Toon posts:

Nieuwe PC start niet op - Geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een PC in elkaar gezet, deze bestaat uit:
- AOpen Powersupply 450W
- Asus P5VD2-VM P4M900
- Intel Core 2 Duo E2140 1.60GHz
- Maxtor 250GB SATA300
- NEC DVD-ROM DV-5800D 16x/48x
- 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (Geen merk, dus geen Twinmos)

Ik heb alles aangesloten, maar als ik de PC opstart krijg ik 3 piepen en geen beeld. Dit wil vaak op geheugen problemen duiden maar als ik heb geheugen eruit haal dan krijg ik hetzelfde. Het lijkt het geheugen te zijn. Na rond te hebben gezocht leek het mij dat dit geheugen wel zou moeten kunnen icm dit moederbord. Het beeldscherm is niet defect en werkt met andere PC's wel, de grafische kaart is in het moederbord geintegreerd. Bij het opstarten gaan de DVD en de koeler van de Processor wel draaien dus het ziet er naar uit dat die wel goed zijn aangesloten. In de handleiding van het moederbord stond niets over piepjes. De 3 piepen bestaan uit 1 lange en 2 kortere en komen steeds weer terug.

EDIT: Ik heb geen ander geheugen in huis die op dat moederbord past om mee te testen.
Ik heb geen andere PC hier waar dit geheugen in past om dit te testen, nu vraag ik me af of ik het verkeerde type geheugen heb gekocht of dat deze defect is?

2e EDIT: Dit probleem heb ik ook met dit geheugen in beide banken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 17:00 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

U geheugen is van het juiste type, en het is niet meer als logisch dat u pc niet boot zonder geheugen. Niemand in de buurt die even wat spare DDR2 heeft?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Kijk in de handleiding van je moederdbord; hier staat in wat die piepjes betekenen.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:17
wat voor videokaart heb je erin? ik dacht dat bij de meeste asus mobo's 3 beepjes een defecte geheugen betekende, zoals hiet boven geschreven controleer je handleiding maar eerst.

Computers are useless. They can only give you answers.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 15:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

1 long, 2 short beeps
Display adapter problem (MDA, CGA)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:56:
1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (Geen merk, dus geen Twinmos)
Geen merk is onmogelijk. Er zitten altijd wel chips op die te identificeren zijn. Heb je trouwens op de website van ASUS al gekeken welk geheugen i.i.g. wel zal gaan werken? De QVL geeft dit aan.

Vooralsnog geven de beepcodes een probleem met de VGA aan. http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik de handleiding gecontroleerd. Hierin kon ik, zoals ik in de startpost al zei, niets over vinden. De videokaart is een geintegreerde, welke kan ik nu niet zeggen aangezien ik op mijn werk ben, zodra ik meer bevindingen posten.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 15:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zit die 12v stekker wel aangesloten linksboven op je moederbord?
Pagina: 1