Hallo daar,
ik ben op het moment bezig om te beginnen bij een ander baan. Echter is er nu even de kwestie of mijn oude werkgever zich gaat houden aan het concurentiebeding.
Ik werk bij een bedrijf die ICT diensten levert aan scholen. Ik werk daar als netwerk engineer. Nu is mijn nieuwe baan op het moment de zelfde functie, echter zal ik daar doorgroeien naar een andere afdeling binnen dat bedrijf, plus dat ik meteen in een traineeship traject word gezet. Ik verdien er uiteraard ook meer
.
Nu staat er een concurentiebegin in mijn contract, en zijn ze op het moment aan het beraden wat ze daar mee doen. Ik heb al de melding gehad dat dat nog wel eens een probleem kon gaan worden. Nu was ik benieuwd hoe veel zorgen ik me daar om moet gaan maken. Ik heb al een beetje rond lopen snuffelen op internet, maajah, echt 100% duidelijkeheid krijg ik er niet van.
Ik heb al wel even gezocht of het geen in mijn contract staat wel rechtsgelding is, en dat is iets waar ik een beetje aan twijfel. Volgens mij is het veels te algemeen.
Dit staat er in:
in heel f*ck*ing Nederland.
Kan iemand mij iets gerust stellen?
ik ben op het moment bezig om te beginnen bij een ander baan. Echter is er nu even de kwestie of mijn oude werkgever zich gaat houden aan het concurentiebeding.
Ik werk bij een bedrijf die ICT diensten levert aan scholen. Ik werk daar als netwerk engineer. Nu is mijn nieuwe baan op het moment de zelfde functie, echter zal ik daar doorgroeien naar een andere afdeling binnen dat bedrijf, plus dat ik meteen in een traineeship traject word gezet. Ik verdien er uiteraard ook meer
Nu staat er een concurentiebegin in mijn contract, en zijn ze op het moment aan het beraden wat ze daar mee doen. Ik heb al de melding gehad dat dat nog wel eens een probleem kon gaan worden. Nu was ik benieuwd hoe veel zorgen ik me daar om moet gaan maken. Ik heb al een beetje rond lopen snuffelen op internet, maajah, echt 100% duidelijkeheid krijg ik er niet van.
Ik heb al wel even gezocht of het geen in mijn contract staat wel rechtsgelding is, en dat is iets waar ik een beetje aan twijfel. Volgens mij is het veels te algemeen.
Dit staat er in:
Als ik dit aan moet houden, mag ik niets meer doen wat ook maar iets te maken heeft met ICTHet is de werknemer verboden om, zonder schriftelijke toestemming van de werkgever,
gedurende 6 maanden na beëindiging van de arbeidsovereenkomst binnen Nederland
direct of indirect, voor zichzelf of voor anderen, om niet of tegen betaling in enigerlei
vorm werkzaam of betrokken te zijn in of bij enige onderneming met activiteiten, die
concurrerend zijn met de activiteiten van de werkgever, waaronder in ieder geval wordt
verstaan activiteiten met betrekking tot productlijnen en diensten gelijk aan die hij / zij bij
werkgever behandelde of verrichtte, alsmede op enigerlei wijze, direct of indirect, tegen
betaling of om niet, contacten te onderhouden met of werkzaam te zijn voor relaties
(daaronder begrepen klanten,
leveranciers en afnemers) van werkgever of aan werkgever gelieerde vennootschappen
waarmee werknemer gedurende 1 jaar voorafgaand aan het einde van de
arbeidsovereenkomst enigerlei zakelijk contact heeft gehad uit hoofde van zijn/haar
functie bij werkgever. De vraag of sprake is van een relatie van werkgever, wordt
bepaald aan de hand van de administratie van werkgever.
Kan iemand mij iets gerust stellen?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta