Toon posts:

Citrix en bestand niet automatisch openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een Citrix (Metaframe) Server een *.exe probeer te starten vanuit een webomgeving, moet de opdracht eerst als een bestand worden opgeslagen. Ik kan de opdracht dubbel-klikken en het programma start.

Op een "gewone" windows omgeving start de exe netjes op en doet z'n ding.

De mime-type staat goed geregisteerd in de register, en als ik de registry keys verwijder, en opnieuw deze mime laat registeren gaat het nog steeds niet goed.
Ik heb ook via de Verkenner onder "Folder Options" - "File Types" een harde verwijzing naar de het betreffende exe gedaan.

Onder de internet opties - advanced staat de optie "Do not save encrypted pages to disk" uitgevinkt, dus daar kan het ook niet aanliggen.

Ik vermoed dat dit een instelling is in Citrix die deze opties overruled. Maar omdat ik zelf geen ervaring heb met Citrix graag jullie input.

alvast bedankt.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Voor de duidelijkheid: Je hebt een published application en als je inlogt op de webinterface en je klikt op je published application moet je eerst de launch.ICA downloaden voordat je die kunt starten?

Heb je op de client wel de webclient geinstalleerd? Welke agent gebruik je nu? Web/PNA/PN? En welke versie?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is mij ook niet geheel duidelijk wat je nu precies probeert te doen ?
Of ben je ingelogd op een Citrix server (via een Published Desktop bijv.) en wil je daar op een lokale website een .exe aan klikken ?
Wellicht dat het dan in de policy's zit, welke je (als admin?) op een andere server niet hebt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het probleem niet duidelijk genoeg omschreven. Het gaat om een webapplicatie waar je voor een specifieke functie een bestandje kan downloaden. Omdat de specifieke extensie van dat bestandje staat geregistreerd wordt er een programma opgestart die dat bestandje leest. Ik noemde dat “opdracht” omdat de inhoud van dat bestandje bepaalt wat het programma doet.

In een “normale” Windows omgeving werkt dit mechanisme zonder problemen. Ook indien er gebruik gemaakt wordt van Windows Terminal Server (waarbij IE op de server staat evenals het specifieke programma) gaat het goed: het bestandje wordt gedownload met als gevolg dat het programma wordt gestart die het bestandje verwerkt.

Wordt echter Citrix gebruikt, wederom met IE op de server, dan moet het bestandje handmatig geactiveerd worden. Dus er op klikken waarna het bijbehorende programma wordt gestart.

Waarom gedraagt dit zich in een Citrix omgeving anders dan op een Windows werkstation of in een Windows Terminal Server omgeving? Hoe kan je dat onder Citrix oplossen?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26

Asteroid9

General Failure

Als je op diezelfde Citrix server niet via ICA maar via RDP aanlogt, heb je dan hetzelfde probleem?

Zo ja, dan is het geen Citrix euvel maar iets op de server in kwestie, vermoedelijk een file associatie of een policy.
Als je via RDP het probleem niet hebt is het wel een bijzonder probleem in elk geval.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Controleer eens of of "server-to-client" redirection aanstaat op de Citrix Servers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1