Toon posts:

Camtasia Studio5 geeft zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welkom allemaal,

Ik ben hier nieuw, dus zal nog enige beginnersfouten kunnen maken. Excuus bij voorbaat.

Met Camtasia (een tutorial-programma) heb ik een raar probleem, maar dat ws. wel software gerelateerd is, want het wordt wel vaker genoemd bij deze software. Als je ermee werkt, dan captured het programma alle toets en muisklikken, ingesproken geluid, en het captured (een deel van) je scherm.

Na afloop van deze capture wordt deze capture afgespeeld in een weergave-venster, en kun je het ook wegschrijven als een .swf bestand, of als een .avi etc.

Maar ik krijg daar slechts een zwart scherm, wel met geluid. Op één of andere manier wordt dus mijn scherm niet meegenomen. Als advies wordt er gegeven om de hardwareversnelling van de videokaart uit te schakelen, en bij de meeste mensen, die ditzelfde probleem hebben. was dat een goede oplossing, maar bij mij niet.

Ook de .swf-file die ik krijg bevat geen beeld, en is slechts enkele Kb groot, terwijl dat toch wel enige Mb's zou moeten zijn. Maar als ik het wegschrijf als een .avi, dan krijg ik wel een afspeelbaar bestand. Maar ik kan mijn capture dus niet na-bewerken na de opname.

Ik heb een Athlon XP 3200, ATI Radeon 9200 AGP, 1 Gb geheugen.
In mijn logboeken staan geen vreemde vermeldingen.
Ik heb al andere drivers geprobeerd van ATI, ik heb BIOS-settings veranderd, maar niets schijnt te helpen. Op twee andere PC's, waarvan er eentje ook met een ATI-kaart (1600XT) werkt het programma prima.

Wie heeft suggesties?
robla

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb geen ervaring met Camtasia, maar zou inderdaad ook gaan denken aan een corrupte installatie als meten wegschrijven naar avi wel, maar naar swf niet goed gaat. Van ellende een iets oudere of (zeker als je Vista gebruikt) nieuwere versie proberen kan nooit kwaad.

Indien relevant wil je ook overlay uitschakelen in je mediaspeler.

offtopic:
Geen excuses nodig, een prima begin op GoT :*
Ik pas alleen de titel een klein beetje aan, omdat 'probleem met' het probleem niet al te duidelijk maakt.
Edit: hmm. Week-oud topic. Oeps.

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 01-11-2007 18:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor je reactie...

Ik heb een schone XP-installatie gedaan op een andere partitie, en daarin werkt het programma wel goed. Mijn oude XP is dus corrupt, en ik vermoed dat het dan toch ergens in de codecs zit, want ook een andere videokaart Radeon X1600, gaf geen oplossing.

Je zou dan denken, dat updaten van de oude XP-installatie de fouten tenminste enigszins zou herstellen, maar dat is niet zo.

robla