Windows XP Installatie mislukt

Pagina: 1
Acties:

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:22
Op mijn PC moet ik XP herinstalleren, daar er recentelijk een videokaart mee op hield. De 6800 GT vervangen door een 6200. Daarna was de computer erg traag, en kort daarna gaf windows meldingen dat 1 van de 2 hardeschijven in de raid-0 setup bijna kapot was. Dus data gebackupped en windows reinstallen op de goede van de 2 schijven.

Daar komt het probleem:
Windows kopieert naar de harde schijf, en na het opnieuw opstarten zie je het eerste vertrouwde zwarte beeld met het windows logo, daarna zie je nog een groene bureaubladachtergrond met een muiscursor. De muis zie je wel bewegen, maar meer gebeurt er niet. Nu heb ik al geprobeerd om de andere schijf te gebruiken (misschien had ik de verkeerde afgekoppeld), en te installeren zonder de 3e hardeschijf aangesloten, maar dat helpt niks. Ook heb ik al meerdere installatiecd's geprobeert, met hetzelfde resultaat. Nu heb ik geen idee meer wat te proberen?

Voor de duidelijkheid: Install is nog niet afgerond, het hele feest met "nog 38 minuten te gaan" moet nog beginnen...

Specs: Pentium 4 2800, Chaintech 9CJS moederbord, XFX Nvidia 6200 videokaartje, Maxtor Plus 9 Sata 120 hardeschijf, Maxtor plus 9 160 GB Pata schijf, Nec DVD rewriter, Plextor DVD lezer. 2x 512 Kingston geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door jopie op 25-10-2007 17:23 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Opstarten in veilige modus?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Post eens wat meer specs, ben je toevallig een driver voor e.e.a. vergeten te slipstreamen? Wat doet safemode? of slaat de boel al vast bij de 1e reboot van Windows (harddisk based installatiedeel)? Heb je al geprobeerd de installatiefiles op de harddisk te laten staan en de setup te draaien met behulp van een win98 bootfloppy of cd?

• jopie
MissingDog schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:20:
Post eens wat meer specs, ben je toevallig een driver voor e.e.a. vergeten te slipstreamen? Wat doet safemode? of slaat de boel al vast bij de 1e reboot van Windows (harddisk based installatiedeel)? Heb je al geprobeerd de installatiefiles op de harddisk te laten staan en de setup te draaien met behulp van een win98 bootfloppy of cd?
Specs staan nu in de originele post, voor wat betreft drivers, ik heb zowel met als zonder F6 SATA RAID drivers geinstalleerd, maar aangezien ik nu geen RAID draai de laatste paar pogingen zonder. Eerst dacht ik dat het ook SATA drivers waren, maar volgens mij alleen voor RAID.

Edit:
Gisteravond nog 2 keer geinstalleerd, en ik dacht het idee te hebben. Ik koos iedere keer wel de C partitie en formatteerde die, maar dacht pas gisteren aan de optie om eerst de partitie te verwijderen. Ik dacht dat hij het dan zou doen, maar helaas, weer een bureauachtergrond met muiscursor....

[ Voor 17% gewijzigd door jopie op 26-10-2007 10:59 ]

• jopie
Het lijkt erop dat de Hauppauge MCE-500 tv kaart voor roet in het eten zorgde. Deze was ik ook helemaal vergeten bij de specs. Maar de install is nog niet af, maar komt wel verder.