USB naar Seriele poort kabel problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik heb het volgende product gekocht: http://sweex.nl/producten.php?sectie...49&artikel=861

Volgend de website zou ie geschikt voor Vista moeten zijn.
Echter als ik driver van website of driver vanaf bijgeleverde cd probeer te installeren zie ik onder Apparaatbeheer nog steeds een geel vraagteken.

Laat ik Vista zelf naar driver zoeken dan wordt volgende geinstalleerd: Prolific USB-to-****** Comm Port

Nu weet ik natuurlijk niet of dit de juiste driver betreft. Ik weet namelijk niet wat voor chip in Sweex zit die voor omzetting van USB naar ****** zorgt.

Vervelende melding die ik krijg als ik dus een apparaat probeer aan te sluiten is volgende: "No available COM poort..."

Wie zou een oplossing voor dit probleem weten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De driver is een juiste, bij mijn USB --> serieël converter wordt hetzelfde geïnstalleerd, zal dezelfde hardware zijn. Krijg je die melding dus ook als je handmatig die drivers geïnstalleerd hebt?

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Exorcist schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:12:
De driver is een juiste, bij mijn USB --> serieël converter wordt hetzelfde geïnstalleerd, zal dezelfde hardware zijn. Krijg je die melding dus ook als je handmatig die drivers geïnstalleerd hebt?
Dus je hebt ook USB to Serial kabel van Sweex en draait ook WIndows Vista?
Wordt er bij jou ook een map "Prolific" aangemaakt onder Program Files? Submap wat ik krijg is "PL-2303 Vista Driver Installer" maar die blijft bij mij helaas leeg, zonder inhoud.

Driver Provider: Prolific
Driver date bij mij is: 04/11/2005
Driver version: 2.0.2.1

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lujo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Dus je hebt ook USB to Serial kabel van Sweex en draait ook WIndows Vista?
Wordt er bij jou ook een map "Prolific" aangemaakt onder Program Files? Submap wat ik krijg is "PL-2303 Vista Driver Installer" maar die blijft bij mij helaas leeg, zonder inhoud.

Driver Provider: Prolific
Driver date bij mij is: 04/11/2005
Driver version: 2.0.2.1
Nee, ik heb een ander merk kabeltje (vergeef me dat ik die niet weet te noemen, ik heb er geen doosje bij --> werk), en ik draai Windows XP. Ik wilde alleen maar zeggen, dat het erg goed kan kloppen dat je Sweex app. dat soort hardware herbergt :).