Toon posts:

[WORD en ACCESS 2007] meerdere adresblokken op 1 pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
I.v.m. het afdrukken van acceptgiro's probeer ik het volgende: Ik wil graag meerdere adresblokken op één pagina krijgen. Ik heb een Access bestand met 499 unieke adressen en wil graag 3 adressen op één pagina, om zo acceptgiropagina's te kunnen afdrukken. Het lukt mij (uiteraard) wel om één adresblok op een pagina in te voegen, maar wanneer ik er drie invoeg, krijg ik drie maal hetzelfde adres op één pagina. En op de volgende pagina staat dan weer drie maal een ander adres.

Kortom: hoe zorg ik ervoor dat het volgende adres "gekozen" wordt?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Heel simpel.
Access zet net zoveel rapporten op een pagina, tot de pagina vol is.
(mits je uiteraard access-rapporten gebruikt)
Maar ik begrijp dat je word gebruikt, dan moet je een <<volgend_record>>-veld invoegen.

Als je access hebt, raad ik je aan om access-rapportjes te gebruiken ipv word-brieven. Word is altijd gepruts.

[ Voor 65% gewijzigd door Witte op 25-10-2007 17:12 ]

Houdoe

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Ik ga even er van uit dat je gebruik maakt van mailmerge in Word. Je AFAIK hebt twee opties:
1) Je zet drie keer het formulier onder elkaar, en zet er een "Volgend Record" veld tussen (die kan je uit de mailmerge werkbalk halen).
2) Je maakt je formulier één keer, en deelt het zo in dat er precies drie op een pagina passen (succes...) Dan kies je vanaf wederom de mailmerge balk het meest linker knopje ("Instellingen van hoofddocument") en je kiest daar het type adreslijst. Nu krijg je ze doorlopend onder elkaar in plaats van elk op een pagina. En dan maar puzzelen dat het precies past...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant