DVI op een (redelijk) oud beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik wil een nieuwe videokaart gaan kopen, maar die heeft twee DVI poorten. Mijn oude videokaart had zowel een VGA poort als een DVI poort. Mijn monitor heeft gewoon een VGA stekker. Toen ik een paar weken geleden mijn monitor aansloot in de DVI poort met behulp van zo'n verloopstekkertje, kreeg ik zwart beeld.

Waar zou dit door kunnen komen? Kan mijn monitor gewoon niet werken via een VGA -> DVI verloopstekker of was er misschien iets anders aan de hand?

Ik heb op dit gebied echt geen verstand, dus niet meteen raar opkijken :P

Btw, mijn monitor is een Samsung SyncMaster 753DFX (CRT)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07 11:11
Is het niet gewoon zo dat hij de desbetreffende poort uitgezet heeft? Sluit hem eens op de andere aan. Doet je videokaart het overigens wel met een andere monitor (DVI)?

• Mick1990
  • Niet online
Ik heb de videokaart al verkocht en een andere monitor heb ik ook niet zo 1,2,3 tot mijn beschikking...

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07 11:11
Dus zover jij weet kan je videokaart net zo goed kapot zijn. Je komt met je probleem echt niet verder als je geen dingen gaat uitproberen zoals er een dvi monitor er aan te hangen. Laat anders je videokaart eens in een pc-winkel ofzo testen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 08:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Via DVI kan zowel een analoog als een digitaal signaal lopen. Het kan zijn dat je oude videokaart op de DVI-uitgang alleen een digtaal signaal had. Iedere videokaart heeft tegenwoordig nog steeds wel een analoog signaal op tenminste 1 uitgang. Met een adapter zou je oude monitor dus gewoon op je nieuwe videokaart moeten werken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mick1990
  • Niet online
Dat klinkt heel logisch Johnny, ik denk dat dat het gewoon was. Hopelijk gaat het geen problemen geven!

Pagina: 1