1 bestand in meerdere mappen

Pagina: 1
Acties:

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
Ik ben momenteel met muziek te sorteren, maar soms zit ik met het probleem dat sommige songs van meerdere artiesten zijn.

Maar is er dan geen manier in vista om dat bestand in 2 mappen op te slaan, zonder het te kopiëren?
(Ik wil namelijk zoveel mogelijk muziek op een zo klein mogelijke ruimte, die bovendien nog eens goed gesorteerd is :P )

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Kan je niet beter software gebruiken die categorieëen aan bestanden toe kan kennen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voldoet een simpele shortcut niet ?

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

In vista kun je symlinks maken. Dit kon volgens mij ook al in de oudere windows versies, maar moest je daar wat moeite voor doen.

Maar in vista kun je het command MKLINK gebruiken om dit te doen (ff snel gegoogled):
http://www.howtogeek.com/...ymlinks-in-windows-vista/

Heb het zelf nooit gedaan, maar het schijnt te kunnen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook interessant, een hardlink

fsutil hardlink create c:\temp\tralalala.txt c:\comlog.txt
Hardlink created for c:\temp\tralalala.txt <<===>> c:\comlog.txt

ofwel je hebt 1 file. in 2 folders (en niet een extra lnk file)

ik weet alleen niet ze vista variant ervan maar die moet gewoon bestaan

Usage : fsutil hardlink create <new filename> <existing filename>
Eg : fsutil hardlink create c:\foo.txt c:\bar.txt

edit shit te laat (boven dus de xp versie)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 24-10-2007 22:02 ]

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je merkt het, 't is wel zo handig om even de Windows versie in het vervolg zoals de Windows Clients - Policy ook vermeldt :)

Kun je dat nog even aangeven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
offtopic:
Je kunt natuurlijk ook de muziek van meerdere artiesten in de map Various gooien :P

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
alt-92 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:15:
Je merkt het, 't is wel zo handig om even de Windows versie in het vervolg zoals de Windows Clients - Policy ook vermeldt :)

Kun je dat nog even aangeven?
Vista Home Premium :) ... :| ... 7(8)7 (de slechtste versie die ik ook van windows heb gehad)

Ik zal een keer een paar van bovenstaande antwoorden uitproberen ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

fish schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:01:
ook interessant, een hardlink

fsutil hardlink create c:\temp\tralalala.txt c:\comlog.txt
Hardlink created for c:\temp\tralalala.txt <<===>> c:\comlog.txt

ofwel je hebt 1 file. in 2 folders (en niet een extra lnk file)
offtopic:
Houdt dit niet in dat je twee bestanden hebt op dat moment, en niet gewoon een linkje?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Borromini schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:09:
[...]

offtopic:
Houdt dit niet in dat je twee bestanden hebt op dat moment, en niet gewoon een linkje?
offtopic:
Juist niet. Dat is nou juist het idee van links in je filesystem. In Linux/Unix zit dit ook en is zeer handig om te gebruiken (na enige gewenning). Het voorkomt dat je overal verschillende versies rond hebt zwerven van files.

Kan ook voor problemen zorgen als je dat juist wel wilt, dat je denkt, goh die file kan ik aanpassen en je verprutst zo alle instanties. En het is lastig dat als je een bestand delete dat als er nog links naar zijn dat het bestand blijft bestaan, het verwijderen gooit dan alleen de link weg (in linux/unix).

Persoonlijk vind ik het prettig werken en vond ik het een groot gemis dat het niet makkelijk ging in windows XP (nooit echt gekeken of het makkelijk zou kunnen om eerlijk te zijn).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Pagina: 1