[XP] Driver voor onboard soundchip werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Omdat mijn Windows installatie (van een week terug ofzo, niet dat het boeiend is wanneer)een beetje traag begon te worden, besloot ik maar om windows opnieuw te installeren (jah ik weet, ik had ook wel wat kunnen opschonen, defragmenteren etc. maar ik wou een " verse " installatie).
Dus.. Windows geinstalleerd, no problem (SP2 bij de weg :P).

Nu is het probleem dat ik het geluid niet aan de praat krijg.
Zelf heb ik stage gelopen bij een computerbedrijf en deze problemen zijn destijds ook langsgekomen, daardoor weet ik wel wat ik moet doen, maar dit probleem irriteert mij toch wel mateloos.

Ik zal uiteraard wat meer informatie verschaffen:
- Orgineel driver cd'tje kwijt. dus gedowned van internet (het gaat om een MSI K9N Neo (NF550)versie 1.0, die ik dus ook gedownload heb (en geinstalleerd)
- Driver geinstalleerd (eerst standaard mobo (hier heb ik het vandaan: http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&prod_no=255
, eerst de nForce driver (dus standaard mobo driver) geinstalleerd daarna de Vista Realtek driver
- Tijdens die installatie krijg ik wel zo standaard nieuwe hardware gevonden scherm, ik heb gewoon gewacht (totdat het Realtek balkje met progressbar tevoorschijn kwam) en deze laten installeren.

Echter na de installatie zegt dat nieuwe hardware gevonden venster dat er een probleem is met de nieuwe hardware en het mogelijk niet goed.
Nou goh, daarom zal het geluid wel niet werken (ja ik zit nu op Ubuntu Studio (en ondanks dat het geluid redelijk laag is, werkt het wel (dus het ligt niet aan mijn speakers)).

Toen heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, mobo driver geinstalleerd, maar nu heb ik bij de driver handmatig toegevoegd, via de manier via Apparaatbeheer (en dan eerst laten zoeken naar gewijzigde hardware en daarna de Realtek HD via snelmenu (en dan naar de dir gaan waar de driver is uitgepakt) geinstalleerd.
Nada. geen resultaat

Echter het gaf me wel een interesante melding:
(ik heb er een screenshot van die ik later wel upload)
.. mis met de co-installatie van......

Wat kan dit mogelijk zijn, en ligt het probleem hier aan?

Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel :P

Ciouselz

Als het echt niet anders kan.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vista Realtek driver
En je draait XP.
Zou je niet gewoon de XP driver gebruiken?

Maar goed, je hebt een heel verhaal ervan gebakken waar de helft overbodige achtergrondruis is ;)
Probeer in het vervolg gewoon een duidelijk en to the point verhaal te houden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Ja ik weet dat er staat Vista.
Maar op de site van MSI staat dat het vanaf 2000 (of dergelijk) tot vista allemaal compatible is.

En het to the point:
Geluid doet het niet, maar staat wel correct ingesteld (geen foutmelding) in Apparaatbeheer.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:17
vista is niet compattible met 2k/xp.

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Zucht, ik ben ook geen leek hoor, maar het staat toch duidelijk op de site dat het bestand zo heet maar het wel op 2k/xp gedraaid kan worden.
http://global.msi.com.tw/...&prod_no=255&maincat_no=1

Kijk maar bij drivers

Oja screen van fout

Afbeeldingslocatie: http://www.imageox.com/image/109584-naamloos.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door ChevyVanDude op 29-10-2007 19:38 ]

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Mensen

Nog steeds niet duidelijk?
Ik heb zelfs mijn cd's gebruikt die bij het moederbord zaten en nog steeds werkt het voor geen meter.
Steeds dat venster " Nieuwe Hardware toevoegen" wat zorgt voor een mislukking.

Pagina: 1