[Windows XP] Remote desktop over VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb hier een laptop, draadloos aan mijn router, en een vaste PC met een draadje aan mijn router.
Beide draaien windows XP, beide hebben een werkende internetconnectie, beide hebben een vpn-verbinding naar het werk.

Op de vaste PC kan ik probleemloos met Remote Desktop bij de terminal server op het werk. Heel duidelijk dat de vpn-connectie gebruikt wordt, ik zie het vpn-netwerkicoontje knipperen.

Op de laptop lukt het me niet om met Remote Desktop de terminal server te bereiken. Het lijkt of remote desktop niet over de vpn-connectie gaat: het icoontje knippert niet, en er is geen dataverkeer. Als ik IE start, gaat het wel over de vpn-connectie, de lichtjes gaan weer knipperen.

Hoe dwing ik de Remote Desktop Client gebruik te maken van de vpn-connectie? Overigens lijken meer collega's van dit euvel last te hebben.
De vpn-server op het werk is een ISA2004 machine.

[ Voor 5% gewijzigd door Witte op 25-10-2007 20:23 ]

Houdoe

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begin maar eens met basic netwerk troubleshooting, want nu heb je nog veel te weinig relevante gegevens om uberhaupt een beslissing te kunnen maken of je het aan de client moet zoeken, de server-kant, netwerk, of je firewall.

Knipperende lichtjes is geen troubleshooten of info waar je echt wat aan hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.