Niet in zee met een lege portemonnee

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Hallo allemaal,

Zelf maak ik veel gebruik van de V&A en kijk hier dan ook elke dag geregeld in. Laat ik beginnen bij het positieve gedeelte. Sinds de vernieuwing is de v&a enorm verbetert en ook wat reacties betreft. Wel valt het me op dat er extreem veel reacties worden gepost zoals:

"Super product!!!! Jammer dat ik geen geld heb :'( "
of
"Nette prijs. Had het zo van je gekocht als ik geld zou hebben"

Nu vind ik het ook erg spijtig dat de desbetreffende betreffende personen geen geld hebben maar om dat nou bij elke interessante aanbieding weer te roepen vind ik wel wat vervelend worden. Ik begrijp dat niet elke reactie verwijderd kan worden maar wellicht dat hier wat meer op gelet kan worden? Ik denk dat wel meer mensen zich hier een beetje aan storen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
en dan heb je nog niet gedacht aan al die mensen die zeggen
mooi product, goede prijs, succes met de verkoop
en dat minstens 2x per advertentie en dan op elke advertentie
maar over het algemeen word verder niet veel misbruik (naar mijn inzicht) gemaakt over de reacties in V & A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het mensen die zich niet zo bewust zijn van de tarieven nog net even dat laatste zetje in de rug geeft om te beslissen om het wel te kopen, omdat mensen dan al duidelijk hebben gemaakt dat het dus een goede prijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

We zijn ons bewust dat diverse gebruikers dergelijke reacties posten en ja, ook wij storen ons hieraan. De regel is immers dat je alleen reageert als je interesse hebt in het product of iets zinvols te melden hebt.
Echter, het grote aanbod op V&A maakt het praktisch onmogelijk om alle reacties te modereren. Hier zouden we dan een dagtaak aan hebben. Steekproefsgewijs lopen we wel door alle reacties heen om e.e.a. op te schonen, en we hopen natuurlijk ook op medewerking van de gebruikers om ons op niet ter zake doende reacties te wijzen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Microkid: zouden de starters van een v&a-'topic' niet zelf mogen modereren ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

0xDEADBEEF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:49:
Ik gooi het in de groep :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

0xDEADBEEF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:49:
Lijkt mij niet handig, wanneer de adverteerder de voor hem ongunstige berichten weg modereert. Iets wat we in het verleden al eerder hebben gezien en wat we zeker niet terug willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Eerst konden inderdaad net zoals bij het nieuws ook de V&A moderaties gemodereerd worden. Ik denk dat Longbeart wel gelijk heeft dat veelal de verkopers de 'negatievere berichten' wegmodereerden. Vaak interpreteer je als verkoper een opmerking eerder als negatief dan een koper.

Wellicht een selectieve groep (zoals expert moderators) die dan wel de V&A reacties mogen modereren? Of zou ook deze groep daar niet altijd even consequent in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Waarom zou een adverteerder zelf niet mogen kiezen om geen reacties toe te laten? Als de adverteerder zijn product wil verkopen en zijn prijs is bijvoorbeeld te hoog dan lukt het hem simpelweg niet om het prduct kwijt te raken. Er wordt zo vaak reacties gegeven op de prijs. Sommigen lijken er wel een sport van te maken om de prijs telkens ter discussie te stellen. Elke keer weer. Voorbeeld: V&A aangeboden: Sony Vaio AR21M

Ik heb sterk de indruk dat er geen toezicht wordt gehouden, wat ook begrijpelijk is omdat er vele andere dingen moeten worden gedaan door de redactie. Maar een optie voor de adverteerder om reacties uit te schakelen lijkt me niet meer dan wenselijk. Tenslotte, als je het niet eens bent met de prijs of vanwege andere vragen (beperkte specs) dan kun je via e-mail reageren.

Natuurlijk is het wel zo dat de redactie van t.net uitendelijk kunnen besluiten de advertentie te verwijderen vanwege zwaar wegende argumenten (illegale software o.i.d.) en misschien zelfs de account op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Ha, ik stuurde net een email naar Frank Vlamings met de vraag om de moderatie weer aan te zetten in het vraag en aanbod gedeelte. Daarop werd ik op dit topic gewezen.
Ik ben er een groot voorstander van om de moderatie ook daarop weer aan te zetten.
Ik irriteer mij dood aan alle nutteloze berichten en aangezien ik 90% van mijn tweakers tijd daar door breng ben ik op sterven na dood.

