Welke HardDisk-Recorder?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.196 views sinds 30-01-2008

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik ben dringend op zoek naar een HardDiskrecorder omdat mijn oude VHS-VideoRecorder het heeft begeven :(

Omdat ik ook binnenkort een Plasma Pioneer of Panasonic ga aankopen dacht ik dan ook aan 1 van deze 2 merken als Recorder!

* Als minimum opslagruimte dacht ik aan 160GB
* Het budget is +/- 500 Euro
* Toestel moet zeer gebruiksvriendelijk zijn
* Een goede DVD weergave is belangrijk!

Iemand die mij een goed toestel kan aanraden :?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Ik denk zelf dat je tegenwoordig beter een SDTV/HDTV ontvanger kunt kopen met ingebouwde HDD recorder en een losse DVD speler. Dan kun je direct in digitale kwaliteit opnemen en meestal zijn het Dual Tuners zodat je kunt opnemen en afspeleren tegelijk :)
Deze heeft bijv. deze functionaliteit: http://www.samsung.com/nl...lerecievers/dcb_p850r.asp

[ Voor 20% gewijzigd door Flappie op 25-10-2007 18:44 ]

• Moris
Flappie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:43:
Ik denk zelf dat je tegenwoordig beter een SDTV/HDTV ontvanger kunt kopen met ingebouwde HDD recorder en een losse DVD speler. Dan kun je direct in digitale kwaliteit opnemen en meestal zijn het Dual Tuners zodat je kunt opnemen en afspeleren tegelijk :)
Deze heeft bijv. deze functionaliteit: http://www.samsung.com/nl...lerecievers/dcb_p850r.asp
Graag wilde ik de DVD-speler en recorder in het zelfde toestel hebben, scheelt weer een afstandbediening, hé.
Uiteraard is een Hdmi-aansluiting en een optische of coax-aansluiting ook belangrijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 25-10-2007 19:41 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09
Heb zelf een samsung dvd hr 735. Als ik even het nieuwe model erbij pak (755), dan past ie zeker in jouw eisenpakket: 250 GB hdd, gebruikersvriendelijk (alhoewel de 'any'-knop een beetje vaag is :P), goede dvd-weergave zover ik weet en past makkelijk in je budget (kan de prijs even niet vinden, maar z'n grote broer met 320 GB harddisk kost 300 euro). En hij heeft hdmi waarmee je kan upscalen tot 1080p.

Ik ben wel tevreden met mijn model, maar heb geen idee of het een echte aanrader is tov andere merken :?

Ik kan iig wel 2 kleine minpuntjes noemen:
- geen dual tuner. Nu maakt het mij niet veel uit omdat ik hem puur gebruik voor opnemen, tv kijken doe ik via satelliet
- Ik heb hem via HDMI verbonden met mijn beamer, en digitaal (coax) met mijn versterker. Elke keer als ik naar mijn opnames ga krijg ik een messagebox met 'hdmi audio not supported'. Op zich niet zo raar als ie op een beamer aangesloten is. Maar je kan die sch#*tmelding nergens uitzetten, dus je krijgt het gewoon zo'n beetje elke keer als je in dat menu komt :| Maar misschien dat het voor jou sowieso geen issue is, je krijgt de melding dus alleen in die combinatie.

===

Edit: heb even nog eens de dvd-functionaliteit getest. Hij speelt mijn originele dvd's helemaal niet meer af :S _O- Weet niet of dat toevallig is of structureel bij dit model, maar mijn mening mbt het afspelen van dvd's is wel wat bijgesteld ;) Heb in het jaar dat ik hem heb in totaal misschien 5 dvd's in het apparaat gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door sewer op 25-10-2007 19:53 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zou voor een pana gaan bijv. de DMR-E57 / E67

Zo'n PVR van bijv. samsung klinkt wel leuk, maar werkt alles behalve betrouwbaar, itt een stand-alone hdd/dvd recorder. Ik heb 2 of 3 jaar geleden een panasonic gekocht en nog nooit op één foutje of bug kunnen ontdekken.

