HP Storageworks SDLT 320 cyclyische redundantiecontrole fout

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
We hebben hier een HP Storageworks SDLT 320 Tape Drive. De tapes die we hadden beginnen fouten te genereren, dus nieuwe besteld: hp SuperDLTtape cartridges (C7980A)

Volgens HP zijn die namelijk compatible:

http://h10010.www1.hp.com...14038-12217312.html#40411

Nu is het zo dat met de nieuwe tapes Backup Exec fouten genereert; soms al bij het schrijven van de identificatie op de naam (cannot write to media), soms lukt dit wel, maar lukt de backup niet:

Backup Exec Alert: Job Failed (Server: "SERVER") (Job: "Full Backup") Full Backup -- The job failed with the following error: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) For more information, click the following link: http://eventlookup.veritas.com/eventlookup/EventLookup.jhtml

Ik kan me niet voorstellen dat 5 nieuwe tapes slecht zijn; mijn idee is dan ook dat de tapedrive kapot aan het gaan is, of ingesleten op de oude tapes. Heeft iemand een andere theorie?

De drive is met de juiste cleaning tape gereinigd (twee keer voor de zekerheid).

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 25-10-2007 10:29 . Reden: aanvulling ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HP heeft LTT om tapedrives te testen:
http://h18006.www1.hp.com/products/storageworks/ltt/

• pinockio
Bedankt voor de tip!

Vreemd... ik heb die tool geïnstalleerd, daarmee de firmware voor de zekerheid ook maar geupdate, en een test gedraaid. Die gaf al meteen een failure met één van de nieuwe banden.

Een andere (nieuwe) band werkte wel goed, en deze heb ik dan ook met Backup Exec gebruikt vanavond. Maar die backup is niet voltooid, want ik heb geen mailtje daarover gekregen.. (Ik moet morgen maar eens op de server inloggen om te kijken of die backup taak toevallig (weer) op een tape die niet beschrijfbaar is of cyclische redundantiefouten geeft.)

Kortom, tot nu toe geeft ook de tool dezelfde vage uitkomsten... :'(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vroegah, had je van die cleaning tapes .. nog steeds ?

Iperf

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 20:26
Richt je niet alleen op de tapes. Deze melding heb ik op het werk ook gehad, kon nooit de oorzaak vinden. Totdat de server eruit ging knallen, problemen met raid-controller. Hierdoor kwamen de backups niet goed op de tape.

• pinockio
fish schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:00:
vroegah, had je van die cleaning tapes .. nog steeds ?
Staat erin... twee keer gereinigd met een cleaning tape (en enkele weken geleden voor de eerste keer, toen het lampje hiervoor ging branden).
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:22:
Richt je niet alleen op de tapes. Deze melding heb ik op het werk ook gehad, kon nooit de oorzaak vinden. Totdat de server eruit ging knallen, problemen met raid-controller. Hierdoor kwamen de backups niet goed op de tape.
Maar... zoals gezegd.... de meeste oude tapes werken wel goed. Ik heb een paar maanden geleden wat oude tapes vervangen omdat ze dus ook van die foutmeldingen (cyclic redundancy) gaven. Ik dacht toen dat het aan de (oude) tapes lag. Maar enkele van de oudste tapes geven geen fouten, en geen enkele nieuwe tape werkt goed!

Het zou kunnen betekenen dat de drive zo is ingesleten op de oude tapes dat vervangen hiervan niet meer mogelijk is...

[ Voor 18% gewijzigd door pinockio op 27-10-2007 11:18 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je nog garantie hebt kunt je met het rapport van LTT contact opnemen met HP, ze kunnen dat voor je uitlezen. Simpele dingen als bekabeling even nalopen, firmware (das al gebeurd dus) moet je sowieso even doen ntrlk.

• pinockio
Sja... de bekabeling zit wel snor, want met oude tapes werkt het wel.

Ik ben inmiddels bang dat het niet meer mogelijk zal zijn voor deze tapedrive nieuwe tapes te kopen of te gebruiken.

De drive is denk ik zo'n 3 jaar oud, en zal denk ik niet meer onder garantie vallen. Maar ik zal het eens navragen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

pinockio schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:40:
Sja... de bekabeling zit wel snor, want met oude tapes werkt het wel.

Ik ben inmiddels bang dat het niet meer mogelijk zal zijn voor deze tapedrive nieuwe tapes te kopen of te gebruiken.