Maar goed, hierbij dus een voorstander en iemand die daar specifiek graag bij wil helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
schuit24 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:59:
Ik irriteer mij dood aan alle nutteloze berichten en aangezien ik 90% van mijn tweakers tijd daar door breng ben ik op sterven na dood.
Waar slaat dat nou weer op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Ik bijlf er toch bij dat de beste oplossing misschien toch wel een selectieve groep is die wel de reacties op de v&a mogen modereren. Ik denk dat de Powermoderators/admins er een heel goed zicht op hebben wie daar dan geschikt voor zijn. Als je iedereen laat modereren krijg je ook niet altijd de juiste moderaties en het is onmogelijk dat de Powermoderators/admins alles checken. Wellicht toch iets om in de groep te gooien? Nouja ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
En zo creer je weer extra werk wat je kan omzeilen door de berichten wel of niet toe te staan als verkoper. Vragen, opmerkingen etcetera kan je gewoonweg mailen. Powermods, admins die gaan modereren maakt het alleen maar nodeloos omslachtiger. En misschien is dat datgene wat voor nog meer opwinding en publiciteit zorgt. En voordat er wordt gemodereerd is het kwaad al geschied.

[ Voor 8% gewijzigd door cc12 op 28-10-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
cc12 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:04:
[...]

Waar slaat dat nou weer op???
Het was een grapje, om te laten zien hoeveel nutteloze reacties er waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
schuit24 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:03:
[...]

Het was een grapje, om te laten zien hoeveel nutteloze reacties er waren :)
Oke, ik snap em 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Het aan- of uitzetten van de mogelijkheid tot reageren is niet iets dat we zullen invoeren. Het kunnen reageren op een advertentie is iets dat we willen behouden. Het modereren van reacties door de adverteerder is zeker geen optie aangezien hij of zij daarmee voor hem/haar kritische reacties kan en uit ervaring gebleken zal weg modden.

Voor het probleem van offtopic nutteloze reacties is al een oplossing, namelijk het V&A meldpunt, iets dat tot nu toe helaas zelden wordt gebruikt. Het is voor de FPA's ondoenlijk alle reacties binnen V&A door te lopen, voor jullie, de users van V&A, is dat echter geen enkel probleem. Via het meldpunt kunnen jullie de FPA's erop wijzen dat een reactie offtopic is. Daarop kunnen zij de reactie verwijderen. Een selecte groep V&A moderatoren is dan ook niet noodzakelijk wanneer het meldpunt vaker wordt gehanteerd. Iets waar we jullie dus voor nodig hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Longbeard schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:10:
Het aan- of uitzetten van de mogelijkheid tot reageren is niet iets dat we zullen verwijderen.
Is het aan- en uitzetten dan al mogelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Verbeterd. Teveel ge-edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Okee. Ik dacht al:heb iets over het hoofd gezien.