Helaas zijn er nog geen betrouwbare digitale HDD recorders met dubbele tuner.

www.casarodriguillo.com

• Moris
Maakt het wat uit of biedt het wat voordelen als ik bv binnen hetzelfde merk blijf.

vb een Panasonic plasma en een Panasonic HardDisk-recorder of
vb een Pioneer plasma en een Pioneer HardDisk-recorder.

• Pinin

Pinin

Moris schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:02:
Maakt het wat uit of biedt het wat voordelen als ik bv binnen hetzelfde merk blijf.

vb een Panasonic plasma en een Panasonic HardDisk-recorder of
vb een Pioneer plasma en een Pioneer HardDisk-recorder.
Pana heeft Viera link zie website

www.casarodriguillo.com

• Moris
Als ik het goed begrijp biedt de VieraLink mij het volgende.
Ik kan met dezelfde afstandsbediening v/d TV ook volledig de Recorder bedienen en dus ook andersom :)

Gaat dit bij Pioneer net hetzelfde :?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wij hebben sinds vorige week een panasonic LCD en HD-recorder. Uiteraard dus allebei met VieraLink.
Persoonlijk zou ik mijn keuze kwa componenten niet op dit viera link laten rusten. Ik heb tot nu toe (ben dan wel niet vaak thuis :P) niet echt gruwelijke voordelen tov 'losse' apparatuur gevonden.

Het enige wat ik me écht zou kunnen voorstellen wat geloof ik het geval is: De tv vangt de signalen voor de HD-recorder op en stuurt via de HDMI aansluiting deze signalen door naar de HD-rec. Dat betekent dat de HD-rec dus niet in het zicht hoeft te staan.
Pin me er niet op vast dat dit zo werkt, maar volgens mij is dit wel een van de punten van vieralink.

Wat betreft 'volledig bedienen': dat is niet waar, elke AB heeft zo zijn eigen opties die niet op de andere te vinden zijn. Voor sommige operaties heb je dus wel de 'eigen' AB nodig, ofmoet het op een omslachtige manier door allemaal menu'tjes heen.

[ Voor 16% gewijzigd door bartvl op 25-10-2007 20:33 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Moris
In dat geval weegt inderdaad dat link-gedoe niet zwaar genoeg door.

Wel belangrijk is de beeldkwaliteit en de gebruiksvriendelijkheid, zoals ik al eerder vermelde.

Verwijderd

bartvl schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:32:

Knip

Het enige wat ik me écht zou kunnen voorstellen wat geloof ik het geval is: De tv vangt de signalen voor de HD-recorder op en stuurt via de HDMI aansluiting deze signalen door naar de HD-rec. Dat betekent dat de HD-rec dus niet in het zicht hoeft te staan.
Pin me er niet op vast dat dit zo werkt, maar volgens mij is dit wel een van de punten van vieralink.

Knip
Sorry dat ik wat off-topic ga maar ik kan het niet laten. Dit zou inhouden dat na Sony ook Pana voornamelijk brand-specific CEC features gaat implementeren, of dit in ieder geval op deze wijze promoot. Dat gaat dan de goede kant op met de universele specificatie :( .

• Moris
[quote]Pinin schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:57:

Speelt dit toestel ook alle DVD-schijfjes af, zoals zelf gemaakte koppieën.
En zijn er nog vergelijkbare toestellen die even betrouwbaar zijn?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Ik heb nu 3 jaar een Philips DVDR725H. En ondanks zijn kinderziektes en problemen (de DVD lade gaat bijvoorbeeld niet meer open, is al een keer gerepareerd) ken ik geen andere HDD recorder die je manier van televisie kijken zo verandert. Daar waar andere HDD records een soort videorecorder met een heel grote band zijn, is het concept van Philips erop gericht dat je televisie gaat kijken via dit ding. Hij heeft een opname buffer van max. 6 uur dat constant gevuld wordt, dus ook als je niets aan het opnemen bent. Programma's in dat buffer kun je markeren om te bewaren: zo kun je dus een hele film bewaren, zelfs als je dat pas halverwege de film besluit te doen.

Opnemen via Guide+ werkt ook erg intuitief. Mijn volgende HDD recorder wordt er weer een met dit principe.

