Ik heb enkele weken geleden een nieuwe pc geinstalleerd met xp sp2 en alles via internet geupdated. Vandaag de pc op z'n werkplek gezet ter vervanging van een oude w98se pc. Echter nu krijg ik wel een ip maar kan niet op het netwerk: geen netwerklocaties en ook geen internet. Pingen geeft time-out (ook naar de router). Het vreemde is dat de w98 pc het wel gewoon doet op die plek en met dezelfde utp kabel. Heb ook al kabels gewisseld, hub-poortje gewisseld maar helaas. Een statisch ip biedt ook geen verbetering evenals de ethernet onboard deinstalleren en weer opnieuw installeren.
Het enige wat ik tussentijds heb gewijzigd is vandaag een oud pci-modempje erin gezet welke in de w98 pc zat en daarin ook goed werkte. Na deze problemen dat ding er ook weer uitgegooid maar ook dat zonder resultaat. Ik snap er niks meer van temeer daar die ouwe w98 het wel gewoon doet.
Wat kan hier loos zijn?
Het enige wat ik tussentijds heb gewijzigd is vandaag een oud pci-modempje erin gezet welke in de w98 pc zat en daarin ook goed werkte. Na deze problemen dat ding er ook weer uitgegooid maar ook dat zonder resultaat. Ik snap er niks meer van temeer daar die ouwe w98 het wel gewoon doet.
Wat kan hier loos zijn?