Foutmelding van Ghost 4 Linux

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Na 3 dagen van googlen, lezen en proberen post ik mijn vraag op Tweakers.

Ik probeer met Ghost 4 Linux (een LiveCD) een image te maken van mijn hda1 partitie.
Als ik een bron \ doel schijf selecteer krijg ik de melding:

"Mount: You need to specify the filesystem type"

Ik heb enkele tutorials gelezen en doe alles zoals in de tutorials staat. Ook ziet Ghost voor linux alle harde schijven, partities en filesystems. (Alle partities zijn ext3.)

In de info die ik via google vind staat niets over het specifiek mounten van filesystems of iets dergelijks, alles zou volgens de tutorials moeten werken via de text-based interface, geen enkele aanvullende commando's zouden console-based te hoeven worden ingevoerd.

Is iemand bekend met de bovenstaande foutmelding?
Weet iemand hoe ik deze foutmelding kan oplossen en een image kan maken van mijn hda1 partitie met behulp van Ghost 4 Linux?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Die melding krijg je als mount niet het FS-type kan detecteren. Het zou volgens mij kunnen dat je filesystem overleden is, pin me er niet op vast :P. Met de -t parameter geef je een type aan trouwens, bij het mounten. Maar dat zou tegenwoordig niet meer nodig moeten zijn normaalgesproken dus. Ik gok dat het dus een mount-operatie is die G4L uit probeert te voeren.

Waarom wil je een image maken van hda1? Backup-doeleinden?

offtopic:
Jurriaan? :D

[ Voor 47% gewijzigd door Cyphax op 24-10-2007 23:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik vind 't eigenlijk wel vreemd want ik verwachtte ook dat het filesystem niet zou worden gemount, maar dat domweg met dd de hele partitie of de hele schijf (al naar gelang wat je aangeeft) bit-voor-bit zou worden gekopieerd.

Misschien dat Ghost 4 Linux het 'slimmer' wil doen en losse bestanden wil gaan kopiëren. Dat is op zich wel handig omdat vaak je bron- en je doel-partitie van verschillende grootte zijn.

Probeer anders met g4u, die heb je op floppies en op cd.

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
@Cyphax: even scherpzinnig als altijd he:-)

@benoni: Bedankt voor de tip ik heb net g4u gedownload en ga er morgen mee aan de gang...ik hoop dat het daar beter mee gaat:-)

[ Voor 12% gewijzigd door Chimichurri op 25-10-2007 22:01 ]