Ik bouw voor mijn broer een nieuwe PC met de volgende onderdelen:
Windows XP setup, formatteren harde schijf (volledige formatteren). Dit slaagde.
Dan gaat setup bestanden kopiëren naar de harde schijf. Daar loopt de pc steeds vast (soms op 7%, soms op 11% bij driver.cab).
Nu heb ik gezocht op GoT en kwam dit probleem wel vaker tegen, vaak was dan de CD/DVD-rom drive kapot of werkte het met een andere CD. Ik heb dus geprobeerd:
Mooi probleem gevonden dacht ik. Maar..... ik dacht laat ik ook nog eens Memtest 86+ draaien. Maar ook hier liep hij vast (na 10 seconden al), hij gaf geen foutmelding, hij zat gewoon vast.
Dus ik twijfel nu of het de HDD wel is. Wat kan dit nog meer zijn? (voordat ik iets retour ga zenden)
- AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 89 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
- Club3D VGA GeForce 7200GS 128 MB, PCI-e 16x
- Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
- NEC DVD-RW AD-7173 IDE, Bulk, Zwart
- NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
- Cooler Master Extreme Power 430 Watt ActivePFC, Zwart, Geen, 24-pins
- Asus Moederbord M2N
- Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
- 3R Systems Behuizing R202 Zwart, Geen Voeding, 1 X 80mm
- Windows XP, Home, NL
Windows XP setup, formatteren harde schijf (volledige formatteren). Dit slaagde.
Dan gaat setup bestanden kopiëren naar de harde schijf. Daar loopt de pc steeds vast (soms op 7%, soms op 11% bij driver.cab).
Nu heb ik gezocht op GoT en kwam dit probleem wel vaker tegen, vaak was dan de CD/DVD-rom drive kapot of werkte het met een andere CD. Ik heb dus geprobeerd:
- Andere Windows XP Home CD, zelfs met een XP Pro kopie, geen resultaat.
- Andere DVD-rom drive (2 stuks), geen resultaat.
Mooi probleem gevonden dacht ik. Maar..... ik dacht laat ik ook nog eens Memtest 86+ draaien. Maar ook hier liep hij vast (na 10 seconden al), hij gaf geen foutmelding, hij zat gewoon vast.
Dus ik twijfel nu of het de HDD wel is. Wat kan dit nog meer zijn? (voordat ik iets retour ga zenden)