[NOOB] Proxy vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb een vraag over proxy's die waarschijnlijk erg basic is, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Alles wat ik google is direct erg technisch, en verwart mij. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen:

Ik werk op laptop van de zaak, laptop zit achter firewall... hierdoor kan ik verschillende sites niet aan. (e.g. hotmail)
Thuis heb ik een PC in de meterkast staan, hier draait ubuntu op. Hij fungeert met name als fileserver en download bak (torrentflux). Die PC (zoals alle pc's in mijn thuisnetwerk) kan wel bij hotmail.com komen.
Mij gedachte is nu om via de PC in de meterkast te gaan browsen, zodanig dat ik wel bij hotmail kan op mij werk-laptop.

vraag 1: Betekent dat ik mijn pc in de meterkast als proxy moet aangeven? Wellicht wat poorten forwarden..?
vraag 2: Wat moet ik installeren / instellen op die PC zodat hij als proxy gaat werken? (ik kwam iets van Squid tegen)
vraag 3: ik heb een Asus WL500g router, kan die ook als proxy ingesteld worden? hoef ik niets te forwarden.

Volgens mij domme vragen.. ik mis echter wat basis kennis.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 12:42
Ik denk dat er door de beheerders van jullie bedrijfsnetwerk wellicht policies zijn ingesteld mbt de proxy in de internet instellingen van oa je laptop. Zou je misschien niet eerst met de beheerders hierover overleggen of je uberhaupt instellingen kunt wijzigen in je laptop ?

Verwijderd

Heeft idd te maken met je policy's, dit kun je niet zomaar veranderen. Mits je als administrator kunt inloggen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Let er ook even op dat je bedrijf misschien een policy of papier aan jou heeft uitgereikt waarin staat wat je wel/niet met de laptop mag doen. Is dit het geval, kijk dan niet raar op dat de manager je uitnodigt voor een gesprek als men er achter komt dat je via een proxy gaat internetten.

Over het algemeen zijn geblokkeerde sites, etc niet ingesteld om gebruikers te pesten maar om de veiligheid van het netwerk en data te waarborgen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er is vast een reden voor dat je dat niet mag. Topics om dit soort beveiligingen te omzeilen zijn ook niet toegestaan op GoT.
FAQ - Netwerken
Hoe omzeil ik de policy van het netwerk waar ik in zit?
Aan het omzeilen van policies, zoals bijvoorbeeld het niet kunnen MSN'en op scholen, werken wij niet mee. Deze policies zijn er immers niet voor niets. Eventueel kan je contact opnemen met de beheerder om één en ander in goed overleg mogelijk te maken.

[ Voor 61% gewijzigd door TrailBlazer op 25-10-2007 12:47 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zerveza schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:55:
Ik heb een vraag over proxy's die waarschijnlijk erg basic is, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Alles wat ik google is direct erg technisch, en verwart mij. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen:

Ik werk op laptop van de zaak, laptop zit achter firewall... hierdoor kan ik verschillende sites niet aan. (e.g. hotmail)
Thuis heb ik een PC in de meterkast staan, hier draait ubuntu op. Hij fungeert met name als fileserver en download bak (torrentflux). Die PC (zoals alle pc's in mijn thuisnetwerk) kan wel bij hotmail.com komen.
Mij gedachte is nu om via de PC in de meterkast te gaan browsen, zodanig dat ik wel bij hotmail kan op mij werk-laptop.

vraag 1: Betekent dat ik mijn pc in de meterkast als proxy moet aangeven? Wellicht wat poorten forwarden..?
Je zal ongetijfeld die ubuntu doos als proxy kunnen laten fungeren. Je zal dan de port waarop je proxy draait (meestal 80 of 8080) vanaf je router moeten forwarden naar die PC.
Of dat gaat werken betwijfel ik : een beetje bedrijf heeft zijn netwerk echt wel zo dichtgetimmerd dat je niet zomaar bij een proxy op het internet kan komen.
vraag 2: Wat moet ik installeren / instellen op die PC zodat hij als proxy gaat werken? (ik kwam iets van Squid tegen)
Inderdaad, Squid schijnt een goede linux proxy te zijn.
vraag 3: ik heb een Asus WL500g router, kan die ook als proxy ingesteld worden? hoef ik niets te forwarden.
Nee, dat kan niet.

Verder dan dit zul je helaas niet komen, daar het onze policy is dat wij niet meewerken aan het omzeilen van de policy bij jou op werk.
Loop naar je leidinggevende en/of netwerkbeheer en dien een verzoek in om hotmail.com door te laten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.