De drive is denk ik zo'n 3 jaar oud, en zal denk ik niet meer onder garantie vallen. Maar ik zal het eens navragen.
Het lijkt me dat ge een tapedrive van 500+ euro (de goedkoopste die ik zie zijn 350, 3.5") een langere levensduur heeft dan 3 jaar. Bellen dus!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• pinockio
De prijs van SDLT tapedrives ligt meer in de buurt van 2000-2500 euro :)

Maar met de leverancier ervan is geen contact meer vanwege niet al te beste ervaringen. We zullen zien.

• pinockio
Ik sprak gisteren op een feestje (ja daar kom ik wel eens :D) met een gewezen HP-RMA-monteur. Hij had het erover dat er een sensor in zit voor het type tape en dat die sensor gecalibreerd zou moeten worden.

Dit type drives is vanaf 2003 geproduceerd dus de kans dat de garantie (3 jaar) voorbij is is niet heel groot. Op basis van het typenummer kan ik dat nagaan, zelfs zonder bon. Top dus, ik houd jullie op de hoogte.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

pinockio schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:55:
Ik sprak gisteren op een feestje (ja daar kom ik wel eens :D) met een gewezen HP-RMA-monteur. Hij had het erover dat er een sensor in zit voor het type tape en dat die sensor gecalibreerd zou moeten worden.
Bij een HP Servicepartner die ook tapedrives servicet kun je vragen of het geld gaat kosten.
Dit type drives is vanaf 2003 geproduceerd dus de kans dat de garantie (3 jaar) voorbij is is niet heel groot. Op basis van het typenummer kan ik dat nagaan, zelfs zonder bon. Top dus, ik houd jullie op de hoogte.
Check de warranty hier:
http://www1.itrc.hp.com/s...45+1194177534615+28353475

Voor degenen over 3 jaar garantie of meer: ik vemoed dat op een DLT 3 jaar standaard (fabrieks)garantie zit, waarvan het eerste onsite. Wil je langer of beter? HP Carepack of garantie van de leverancier, supportcontract whatever. Dit is geen consumentenproduct-/aankoop.

Wat is het partnumber van de drive? Er zijn blijkbaar vele uitvoeringen:
http://h20180.www2.hp.com...320&submit.x=0&submit.y=0

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 04-11-2007 13:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• pinockio
Kijk, dat zijn nog eens handige links....

Inderdaad lastig om het part number te vinden; het wordt niet door de diagnostische software weergegeven. Een Google search op Compaq SDLT320 was nodig, en het proberen van enkele part numbers. Wat blijkt? De garantie is helaas NET verlopen!

Serial Number MYJ04201GJ
Product Number 257319-B21
Product Description HP SDLT 320 Internal Drive ALL
Date of Warranty Check 04 Nov 2007
Warranty Type Base Warranty
Start Date 15 Jun 2004
Wty: HP HW Replacement Support
Status Expired
Start Date 15 Jun 2004
End Date 14 Jul 2007
Service Level Standard Material Handling , Global Coverage , Std Office Hrs Std Office Days , HP Ships to Customer Site , NextAvail TechResource Remote , Next Cov Day Onsite Shipment , Standard Parts Logistics , Customer Delivers to RepairCtr
Deliverables Advance Product Exchange
Remote HW Diagnosis & Support

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je een factuur?

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 08:23
Garantie zegt niet alles; ook na deze periode kun je nog aanspraken hebben mits je kunt aantonen dat je van dergelijke apparatuur niet hoeft te verwachten dat deze al na 3 jaar en een paar dagen defect is. Je zult dan echter met de verkopende partij (danwel hp) om de tafel moeten gaan.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

rodemannetje schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:22:
Garantie zegt niet alles; ook na deze periode kun je nog aanspraken hebben mits je kunt aantonen dat je van dergelijke apparatuur niet hoeft te verwachten dat deze al na 3 jaar en een paar dagen defect is. Je zult dan echter met de verkopende partij (danwel hp) om de tafel moeten gaan.
Ik denk dat je hier consumentenkoop en bedrijfsmatige koop door elkaar haalt. Je kunt altijd proberen extra garantie eruit te slepen door leverancier of HP aan te spreken. Vragen staat vrij :)

• pinockio
Factuur is ook van juli 2004. Lijkt me lastig hier nog iets los te peuteren.

Pagina: 1