[RMA] Windows wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik heb zojuist een RMA aangevraagd voor m'n laptop, omdat het toetsenbord niet helemaal goed werkt, en er werd verzocht m'n Windows wachtwoord op te geven. Nou doe ik dat liever niet, aangezien er een hoop zakelijke en privé documenten op de computer staan, maar ook nog eens dingen als wachtwoorden voor online zaken (e-bankieren gegevens staan opgeslagen, wachtwoord voor emailadressen en sites).

Is het nodig om me hier druk over te maken, of is het wel aan te raden om wat bestanden tijdelijk elders op te slaan, en de wachtwoordlijsten te verwijderen?

Verwijderd

Ik zou in ieder geval een backup van je belangrijke gegevens/wachtwoorden/etc. maken.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En niet vergeten eventuele opgeslagen passworden in Firefox te wissen met CTRL+SHIFT+DEL

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:04
Backup maken in ieder geval, zelf zou ik privé zaken verwijderen.

Je kunt natuurlijk (als je een wachtwoord MOET opgeven) een nieuwe gebruiker aanmaken. En deze account doorgeven en niet degene die je zelf gebruikt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik heb nu een paar keer een rma moeten doen op een zakelijke laptop en dan haal ik altijd de hdd eruit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
Probleem is volgens mij wel dat je dan natuurlijk een administratief account moet aanmaken voor de technische dienst. Nadeel hier weer van is dat zo'n account toegang heeft tot de hele schijf. Ook de document van andere gebruikers.
StevenK schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:51:
Ik heb nu een paar keer een rma moeten doen op een zakelijke laptop en dan haal ik altijd de hdd eruit.
Moet je wel eerst uitzoeken of je garantie dan niet vervalt.

[ Voor 37% gewijzigd door Ascathon op 25-10-2007 13:52 ]

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-02 18:09
KernelPanic schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:50:
Backup maken in ieder geval, zelf zou ik privé zaken verwijderen.

Je kunt natuurlijk (als je een wachtwoord MOET opgeven) een nieuwe gebruiker aanmaken. En deze account doorgeven en niet degene die je zelf gebruikt
Maar als dat een admin account is , dan kunnen ze nog bij je privé gegevens....

ik zou iig alle persoonlijke gegevens eraf halen, en eventueel het ding reinstallen en dan pas terugsturen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RuntimeError schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:52:
ik zou iig alle persoonlijke gegevens eraf halen, en eventueel het ding reinstallen en dan pas terugsturen...
Reinstalleren zal niet altijd mogelijk zijn.

Ik zou in dat soort gevallen ook kiezen voor de optie van StevenK - HDD eruit en laat ze daar op de TD een van die pre-install image HDDs gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bor
  • Laatst online: 23:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ascathon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:51:
Probleem is volgens mij wel dat je dan natuurlijk een administratief account moet aanmaken voor de technische dienst. Nadeel hier weer van is dat zo'n account toegang heeft tot de hele schijf. Ook de document van andere gebruikers.
Om bij de gegevens te komen heeft men geen account nodig als men het echt graag wil. Gewoon de schijf echt wipen (met hiervoor speciaal bedoelde programma's) is de enige optie. Overigens hoor je login info nooit leesbaar op te slaan op de PC. Van de zakelijke en prive documenten heb je een backup neem ik aan dus die zou je er in ieder geval af kunnen halen toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37
Dus gewoon op hun vertrouwen, als ze de gegevens écht willen kunnen ze 't 'r altijd nog wel van af halen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tuurlijk! Data kun je altijd van 'n schijfje afhalen behalve als 't tig x is herschreven!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
En zorgen dat je het niet erg vindt als ze klaarblijkelijk een format c: over je laptop heen gehaald hebben. Ze zullen vast beloven goed voor je data te zorgen, maar het zal de eerste keer niet zijn dat dat in paktijk misloopt.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
lennartkocken schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:08:
Dus gewoon op hun vertrouwen, als ze de gegevens écht willen kunnen ze 't 'r altijd nog wel van af halen?
Je zet die gevens toch ff simpel op een cd of via netwerk op een andere pc. Dan gooi je ze van je laptop af. Lijkt me toch niet zo'n probleem?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Er zijn ook zat fabrikanten die je complete HD wipen bij een RMA, dus een goede backup is essentieel!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• StevenK
  • Laatst online: 20:55
Ascathon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:51:
Moet je wel eerst uitzoeken of je garantie dan niet vervalt.
Daar maak ik me geen zorgen om.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1