Wat ik vaak zie is dat sommigen zowel hier als op een tweedehandssite hun spullen te koop zetten. En vaak is hier dan de prijs lager. Waarschijnlijk omdat er veel negatieve reacties komen als de prijs in hun ogen te hoog is. Ik denk dat dat voor veel mensen een obstakel vormt om hier hun waar aan te bieden als er van alles en nog wat bij de advertentie kan worden geschreven. Ik kan het mensen ook niet kwalijk nemen want het is een gewoonte geworden om niet-inhoudelijk te reageren. Maar ik ben en blijf van mening dat dat het beste via e-mail kan worden gedaan. Maar goed, ik zal me erbij neer moeten leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
Het aan- of uitzetten van de mogelijkheid tot reageren is niet iets dat we zullen invoeren. Het kunnen reageren op een advertentie is iets dat we willen behouden. Het modereren van reacties door de adverteerder is zeker geen optie aangezien hij of zij daarmee voor hem/haar kritische reacties kan en uit ervaring gebleken zal weg modden.
Sorry maar dit hoeft toch niet zo te zijn.
Je kan toch gewoon er voor zorgen dat mensen niet hun eigen advertenties kunnen modden. Lijkt mij vrij simpel en zeer effectief. Net zoals je niet meer kan modden als je zelf hebt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Een selecte groep V&A moderatoren is dan ook niet noodzakelijk wanneer het meldpunt vaker wordt gehanteerd. Iets waar we jullie dus voor nodig hebben. :)
Goede tip voor iedereen dus. Ik denk dat menig tweaker het tot nu toe wat onzin vond om bij elke nutteloze reactie er een moderator op te wijzen. Velen denken dat het meer bedoeld is voor als de advertentie niet helemaal zuiver is of er sprake is van oplichterij o.i.d. Nu we weten dat jullie het geen probleem vinden om via het meldpunt onzinnige reacties te melden hoop ik ook dat meer tweakers het gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik stel alle reacties die op V&A komen juist op prijs. Als wordt gezegd dat het te duur is, is dit meestal waar => informatief. Als iemand beaamt dat het een uitstekend product is (of een erg nette prijs), maar helaas geen geld heeft om het aan te schaffen, is dit ook informatief. Met dit soort reacties kan je juist wat! Op deze manier is het een aanbod en review in één. Het is een extra steuntje in de rug als je tot een koop over wilt gaan. Een ander punt is dat de verkoper er ook baat bij heeft("goede prijs","prachtige monitor, helaas geen geld"), waardoor het product sneller vekocht kan worden, of de prijs aangepast kan worden naar iets passends ("te duur, kijk maar hier").
Samenvattend: helemaal top die opmerkingen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

schuit24 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:12:
[...]

Sorry maar dit hoeft toch niet zo te zijn.
Je kan toch gewoon er voor zorgen dat mensen niet hun eigen advertenties kunnen modden. Lijkt mij vrij simpel en zeer effectief. Net zoals je niet meer kan modden als je zelf hebt gereageerd.
Het modsysteem is erop gericht een reactie te beoordelen of het toevoegend is voor de nieuwspost, niet voor het beoordelen van reacties bij advertenties. Dat is dus juist hetgeen fout liep toen het mogelijk was de reacties onder een advertentie te beoordelen. Hetgeen we dan ook niet terug willen zien. Helaas is het zo dat zodra er geld een rol speelt dat de kwaliteit van de reacties sterk afnemen maar ook de beoordelingen. Zo werd er niet beoordeeld of de reactie toevoegend was maar werd er op mening gemod, iets wat V&A niet ten goede kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
Longbeard schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:33:
[...]

Het modsysteem is erop gericht een reactie te beoordelen of het toevoegend is voor de nieuwspost, niet voor het beoordelen van reacties bij advertenties. Dat is dus juist hetgeen fout liep toen het mogelijk was de reacties onder een advertentie te beoordelen. Hetgeen we dan ook niet terug willen zien. Helaas is het zo dat zodra er geld een rol speelt dat de kwaliteit van de reacties sterk afnemen maar ook de beoordelingen. Zo werd er niet beoordeeld of de reactie toevoegend was maar werd er op mening gemod, iets wat V&A niet ten goede kwam.
Ik begrijp het, jammer maar begrijpelijk.
Misschien komt het omdat sinds de overname naar mijn mening de doelgroep veranderd is. Naar mijn idee was tweakers vroeger een community van 'die-hard' tweakers. Veelal een groep die daadwerkelijk in zijn vakgebied wat wist te vertellen. Nu is de groep uitgebreid naar jonge mensen die soms nog niet veel afweten van computers. Deze groep reageert naar mijn mening minder inhoudelijk.
Maar goed, ik ben ook niet heilig. Gewoon accepteren en wanneer de reacties zeer ongepast zijn melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
wcduck schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:25:
Ik stel alle reacties die op V&A komen juist op prijs. Als wordt gezegd dat het te duur is, is dit meestal waar => informatief. Als iemand beaamt dat het een uitstekend product is (of een erg nette prijs), maar helaas geen geld heeft om het aan te schaffen, is dit ook informatief. Met dit soort reacties kan je juist wat! Op deze manier is het een aanbod en review in één. Het is een extra steuntje in de rug als je tot een koop over wilt gaan. Een ander punt is dat de verkoper er ook baat bij heeft("goede prijs","prachtige monitor, helaas geen geld"), waardoor het product sneller vekocht kan worden, of de prijs aangepast kan worden naar iets passends ("te duur, kijk maar hier").
Samenvattend: helemaal top die opmerkingen.
Goed maar dat kan ook via e-mail cotact met de verkoper. Nu worden mensen publielijk aan de schandpaal genageld als bijvoorbeeld de prijs in hun ogen te hoog is.

Wat wordt er trouwens gedaan met mensen die zulke 'schandpaal' reacties geven? Of kunnen die lekker hun gang blijven gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
cc12 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:39:
[...]

Goed maar dat kan ook via e-mail cotact met de verkoper. Nu worden mensen publielijk aan de schandpaal genageld als bijvoorbeeld de prijs in hun ogen te hoog is.

Wat wordt er trouwens gedaan met mensen die zulke 'schandpaal' reacties geven? Of kunnen die lekker hun gang blijven gaan?
Ik heb het nog niet zo vaak gezien dat mensen echt aan de schandpaal worden genageld. Er wordt wel vaak gezegd dat het te duur is, met een link erbij wat het nieuw kost. Dit wordt meestal op een nette en onderbouwde manier gedaan. Wanneer dit op de bovenstaande manier gedaan wordt, heeft de verkoper daar baat bij. Hij of zij kan nu de prijs verlagen, waardoor de kans op verkopen groter wordt. De personen die via het commentaar de verkoper echt afbranden kan je altijd met een report oplossen. Dit zijn er echter niet zo veel.

Wat betreft het sturen van een email ben ik het ook niet met je eens. Je geeft juist commentaar om zowel de verkoper als de mogelijke koper te ondersteunen. Als slechts een partij het bericht ontvangt heeft dit minder nut. Daarbij is het sturen van een email erg omslachtig, als het ook met één klik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
wcduck schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:52:
[...]
Ik heb het nog niet zo vaak gezien dat mensen echt aan de schandpaal worden genageld. Er wordt wel vaak gezegd dat het te duur is, met een link erbij wat het nieuw kost. Dit wordt meestal op een nette en onderbouwde manier gedaan.
Ben ik helaas niet met je eens. Gisteren zijn er op 1 dag(!) 4 advertenties voorbijgekomen waarbij de verkoper als oplichter werd neergezet. Ik ben geen mierenneuker en ook geen pessimist maar heb hier een melding over gemaakt omdat het op deze manier gewoon veel minder leuk wordt. Overigens zijn die reacties nu verwijderd dus melden bij dit soort flames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
hardware_freak schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

Ben ik helaas niet met je eens. Gisteren zijn er op 1 dag(!) 4 advertenties voorbijgekomen waarbij de verkoper als oplichter werd neergezet. Ik ben geen mierenneuker en ook geen pessimist maar heb hier een melding over gemaakt omdat het op deze manier gewoon veel minder leuk wordt. Overigens zijn die reacties nu verwijderd dus melden bij dit soort flames!
Uiteraard moet er bij flames opgetreden worden. Wellicht ben ik elke keer net te laat met het constateren van de flames (na verwijdering dus). Wat vind jij eigenlijk een flame? Als iemand netjes meldt dat het te duur is, inclusief een link naar de pricewatch of winkel, of andersinds onderbouwd dan vind ik dit geen flame. En dit soort "gedrag" lijkt mij juist wel welkom vanwege het informatieve karrakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
wcduck schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:03:
[...]

Uiteraard moet er bij flames opgetreden worden. Wellicht ben ik elke keer net te laat met het constateren van de flames (na verwijdering dus). Wat vind jij eigenlijk een flame? Als iemand netjes meldt dat het te duur is, inclusief een link naar de pricewatch of winkel, of andersinds onderbouwd dan vind ik dit geen flame. En dit soort "gedrag" lijkt mij juist wel welkom vanwege het informatieve karrakter.
Hou weet jij nou dat het er niet zoveel flames zijn? Het gaat trouwens niet alleen om een te hoge prijs.
Wat jij een welkome infomatieve karakter vind hoeft de verkoper dat niet zo te vinden. Respondenten kunnen ook uit eigenbelang de verkoper aan de paal nagelen.

