam\gedeelde folder (universiteit map) naam\ toe.. maar werkt dit ook als ik hier dan dit van maak?
Zou dit werken zonder dat ik dus iets raars doe met m'n gehele netwerk enzo
Extra vraagje: mijn laptop is 'Oscar Laptop' genoemd, moet hier dan bijv. %20 tussen om die spatie te verantwoorden?
Extra vraagje 2: wat is de commando om eerst de map te verwijderen alvorens te kopiëren?
Wat ik wil proberen is een batch scriptje te maken (m.b.v. google aangezien ik 0.0 ervanaf weet) om m'n universiteits map met bestanden één keer per dag ofzo nadat ik alles verwerkt hebt te kunnen wegschrijven naar externe hardeschijf en via het netwerk aangesloten laptop.
Hier zien jullie mijn begin (shamefully copied from the intarweb):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| @echo off :: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..." set driveD=D:\Documenten set driveF=F:\Oscar set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y echo ### Backing up university files... %backupcmd% "%driveD%" "%driveF%\Documenten" echo Backup Complete! @pause |
Zoals voor de meesten duidelijk zal zijn is het dus een directe kopie van de map D:\Documenten naar de externe hardeschijf, en dan in F:\Oscar.
Wat ik nu echter wil bereiken is dat hij eerst de map verwijderd die op de externe staat (dit in verband met verwijderde bestanden, overgeschreven bestanden etc) en dat hij ook automatisch wegschrijft naar de laptop zodat die de volgende dag de nieuwste bestanden bevat!
Als ik nu naar 'netwerk' ga kan ik dus via \netwerknaam\laptop naam\gedeelde folder (universiteit map) naam\ toe.. maar werkt dit ook als ik hier dan dit van maak?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| @echo off :: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..." set driveD=D:\Documenten set driveF=F:\Oscar set laptop=\netwerknaam\laptop naam\gedeelde folder (universiteit map) naam\ set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y echo ### Backing up university files... %backupcmd% "%driveD%" "%driveF%\Documenten" %backupcmd% "%driveD%" "%laptop%\" echo Backup Complete! @pause |
Zou dit werken zonder dat ik dus iets raars doe met m'n gehele netwerk enzo
Extra vraagje: mijn laptop is 'Oscar Laptop' genoemd, moet hier dan bijv. %20 tussen om die spatie te verantwoorden?
Extra vraagje 2: wat is de commando om eerst de map te verwijderen alvorens te kopiëren?