Toon posts:

Ghost Boot CD Loop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goed werkende Ghost2003 boot CD gemaakt met ondersteuning voor SATA harde schijven en SATA DVD-branders. Deze boot CD werkt volautomatisch.

Dus ik stop de boot-dvd erin. Ghost zet dan een image terug en reboot dan automatisch zonder maar ook wat te vragen. Dat komt door deze parameters: -noide -rb -fx -sure.
De systeem is dan ook hersteld in minder dan 4 minuten, van begin tot eind. (4GB image)

Maar er is iets waar ik niet aan gedacht had. Doordat alles volautomatisch gaat dan begint de hele procedure weer opnieuw als die klaar is met terug zetten. Dus als ik niet snel de boot DVD eruit haal als het klaar is dan kan die voor altijd door blijven gaan. Daar ben ik niet zo blij mee.

Nu heb ik een oplossing bedacht om zoiets te doen als bij een WindowsXp instalatie CD. Daarbij moet je eerst een toets indrukken voordat het boot en anders boot het niet. Ik heb overal gezocht hoe dat moet maar kan dat nog nergens vinden. Dus mijn vraag is of iemand me een paar tips kan geven of helpen met dit.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 14:28
Hebben de pc's niet de functie om een bootmenu te laten zien? (Bootmenu van de bios)

Meestal is dat F9 of F10 geloof ik.

Je zet de harde schijf als prioriteit 1 en als je een image terug wilt zetten gebruik je de bootmenu om tegen de bios te zeggen dat hij eerst van cd-rom af moet starten :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat lijkt te werken, dank je wel Harley. moet dus wel F11 drukken om de bios boot menu te krijgen.

Maar als iemand weet hoe ik die andere manier kan doen dan sta ik nog open voor ideeen, want ik ben van plan om deze boot CD aan digibeten te geven en ik weet niet zeker of iedereen wel weet om de bios boot scherm tevoorschijn te toveren. ik denk het zelf niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden, moest gewoon jo.sys van Bart's bootcd website toevoegen aan mijn boot CD om "press any key to boot from cd" te krijgen.