Ik doe nu Technische Informatica, en wel bij Avans in 's-Hertogenbosch.
Je geeft aan iets met systeem-, of netwerkbeheer te willen doen. Daar zijn voor zover ik weet geen HBO opleidingen voor (ICT-beheer is vaak MBO), met uitzondering van netwerk infrastructuur design.
Ga in ieder geval
niet zomaar informatica doen omdat je niks beters weet of computers leuk vind, want dan valt het vies tegen.
Ik zou je aanraden om een wat testjes te doen, open dagen te bezoeken, te gaan proef-studeren en zoveel mogelijk informatie in te winnen. Als informatica je echt ligt dan is het een enorm leuke studie met veel mogelijkheden. Mocht je voor informatica willen gaan dan kan ik je de opleiding in 's-Hertogenbosch (
http://www.avans.nl) aanbevelen. De 3 stromingen (informatica, technische informatica, bedrijfskundige informatica) zijn hier onderbebracht in 1 brede bachelor opleiding met verschillende majors. Het 1e jaar is breed opgezet als introductiejaar waarin je van alle smaken wat meekrijgt en geleidelijk aan een keuze moet maken en dis is een heel mooi systeem waardoor je goed kan bepalen welke smaak informatcia de juiste is voor jou.
Als je een HBOer bent raad ik je aan om HBO te gaan doen, want het bied écht heel veel.
:edit: en zoals hierboven al is genoemd, je kan altijd nog van studie switchen. Je loopt hooguit een jaartje studievertraging op en het kost je wellicht een jaar stufi, maar dat is nooit echt een punt. (sowieso, als je eenmaal afgestudeerd bent betaal je dat zo terug)
ow, en nog even wat inhoudelijke zaken te noemen die je krijgt bij technische informatica: (althans, bij Avans)
-programmeren, uiteraard (met en zonder objecten)
-ontwerpen (OO-ontwerpen, niet zo heel belangrijk bij technische informatica)
-netwerken
-computerarchitectuur
-operating systems (hoe ze werken, hoe ze interfacen met verschillende andere zaken)
-programmeerbare hardware
-microcontrollers (en I/O met externe hardware)
-algoritmiek
-signaalbewerking
-Java, C, C++, ASM
das zo even uit m'n hoofd, bijna allemaal 1e en 2ejaars vakken.
[
Voor 24% gewijzigd door
Xyzar_ op 29-10-2007 14:41
]