Nadelen zijn er ook te noemen:

* single tuner (ik zou nu toch echt voor een dual tuner gaan)
* menu's zijn erg traag
* af en toe crashes
* slechts 12 timers te programmeren (ik heb echt behoefte aan een stuk of 20)

• Moris
Dit is niet persoonlijk bedoeld :)

Ik ken 2 personen met een Philips HD-recorder, man dit is echte brol van de onderste plank.
Zoals zéér trage menu's en reactie's op de afstandsbediening.
Ook speelt deze niet alle DVD's af (kopieën).
En inderdaad de lade bleef ook al eens hangen.
Een harde reset was ook al eens nodig, omdat de recorder vast liep!

Voor mij geen Philips :(

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 26-10-2007 12:49 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Ik ken maar één persoon met twee Philips HD recorders - oh ja, dat ben ik :)

Zeer tevreden mee, ik heb de eerder genoemde 725H en een 7300H, beide zonder problemen. De eerste 725H serie had inderdaad bovenstaande problemen, maar deze zijn netjes door Philips opgelost.

Ik heb na de 725H eerst een Sony erbij gekocht, maar vooral het menu van de Philips (Guide+ !!!) is veel gemakkelijker.

Inderdaad wel single tuner, maar dat heb ik nooit gemist. Of je neemt iets op en kijkt iets anders op TV, of je neemt iets op en kijkt iets vanaf de HD of DVD. Waar heb je een extra tuner voor nodig?

Wel grappige optie, de IR link. Als je een externe decoder hebt, kan de recorder deze bedienen voor je. Dus voor een opname begint de decoder op de juiste zender zetten bijvoorbeeld.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Pinin

Pinin

Moris schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:12:
[quote]Pinin schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:57:

Speelt dit toestel ook alle DVD-schijfjes af, zoals zelf gemaakte koppieën.
En zijn er nog vergelijkbare toestellen die even betrouwbaar zijn?
Ik speel alle dvd's af, maar ik heb een oude pana en die ondersteunt geen divx. de nieuwe wel, zelf maak ik vaak gebruik van DVD-RW en DVD+RW en af en toe een dc-rw

www.casarodriguillo.com

• Moris
Iemand ervaring met de Pioneers??

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09
In de consumentengids van november staat trouwens een testje van die recorders (pagina 57), de panasonic's (EH-57 en EH-67) kwamen als beste eruit, de pioneer's (550-H-S en LX60) waren nummer 5 en 6. De pioneers scoorden slechter op 'gebruiksgemak', 'foutcorrectie', 'bijgeluid' en 'energieverbruik'.

• Moris
De consumentengids is in mijn ogen (persoonlijk) geen referentie als het om testen gaat.
Zo laten ze onbelangrijke punten in een gehele teste soms te zwaar doorwegen.

Zodat een prima toestel maar middelmatig scoort :(

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het is toch geloof ik zo dat je zelf ook de wegingspercentages op een eenvoudige wijze voor jezelf kunt aanpassen en daaruit een keuze kan maken? Of hebben ze dit systeem alweer overboord gegooid?

Life is not about specs, it is about joy!

• Jckx
  • Niet online
Hier thuis is een Panasonic DMR-EH65. Erg simpel in gebruik, zelfs mijn moeder weet hoe die werkt, en dat zegt genoeg ;).

Tot nu toe heb ik geen enkele DVD/CD gehad die hij niet wilde afspelen. Ook zwaar gemartelde CD's en DVD's (dan bedoel ik bekrast, bij één CD was het zelfs zo erg dat je er op sommige stukjes helemaal doorheen kon kijken :P). Andere CD of DVD-spelers hier in huis (JVC, Sony, Philips) weigeren meestal. Dus ja, ik ben wel positief :).

Verwijderd

Hier op GoT gaan we er vanuit dat je zelf ook wat inzet toont, je topicstart toont dit niet. Tevens zijn we niet zo gediend van "wat-moet-ik-kopen"-topics: we verwachten van onze leden dat ze capabel genoeg zijn om zelfstandig een beslissing te nemen. Als je alles voorgekauwt wilt hebben ben je hier aan het verkeerde adres.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.