[PHP] Checken of een file bestaat als zonder leesrechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 23:48

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik zit met het volgende, ik kunnen checken of een bestand bestaat in een map waar ik (of eigenlijk apache dus) geen lees rechten heeft. file_exists functie zegt dat het bestand niet bestaat (maar als ik als root ssh doe dan is het er wel natuurlijk). Is er een trucje om toch te kunnen zien of het bestand wel of niet bestaat? of moet ik dan echt apache als root laten draaien of met su_exec ofzo gaan klooien?
Ik hoef overigens alleen maar te weten of het bestand bestaat. Inhoud hoef ik niet te kunnen zien.

[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 25-10-2007 16:48 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Helaas draait PHP ín apache en dus gaat het vía apache...

nu zijn er wel exec() - truucen, maar daar zou ik me niet aan wagen als ik jou was...

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

En is_file of stat functie?

Werkt dat wel?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:26
Zolang je onder de user Apache werkt die daar geen leesrechten heeft, zal het niet gaan. Je zou óf Apache op dat éne bestand of die éne map leesrechten kunnen geven óf kunnen zorgen dat dat script onder een andere user draait, die wel leesrechten heeft. Dan zou je php in cgi-mode moeten draaien. (of safemode, maar dat wil nog wel eens voor andere problemen zorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

doeternietoe schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:03:
Zolang je onder de user Apache werkt die daar geen leesrechten heeft, zal het niet gaan. Je zou óf Apache op dat éne bestand of die éne map leesrechten kunnen geven óf kunnen zorgen dat dat script onder een andere user draait, die wel leesrechten heeft. Dan zou je php in cgi-mode moeten draaien. (of safemode, maar dat wil nog wel eens voor andere problemen zorgen)
Je hebt gelijk, ik las het verkeerd.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

amphora schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:47:
Ik zit met het volgende, ik kunnen checken of een bestand bestaat in een map waar ik (of eigenlijk apache dus) geen lees rechten heeft. file_exists functie zegt dat het bestand niet bestaat (maar als ik als root ssh doe dan is het er wel natuurlijk). Is er een trucje om toch te kunnen zien of het bestand wel of niet bestaat? of moet ik dan echt apache als root laten draaien of met su_exec ofzo gaan klooien?
Ik hoef overigens alleen maar te weten of het bestand bestaat. Inhoud hoef ik niet te kunnen zien.
Euh, nee, want anders hebben die permissies ook geen zin lijkt me.
Pagina: 1