En ik vraag me nog steeds af wat er gedaan wordt met respondenten die misbruik maken?
Zie bijvoorbeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2256463 of dit: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2261973

[ Voor 13% gewijzigd door cc12 op 29-10-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
cc12 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

Hou weet jij nou dat het er niet zoveel flames zijn? Het gaat trouwens niet alleen om een te hoge prijs.
Wat jij een welkome infomatieve karakter vind hoeft de verkoper dat niet zo te vinden. Respondenten kunnen ook uit eigenbelang de verkoper aan de paal nagelen.

En ik vraag me nog steeds af wat er gedaan wordt met respondenten die misbruik maken?
Zie bijvoorbeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2256463 of dit: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2261973
Ik weet helemaal niet dat het er niet zoveel zijn. Heb ik anders geinsinueerd? Ik zei dat het mij niet zo opviel.

Wat betreft dat het voor de verkoper niet altijd positief uitpakt klopt, maar is dit zo erg? Het ideale is als beide (verkoper+koper) er baat bij heeft. Een stap daaronder is dat één van de twee er baat bij heeft. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat iemand de grond in wordt gestampt. Dit wordt nergens op het forum toegestaan, dus ik neem aan dat dat hier ook niet zo is.

Aan de twee voorbeelden die jij gaf erger ik me persoonlijk niet. Soms zou het wat tactischer geformuleerd kunnen worden. Kijk ook eens naar de reacties eromheen. In het geval van de Toshiba laptop is degene die jij aangeeft de enige die negatieve. Er is zelfs een reactie op de negatieve reactie geweest met een tegenargument. Hoewel dat de reacties op het eerste gezicht niet veel nut hebben, geven ze mij als potentiele koper toch vertrouwen. Tweakers zijn immers niet de eerste te beste die advies geven, ze hebben echt kennis.

Mijn mening: ga niet te streng modereren bij de reacties van vraag en aanbod. Ze leveren vaak extra informatie op, alhoewel dit vaak niet direct zichtbaar is. Reacties als "te duur, omdat [nette uitleg]" en "had vroeger ook zo'n [product], prachtig ding, jammer dat hij gestolen is" zijn voor mij niet ergerlijk, en dragen zelfs bij aan het sociale karakter van deze Tweakers community en het vraag en aanbod systeem. De algemene regels ten behoeve van de omgang moeten natuurlijk wel worden gehandhaafd, net als overal op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
wcduck schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Mijn mening: ga niet te streng modereren bij de reacties van vraag en aanbod. Ze leveren vaak extra informatie op, alhoewel dit vaak niet direct zichtbaar is. Reacties als "te duur, omdat [nette uitleg]" en "had vroeger ook zo'n [product], prachtig ding, jammer dat hij gestolen is" zijn voor mij niet ergerlijk, en dragen zelfs bij aan het sociale karakter van deze Tweakers community en het vraag en aanbod systeem. De algemene regels ten behoeve van de omgang moeten natuurlijk wel worden gehandhaafd, net als overal op Tweakers.
Helaas, ik ben bang dat een groot aantal tweakers (waaronder ik) zich wel ergert aan de ongevraagde bemoeizucht in reacties. Bovendien zijn die reacties veelal ook nog eens flamerig van aard (Sla er maar eens een willekeurige 8800 advertentie van afgelopen week op na....). Er zijn niet voor niks richtlijnen voor het plaatsen van reacties en daarin staat duidelijk dat je alleen bij interesse geacht wordt te reageren. Dat deze regel helaas met voeten wordt getreden komt volgens mij doordat ie niet (of nauwelijks) gehandhaafd wordt. Hierdoor is bij sommigen wellicht de indruk ontstaan dat hun reacties te rechtvaardigen zijn.

Als iemand de boel belazert, een echt onrealistische prijs vraagt of anderszins onjuist handelt is het meldpunt de geeigende weg. Overige zaken zijn iets tussen koper en verkoper, en het is gewoon niet netjes je daar ongevraagd mee te bemoeien, hoe goed bedoeld ook.

Mijn oplossing: Handhaaf de regels die je stelt. Ja, het kost veel tijd, maar daar is wellicht ook wat op te vinden. Daarbij denk ik dat er een aantal veelplegers is dat na een waarschuwing hun reactiemogelijkheid ontnomen zou moeten worden (herinvoering van het moderatiesysteem?)
Pagina: 1