Broadcom 43xx wireless in Ubuntu 7.10 werk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Ik heb gisteren Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon geinstalleerd op mijn laptop. Deze laptop heeft een broadcom 43xx chipset volgens Ubuntu's restricted drivers.

Eerst stond er dat mijn chipset driver nog niet geinstalleerd was en klikte op gebruiken. deze heeft hij bijgevolg netjes kunnen installeren en er staat nu: In gebruik. Onder mijn chipset driver staat ook nog mijn wireless driver (broadcom 43xx) die ook niet geinstalleerd was. Deze kon ik niet zomaar installeren en ben ik gaan googelen en heb uiteindelijk het antwoord gevonden. Heb dan een paar bestandjes moeten downloaden en vervolgs installeren en nu staat er bij beide drivers: In gebruik.

Nu werken mijn chipset en wireless drivers juist volgens Ubuntu, maar bovenaan bij het internet icoontje staat er dat er geen draadlose verbinding kan worden gemaakt. Er staat bij wireless: Roaming mode on, wat dit ook wilt zeggen maar hij dus geen verbinding maken.

Ik zit momenteel op Windows Vista en die heeft geen enkel probleem met mijn wireless kaart. Ik heb al al het mogelijke nagekeken in Ubuntu en het lichtje van het wireless brand in Ubuntu, het zou dus eigenlijk moeten werken.

Weet iemand hoe ik mijn draadloos internet toch kan laten werken in Ubuntu, note dat het moeilijk is om informatie te geven want ik moet de hele tijd switchen van OS en ik heb ook geen ethernet kabel om mijn draadloos even te vervangen.

Alvast bedankt, als er nog eventuele vragen zijn, stel ze maar en ik zal er een zo duidelijk mogelijk antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

In Ubuntu moest ik zelf alle gegevens handmatig invoeren, kreeg geen mogelijkheid om te zoeken tussen netwerken en zo te verbinden, misschien moet je dat eens proberen?

Ikzelf heb een Acer laptop waarbij ik nog een extra "tooltje" moet installeren voor deze geactiveerd kan worden... weet niet of dit bij jou ook het geval zou kunnen zijn?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Heb je de bw43xx firmware geinstalleerd?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Welke versie van de chipset heb je? (zie je met 'lspci') Er is 1 versie die niet werkt onder linux namelijk. (zit in een iMac 20", 2e gen Intel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kun je wel scannen dan via networkmanager (dat icoontje bovenin) naar netwerken?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zijn twee "soorten" BCM43xx chipsets: het ene soort werkt oke met de natieve driver, en de andere werkt alleen via ndiswrapper.
Of deze info nog actueel is voor Gutsy weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Je zou dit topic eens kunnen proberen... Ik heb laatst ook mijn Intel drivers op Open SuSE werkend gekregen door ndiswrapper. Daar staan ze gewoon op de DVD, maar je zult dan waarschijnlijk zelf op zoek moeten gaan naar een rpm, of het zelf moeten compileren door het te downloaden op de ndiswrapper homepage. Als je dat hebt, moet je op zoek gaan naar de Windows drivers, ze downloaden en uitpakken. In de map zul je een .inf bestand vinden. Othou de naam van dit bestand. Nu doe je in een terminal programma:

su
(cd naar de directory waar je het .inf bestand van net hebt staan)
ndiswrapper -i <jouwinf.inf>

Nu start je knetwork manager op, zorg dat de wifi schakelaar aan staat, en nu klik je op het networkmanager icoon, kies het netwerk (hij zoekt die automatisch), voer je wachtwoord in. Verbinding (bij mij)...

Succes!

Sef
Pagina: 1