Toon posts:

poorten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vriend en hij heeft een zyxel router, nou willen wij een spel tegen elkaar spelen via internet en daarvoor moeten poorten worden toegevoegt, dit levert echter problemen...

we weten hoe en waar we alles moeten invullen maar het werkt niet,
zijn ip-adres = 192.168.1.33
zijn gateway = 192.168.1.254
zijn subnetmasker = 255.255.255.0

hij weet zijn profider niet...

naast de poort moet je een ip vermelden en dat is volgensmij 192.168.1.33, maar nu moet er boven alle ip's ook een ip worden weergegeven, we hebben geen iedee wat dat moet zijn, verder luk het ons de hele tijd niet...

wie heeft suggesties...

zijn router komt niet veel voor en lijkt op deze: zyxel Prestige650H, wat het echt is weet ik niet meer

kan iemand aub helpen, we zijn er nou al een week me bezig zonder suc6 en het begint echt irritant te worden... :'( |:(

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Provider hoef je niet te weten. Verder is je beschrijving een beetje onduidelijk: "moet er boven alle ip's ook een ip worden weergegeven" <- heb je daar misschien een screenshot van? Het bronadres moet gewoon 0.0.0.0 zijn en de bestemming zijn 192.168.1.33.

Als het niet lukt kun je ook gewoon Hamachi installeren, dan hoef je niks aan je router te veranderen en is het alsof je samen op een LAN zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 25-10-2007 16:47 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:46:
Provider hoef je niet te weten. Verder is je beschrijving een beetje onduidelijk: "moet er boven alle ip's ook een ip worden weergegeven" <- heb je daar misschien een screenshot van? Het bronadres moet gewoon 0.0.0.0 zijn en de bestemming zijn 192.168.1.33.

Als het niet lukt kun je ook gewoon Hamachi installeren, dan hoef je niks aan je router te veranderen en is het alsof je samen op een LAN zit.
ik denk niet dat zijn vader dat goed vind, dit is een voorbeeld: http://www.portforward.co...ige650H/Prestige650H4.jpg

de poorten 3000 en 3105 moet en voor tcp en udp worden vrijgegeven...

maar wat moet waar ingevuld en waarom doet het het niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 22:32 . Reden: slechte formulering... ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou, ik denk dat zijn vader het ook niet goed vind als je alle ports gaat forwarden naar je vriendje's compu. Dus dat veld "boven alle IP's" moet je gewoon leeg laten (dwz op 0.0.0.0 laten staan).

Verder denk ik dat als zowel jij als je vriendje thuis een keer naar http://checkip.dyndns.org connecten, het wel duidelijk wordt: jij moet je vriendje's public IP opgeven en je vriendje moet jouw public IP opgeven in het spel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
voor dit niet, hier moet je volgens de handleiding je eigen ip invullen, kan het te maken hebben met het fijt dat hij met snoeren aan zijn router zit, of dat hij hitman pro heeft...

Verwijderd

Nee, heeft er geen moer me te maken, met "je eigen ip" wordt het publieke IP bedoeld. Het heeft geen enkel nut om interne poorten te forwarden als ze extern met elkaar moeten communiceren.
Dus Brahiewahiewa heeft wel degelijk gelijk en hang nu niet de wijsneus uit.. :X

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik gok dat met "je eigen IP" duidelijk je externe ip adres bedoeld wordt, tenzij je in 1 netwerk hangt thuis.

Daarom moet je ook poort forwarding doen. Dit sluist je externe poort op het externe ip adres door naar het interne, zodat het lijkt voor degene die van buiten komt dat hij direct aan de pc hangt.

Basic netwerking en daar hoort het ook meer thuis. Ze meer info in: Het Grote Poortmappingsverhaal

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
hoe ziet je externe ip eruit in ipconfig? (als je naar command.com gaat en ipconfig intypt)

is dat je ip-adress of je gateway ofzo :?

bij mij was wat daar met ip-adress wordt aangeduit goed....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 12:38 . Reden: foutje ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
dat ip werkt ook niet...

wat nu?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:33
Windows Firewall of een andere Firewall op die PC draaien?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:46:
...Dus Brahiewahiewa heeft wel degelijk gelijk en hang nu niet de wijsneus uit.. :X
offtopic:
Sorry, het zal niet weer gebeuren ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar daar worden die poorten ook toegestaan...

nou ik weet niet van andere af, maar windows firewall is ok...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 21:16 . Reden: * ]

Pagina: 1