[Exchange 2007] Custom search Addresslist

Pagina: 1
Acties:

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13
Ik ben voor het bedrijf waar ik momenteel ben ingezet de mogelijkheid tot het upgraden van de Exchange 2000 servers naar Exchange 2007. Op zich is het allemaal goed mogelijk, echter één van de nieuwe requirements is het maken van een adres lijst middels een ldap query naar de ldap server van het moederbedrijf.

Middels Exchange 2003 weet ik dat ik dit middels een custom search kan opzetten, dit heb ik ook getest en dat werkt naar behoren. Waar ik echter ook zoek in Exchange 2007 kan ik een dergelijke optie niet vinden.

Specs!

Verwijderd

Gaat http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb124384.aspx je helpen? Ik denk dat je het met powershell moet gaan aanpakken.

Verwijderd

je bedoelt een query based distributiegroep?

• Johnny E
Nee een query based distributie groep is een group die gevuld wordt aan de hand van een query met bepaalde waarden op de active directory. Ik wil een adres lijst (GAL) die gevuld wordt uit een ldap query naar een externe ldap server.

Binnen Exchange 2003 kon ik gewoon een GAL maken en in de custom search middels "ldap://server, cn=waarde,dc=waarde" een query opzetten naar een externe ldap server. Waar ik echter ook kijk binnen Exchange 2007 en wat ik ook lees aan Powershell opties, nergens komt deze optie naar voren.

Specs!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je je al eens verdiept in MIIS en de mogelijkheden daarvan? Ik denk dat Microsoft wil dat je dat gebruikt :P http://www.microsoft.com/miis/default.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Johnny E
Bedankt voor de suggestie, maar het lijkt me sterk dat ik een identity server moet gaan opzetten voor een adres lijst die via ldap gevult wordt? Ik wil geen password synchronisaties of dergelijke maar gewoon een simpel lijstje dat dynamisch gevult wordt.

Ik vrees echter dat Microsoft weer een een eigen weg heeft gekozen door LDAP queries niet langer te ondersteunen maar door over te stappen naar het eigen Opath formaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Johnny E op 27-10-2007 20:34 ]

Specs!

Verwijderd

Maar die LDAP queries kan je best converteren hoor:
http://msexchangeteam.com/archive/2007/03/12/436983.aspx

• Johnny E
Dat je de queries kan converteren dat is volgens mij om bij de migratie van Exchange 2000/2003 naar 2007 de adres lijst e.d. beheersbaar te maken in de 2007 systemtools gui.

Als je de Opath opties en waarden gaat bekijken dan kom je alleen de mogelijkheid tegen om Exchange server namen op te geven en nergens om een Ldap server op te geven.

De externe servers die ldap praten zijn een Solaris en Domino server, de Domino server kunnen we middels de Domino connector ontsluiten, dat is dus een minder probleem. De Solaris server moet echter middels ldap benaderd worden.

Volgens mij werkte de custom GAL methode bij toeval omdat Exchange 2000/2003 zelf intern ook ldap gebruikt en niet omdat MS het ook werkelijk wilde dat het zou werken met een extern product.

Ik denk dat ik het inderdaad moet gaan zoeken in Externe tools zoals MILM 2007

Specs!

Pagina: 1