[Outlook 2007] "when correcting spelling in outlook"disabled

Pagina: 1
Acties:

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 09:40
Situatie: Bedrijf is aan het migreren van Notes naar Outlook 2007. Op alle workstations staat Windows XP met Office 2003 (Zonder Outlook 2003). Naast het Office 2003 pakket is nu dus Outlook 2007 gezet.

Het probleem is dat automatische spellings controle van e-mails in Outlook 2007 niet mogelijk is. Handmatig via de knop "ABC Spelling" in de ribbon boven een e-mail werkt wel goed.

De plek waar de automatische spelling check is aan te zetten is in het scherm "Editor Options" > Tabblad Proofing > onder het kopje "when correcting spelling in outlook".

Alles wat onder het kopje "when correcting spelling in outlook" staat is grayed out / disabled.

Ik weet dat dit een bekend probleem is met als oorzaak dat de versie van Outlook niet overeenkomt met de rest van het Office pakket op de workstations.

Mijn vraag: Is er een workarround dat automatische spellingscontrole toch aan te zetten is in Outlook 2007 zonder dat de rest van het Office pakket geupgrade moet worden naar 2007?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraagje: werkt jouw versie van Outlook dmv Exchange? Ik weet namelijk dat in Exchange de optie is uit te schakelen om zo de servercapaciteit hoog te houden.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Dat wat outerspace zegt, klopt wel dit zou je dus eerst kunnen checken...
daarnaast zijn alle updates geinstalleerd van office?
en hoe heb je outlook 2007 ginstalleerd? volledig of aangepast?

• Neowize1
Ja, de server is een Exchange server. Maar wat heeft de automatische spellingscontrole van de Outlook client te maken met servercapaciteit? De spellingscontrole is toch een lokaal procces?

Het lijkt me trouwens ook onwaarschijnlijk dat deze optie vanuit Exchange is uitgeschakeld.
Plus dat ik op internet een aantal artikelen gelezen heb waar het versie verschil zoals bovengenoemd de oorzaak is van dit probleem.

• Neowize1
Outlook 2007 is standaard geinstalleerd. Geen apparte extra settings of restricties.