Wel ip adres toegewezen, geen netwerkmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Mibasa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 11:32
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe pc geinstalleerd met xp sp2 en alles via internet geupdated. Vandaag de pc op z'n werkplek gezet ter vervanging van een oude w98se pc. Echter nu krijg ik wel een ip maar kan niet op het netwerk: geen netwerklocaties en ook geen internet. Pingen geeft time-out (ook naar de router). Het vreemde is dat de w98 pc het wel gewoon doet op die plek en met dezelfde utp kabel. Heb ook al kabels gewisseld, hub-poortje gewisseld maar helaas. Een statisch ip biedt ook geen verbetering evenals de ethernet onboard deinstalleren en weer opnieuw installeren.

Het enige wat ik tussentijds heb gewijzigd is vandaag een oud pci-modempje erin gezet welke in de w98 pc zat en daarin ook goed werkte. Na deze problemen dat ding er ook weer uitgegooid maar ook dat zonder resultaat. Ik snap er niks meer van temeer daar die ouwe w98 het wel gewoon doet.

Wat kan hier loos zijn?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28
hoe verbind je met internet?
Router?
Authorisatie met mac-adres?

geef svp wat meer info!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02-2025
Krijg je niet het standaard windows ip address (169.xxx.xxx.xxx) ?? Staat de gateway goed ingesteld? Staat de winXP firewall aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Henneo op 25-10-2007 20:48 ]

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 12:52

ralpje

Deugpopje

En anders ff de winsock fix draaien?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Mibasa
ik krijg het ip van m'n speedtouchrouter (10.0.0.4), ook in de router is de pc zichtbaar met naam en ip nr. Gateway automatisch of handmatig maakt niet uit. Firewall staat uit. Heb bij de router geen authorisatie nodig.
Ik heb zojuist een familielid gesproken die in de it zit. Hij vertelde dat er waarschijnlijk een gevoelige ethernet in zit. Dat zou wel eens kunnen, toen ik de speed op full auto zette, gaf ie bij het lan-pictogram 1 gbps aan. Dat kan dus niet kloppen. Morgen ga ik een aantal snelheden proberen / vastzetten. Als dat niet werkt, probeer ik hem weer thuis. Als dat wel werkt zet ik er een losse ethernetkaart in.

• Mibasa
Mensen ik ben eruit. In het conf.scherm bij software de nvidia software aangeklikt en daar gekozen voor lan software verwijderen. Daarna m.b.v. de mobo cd opnieuw de driver erop gezet et voila. Ik wist niet dat daar ook nog een mogelijkheid was om te verwijderen. In apparaatbeheer verwijderen werkte niet. Maar waarom dit probleem op is getreden??? Wellicht toch door het modem wat er nu overigens ook in zit. Weliswaar op een ander pci-slot.
Pagina: 1