Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

cache legen php?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He,

Sinds een tijdje gebruik ik het volgende scriptje om een aantal van mijn php pagina's te cachen, echter als ik een wijziging maak in het bronbestand dan blijft hij het gecachte bestand weergeven totdat de cache verloopt (24 uur).
scriptje hier van het forum:
http://gathering.tweakers...st_messages/257613/1/25/?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  //checken of hij wel of niet moet cachen
  $nutime = time();
  $filefull = "$DOCUMENT_ROOT/cache$SCRIPT_NAME.htm";
  $filetime = filectime($filefull);
  $filetime = $filetime + 86400;
  if ($nutime>$filetime) {

// caching
    $cachedate = date ("d-m-Y - H.i");
    $cacheContents = eregi_replace("<a ([^[:space:]href]*)href=([\"']?)([^>[:space:]\"]*)([\"']?)([^>]*)>","<a href=\"cache$PHP_SELF.htm#\">", $Contents);
    $cacheContents = str_replace("<!-- cachemelding -->","<div class=big><b>De SQL server ligt tijdelijk plat.</b><br><div class=med>[img]\"i/blokje2.gif\"[/img] Deze pagina is het laatst gecached op $cachedate.</div><br><br>",$cacheContents);

$file = fopen("cache/$PHP_SELF.htm" , "w");
    fwrite($file, $cacheContents);
    fclose($file);
  }

hoe kan ik zorgen dat als ik het bestand vervang, er een nieuwe versie gecached wordt?

alvast bedankt weer! _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dus je 'leent' andermans code en komt dan met een supportvraag zonder zelf te tonen wat je al hebt geprobeerd/gezocht? Dit is een typisch gevalletje kan iemand even... en zoals je in onze Programming Beleid Quickstart kunt lezen doen we daar niet aan; al helemaal niet als het niet om je eigen code gaat (neem daarvoor contact op met de maker(s)/auteur(s)).

Overigens moet je, als je de code begrijpt, prima kunnen uitvogelen hoe je je doel kunt bereiken. Hint: mikker de cache versie weg. Nog een betere tip: geef een parameter "blah.php?clearcache=1" of "blah.php?nocache=1" mee ofzo en vang die in je script en doe er iets mee ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 25-10-2007 19:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.