Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DELL 44 pins connector

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:57
Voor een kleine mod, zou ik een 3.5inch HD aan een laptop hangen (kleine homeserver en pictureframe).
Het betreft een dell inspiron 5000e.
Ik was begonnen met het modden van een gewone 40pin ata cable aan het speciale stukje... Zoals Murphy voorspelde, lukte dat niet goed :( , en is het connectorstukje nu kapot (aantal pennekes weg).
Heeft er iemand een idee waar ik deze kan terugvinden? (en hoe ze noemen?)
Afbeeldingslocatie: http://www.avondfeest.be/connector.jpg

PS iemand een idee waar ik een kabel/verloopstukje van mannelijk 44pins naar een mannelijk 40pin (of 40pins kabel) kan vinden? het is namelijk altijd het omgekeerde...

• Promy
kleine kick...
niemand een idee waar zo'n kleinnood kan vinden tegen een redelijke prijs?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik verplaats dit topic even naa EL, daar zitten de 'knutselaars' en die kunnen je wellicht beter helpen.

OH >> EL

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik zou gewoon bij een elektronicaboer langsgaan, die hebben connectoren bij de vleet. Heb zlef ooit eens een soortgelijk vraagstuk oplost door een connectorstrip te halen van 100 contacten en daar 44 van te gebruiken. Was toen nodig voor het modden van ee IBM PS/2 welke een schijfinterface had met rechts 4 extra pennen voor voeding. Kostte toentertijd nog geen tien gulden :S .. Alleen pokke werk om het op maat te krijgen maar goed, u is tweaker of u is het niet ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom koop je niet gewoon een 2.5" naar 3.5" convertertje? Die dingen heb je voor zo'n 5€ en kun je er zo opprikken.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Met ^.
Het toeval wil dat ik voor mijn neus zo'n connector als op je foto heb liggen, uit een defecte HP laptop, als je die nog nodig hebt weet je me wel te vinden, maar ik denk niet dat het haalbaar is om daar rechtstreeks draadjes aan te solderen. Wel zou je een oude PCI-kaart kunnen slopen, de connector daarop zal netjes om en om met een pinnetje contact maken (wel een stukje wegdremelen), wellicht zou ISA er dan perfect op passen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Promy
@naftebakje: bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat ik de ide controller ergens kapot gemaakt heb tijdens het testen...
Ik was erin geslaagd om aan een oude 44pins interface een gewone 40pins kabel te solderen, en die rechtstreeks op de connector op het moederbord te "duwen"
Bij het booten herkende de laptop de 3.5inch hd dus dacht ik dat alles in orde was...
Maar wegens een of andere reden geeft hij fouten tijdens het schrijven/lezen en kan ik dus geen windows of ubuntu erop krijgen...
En het ergste is... hij wil nu zelfs de originele 2.5 inch hd niet meer lezen (rare is er zit maar 1x 5v op de pins 41-44 ipv 2x) :(

toevallig niemand een idee? :?
Pagina: 1