[outlook 2000] geen toegang tot exchange server

Pagina: 1
Acties:
  • 1.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb hier een netwerkje met 4 computers met windows 2000 en 1 server met windows 2000 server family. E-mail is ingesteld om via Microsoft Exchange te werken. Werkte allemaal prima.
Vanochtend nog e-mail opgehaald, maar opeens werkte Outlook opeens niet meer. Als ik Outlook 2000 opstart, krijg ik de volgende mailing:
Kan uw standaardmappen voor -email niet openen. De server van Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Er is een probleem met het netwerk of er worden onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd op de server van Microsoft Exchage.

Ik heb geen vreemde dingen gedaan, dus ik begrijp niet waar dit aan kan liggen. Ik kan wel op de gedeelde harde schijf op de server. Iemand een suggestie?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het account op de exchange server niet goed staat cq is verlopen. Kan je eens kijken naar de accounts in Exchange.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Draaien de exchange services überhaupt nog ?

• Timmeah
TheRookie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:36:
Ze draaien allemaal nog, ik heb ze ook even gestopt en opnieuw opgestart. Alleen de Microsoft Exchange Site Replication Service is disabled en de Microsoft Exchange Event staat op manual.

@Outerspace, waar moet ik precies kijken? En wat zou ik moeten zien?

[ Voor 3% gewijzigd door Timmeah op 25-10-2007 10:50 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Active Directory Users & Computers; checken of het account dat geen mail op kan halen niet locked out of idd expired is

Kan overigens geen enkele client meer mail ophalen ?

• Timmeah
Geen enkele client kan meer ophalen, en de accounts staan ingesteld op account expires: never.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmeah op 25-10-2007 10:54 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je al in het event log (Start -> Run->Eventvwr) op de server gekeken of daar misschien (exchange gerelateerde) foutmeldingen in staan ?

• Timmeah
TheRookie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:59:
Heb je al in het event log (Start -> Run->Eventvwr) op de server gekeken of daar misschien (exchange gerelateerde) foutmeldingen in staan ?
Onder Application Data Log komt de volgende fout de hele tijd voor:

The MAPI call 'OpenMsgStore' failed with the following error:
The Microsoft Exchange Server computer is not available. Either there are network problems or the Microsoft Exchange Server computer is down for maintenance.
The MAPI provider failed.
Microsoft Exchange Server Information Store
ID no: 8004011d-0526-00000000

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Category: MAPI Session
Source: MSEchangeSA

Ook komt herhaaldelijks de fout onder Category: General met Source: MSEchangeFBPublish met de volgende fout:

Error initializing session for virtual machine AGATHOS2. The error number is 0x8004011d. Make sure Microsoft Exchange Store is running.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

• Timmeah
Oorzaak achterhaald: een werknemer had een mail gestuurd die veel te groot was, waardoor de harde schijven vol raakten, en de services niet meer konden opstarten.

Bedankt voor de hulp allen! :)

[ Voor 67% gewijzigd door Timmeah op 25-10-2007 11:26 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

TheRookie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:36:
:?

Iig mooi dat 't opgelost is; misschien een tip om dit een volgende keer te voorkomen: zet je locatie van de mailroot van je Virtual SMTP server op een aparte disk ;)
Pagina: 1