Hier heb ik al lange tijd last van, maar heb het telkens aan de kant gelegd. We zitten hier met de werkstations verbonden aan 2 Dell PowerConnect switchen die op hun beurt weer verbonden zijn met de DHCP/DNS/AD/Exchange-bak. Het verkrijgen van een IP-adres op de werkstations duurt erg lang, zo'n 35 seconden. Dat is overal gelijk.
Ik heb op de server al gekeken wat er aan problemen oid zijn. Die zijn niet aanwezig, ook niet in het DHCP-log. Hij geeft gewoon aan dat de adressen geleased zijn en verder geen foutmeldingen, maar 35 seconden wachten op een IP-adres is toch vrij lang?
Als ik thuis zit heb ik er namelijk helemaal geen last van (laptop)...
Ook hier al even gezocht naar dergelijke topics, maar kon eigenlijk niets vinden...
Alle (relevante) netwerkonderdelen in dezelfde range, t.w. 192.168.0.1-254
Ik heb op de server al gekeken wat er aan problemen oid zijn. Die zijn niet aanwezig, ook niet in het DHCP-log. Hij geeft gewoon aan dat de adressen geleased zijn en verder geen foutmeldingen, maar 35 seconden wachten op een IP-adres is toch vrij lang?
Als ik thuis zit heb ik er namelijk helemaal geen last van (laptop)...
Ook hier al even gezocht naar dergelijke topics, maar kon eigenlijk niets vinden...
Alle (relevante) netwerkonderdelen in dezelfde range, t.w. 192.168.0.1-254