Asus P5B-MX Wifi-AP geeft BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem voor iemand gekocht.

Asus P5B-MX Wifi-AP
C2D E6320
2x 1Gigabyte Corsair PC5300
Asus 8600GT Silent 256MB

Nu is het probleem zo dat als ik wifi gebruik na een korte tijd windows xp een BSOD geeft met daarin foutcode 0x000000F4, dit zou kunnen betekenen dat er een schijf op slave staat. Dit is niet het geval aangezien er maar één in zit en deze master is op Sata1 (Samsung Spinpoint 320).

Voorbeeld:
Ik kopieer een bestand van 50mb (HD audio driver) van mijn desktop naar deze pc. Hij komt tot ong. 25% en blijft daarna hangen, na een minuutje ongeveer krijg ik een BSOD met daarin die foutcode.

Ik ben erachter gekomen dat zolang ik Wifi uit hebt staan in apparaatbeheer of geen driver heb geinstalleerd het allemaal wel goed gaat.

Voor de rest is het Windows XP SP2 met alle updates t/m deze maand. De andere drivers van het systeem zijn up to date.

Heeft iemand suggesties?

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
He ik heb ook hetzelfde MOBO en heb net XP home er vers opgezet. Ik kom dezelfde problemen tegen als jij, echter wist ik niet dat het zonder WIFI wel goed gaat. Ik krijg ook kort nadat ik in XP zit BSOD's. Vaak gebeurt dat als je iets doet, kopieren, internetten, installeren, dan naait ie vast.

Ik heb inmiddels al meer BSOD's in XP gezien dan in vista op zowel mn desktop als laptop bij elkaar. Ik heb alle gele vraagtekentjes in apparaatbeheer weggewerkt, maar dit mag niet baten. Ik heb voor zover ik weet de laatste drivers van die WIFI erop staan, dus ik zou niet weten waar het aan ligt.

Ik krijg trouwens ook niet m'n HD (samsung T166 320mb 16mb) op primary master, daar staat de LG dvd-rw (IDE niet sata). HD staat op third IDE master. Hoe krijg ik mn HD op primary? In de bios kun je niet van plek wisselen.

Buiten dat, vind de PC na de reboot (na die BSODs) de HD niet meer :S Hij herkent alleen de DVD-RW (die is IDE). Ik los dit alleen op door de switch op de PSU uit te zetten, even w8en, weer aan en dan op te starten, dan wordt mijn HD weer gevonden. Ik vind dit maar erg vreemd en verdenk het moederbord ervan. Alle drivers zijn geinstalleerd en de laatste versies van CD of internet.

Ja de laatste bios versie is geinstalleerd.

[ Voor 35% gewijzigd door peakaboo op 04-11-2007 21:48 ]

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde problemen. Heb er ook al eens een topic voor gestart.

BSOD's in XPsp2

Er is nooit een echte oplossing voor gevonden, ben nu de WiFi-uit oplossing aan het testen. Ben benieuwd!

Groet Serge