Hallo,
Wij hebben hier momenteel een SBS draaien waar we o.a. Exchange, Apache & MySQL op draaien.
Om de load van de SBS wat te verlagen wilde ik de webserver op een linux bak laten draaien. Omdat we hier met tientallen GB's aan databases en bestanden zitten wil ik deze niet gaan verplaatsen (ook vanwege backup issues) maar wil ik dat de webserver gewoon een netwerkmap gebruikt. Dit gaat prima voor apache, netwerkmap mounten en deze als directoryroot instellen, geen probleem. Voor MySQL was dit helaas een ander verhaal. MySQL weigert te booten op het moment dat ik de gemounte netwerkmap als datadir meegeef.
----------------------
Starting mysqld daemon with databases from /mnt/mysql/data
STOPPING server from pid file /mnt/mysql/data/virtualwebserver.pid
071025 17:38:13 mysqld ended
----------------------
De log zegt het volgende:
----------------------
071025 17:26:51 InnoDB: Operating system error number 13 in a file operation.
InnoDB: The error means mysqld does not have the access rights to
InnoDB: the directory.
InnoDB: File name ./ibdata1
InnoDB: File operation call: 'open'.
InnoDB: Cannot continue operation.
071025 17:26:51 mysqld ended
----------------------
Ik heb de map ook al gechowned voor MySQL en wegschrijven er naar kan wel aangezien MySQL het wel voor elkaar krijgt om ze logs er neer te planten. Toch vertikt MySQL het.
Ik hoop dat iemand enige ervaring heeft met een soortgelijke opzet en het wel voor elkaar gekregen heeft. Wie oh wie kan me helpen?
Alvast bedankt!
Jeroen van der Geer
Wij hebben hier momenteel een SBS draaien waar we o.a. Exchange, Apache & MySQL op draaien.
Om de load van de SBS wat te verlagen wilde ik de webserver op een linux bak laten draaien. Omdat we hier met tientallen GB's aan databases en bestanden zitten wil ik deze niet gaan verplaatsen (ook vanwege backup issues) maar wil ik dat de webserver gewoon een netwerkmap gebruikt. Dit gaat prima voor apache, netwerkmap mounten en deze als directoryroot instellen, geen probleem. Voor MySQL was dit helaas een ander verhaal. MySQL weigert te booten op het moment dat ik de gemounte netwerkmap als datadir meegeef.
----------------------
Starting mysqld daemon with databases from /mnt/mysql/data
STOPPING server from pid file /mnt/mysql/data/virtualwebserver.pid
071025 17:38:13 mysqld ended
----------------------
De log zegt het volgende:
----------------------
071025 17:26:51 InnoDB: Operating system error number 13 in a file operation.
InnoDB: The error means mysqld does not have the access rights to
InnoDB: the directory.
InnoDB: File name ./ibdata1
InnoDB: File operation call: 'open'.
InnoDB: Cannot continue operation.
071025 17:26:51 mysqld ended
----------------------
Ik heb de map ook al gechowned voor MySQL en wegschrijven er naar kan wel aangezien MySQL het wel voor elkaar krijgt om ze logs er neer te planten. Toch vertikt MySQL het.
Ik hoop dat iemand enige ervaring heeft met een soortgelijke opzet en het wel voor elkaar gekregen heeft. Wie oh wie kan me helpen?
Alvast bedankt!
Jeroen van der Geer