Toon posts:

no sound on P5K-E wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het onboard geluid van mijn P5K-E mobo.

Het kan een hardware of software probleem zijn....

Na het bouwen van mijn systeem heb ik vista ultimate geinstalleerd alsook alle driver cd's die bij de hardware komen.

Na het opstarten van van vista heb ik geen geluid!!

Op het mobo heb ik 2 mogenlijkheden om het geluid aan te sluiten HD AUDIO OF AC97, k heb ze beiden al eens geprobeerd maar het probleem lijkt hetzelfde te blijven. (momenteel staat hij op AC97)

-Zit er op het P5K-E mobo zelf nog een schakelaar die ik over het hoofd gezien heb?

De P5K-E komt met een onboard 7.1 surround geluidskaart en bijpassende drivers en software SOUNDMAX.

Ik heb momenteel nog geen luidsprekers voor 7.1 suround en wil dus gewoon mijn 2 bestaande boxen aansluiten via een jack ( audio-out).

Nu is het probleem dat als ik die jack inplug in 1 vd uitgangen mijn systeem wel ziet dat ik iets inplug en dan ook vraag voor welke boxen ik de jack inplug (front-side back sub enz...) maar welke aansluiting ik ook probeer... nergens krijg ik geluid!?

Ik ben in control panel sound van vista gaan kijken en zie dat daar 2 keuzemogenlijkheden zijn:
Namelijk SDIF en SPEAKERS.

Ik ken niet zo veel van SDIF (of pc geluid ih algemeen) De module van speakers is grijs en ik krijg die onmogelijk geactiveerd... als ik een mp³ speel op mijn systeem zie ik wel dat de virtual leds wel een weergave doen bij SDIF.

Hoe schakel ik gewoon mijn speakers aan in sound panel zodat ik gewoon via AUX-OUT mijn 2 boxen kan aansluiten.

Als ik wat in SOUNDMAX ga rondneuzen kan ik ook alleen maar gaan naar vista sound control panel.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar zonder suxces.

Kan iemand mij verder helpen...aub.

Hieronder plak ik het draadje naar een tread die ik op een ander forum heb lopen (ik hoop dat dit geen probleem is MODs, anders verwijder je dit maar). Voor nog meer info...

http://www.tomshardware.c...-channel-surround-problem

Ben hier al een paar dagen op aant het zoeken (zal wel aan mijn hoog noobgehalte liggen :? )... begin stilaan te freaken...

Alvast bedankt!!!!!

F33D MY H34D
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 13:27 ]